Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    dat ligt volgens mij aan welke versie je koopt, je krijgt de high-end shit bij de 700 en de normale kabels bij de 600. (volgens mij)

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Uhm... het is wel 600 en 500 hé ;).

3. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht al, dat is wel heel erg veel. maar ik wist het niet zeker dus ik dacht laat het maar zo :)

4. JeePee

JeePee Guest

Het geluid van de PS3 is te verwaarlozen. Er zijn al meerde mensen die gemeld hebben dat de PS3 heel wat stiller is dan de 360 (harder zou ook onmogelijk zijn :+)

5. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, ik heb me ondertussen een koptelefoon aangeschaft. Als ik 's avonds wilde spelen kon ik het geluid niet hard zetten aangezien mijn ouders slapen. Dan hoorde ik de xbox 360 boven het ingame geluid, nu gelukkig niet meer :):cool: .

6. Tecnomic

Tecnomic Guest

Ouch! Dit is toch wel een domper voor de Xbox bezitters die naar dit spel uitkeken :emo: Denk dat ik de PS3 versie maar ga halen }:]

Laatst bewerkt door een moderator: 25 aug 2006
  7. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    ik had eigenlijk niks anders verwacht, als het er hetzelfde uit had gezien had ik dat wel heel vreemd gevonden. de 360 is namelijk een jaar ouder.

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Waarom een domper? Ze kunnen de game toch spelen en bovendien zal de 360 versie waarschijnlijk ook iets goedkoper zijn.

9. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
  10. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Tja, meestal wordt dit woord in een andere context gebruikt op het forum, dus vandaar...

11. Bjørn

Bjørn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goed nieuws natuurlijk. Als je toch aan het downloaden bent en voor de rest niks. Kan de hardware zo mooi voor andere dingen gebruikt worden, zoals ****** en andere ziektes

12. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    Is het spel al af dan? hij komt voorlopig nog niet uit toch? dus kan nog hoop gebeuren met ontwikkelen

13. dikkiedirk

dikkiedirk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee maar als het Japanse AM2 team zich bezighoudt met de PS3 versie dan weet ik wel welke versie het beste wordt (PS3 dus). En dan praat ik helemaal nog niet over grafische aspecten.

Ik hoop trouwens dat Sony wel tijd heeft besteedt aan de uiteindeljke totale kwaliteit van de PS3. Zodat we nu eens bij de introductie geen toestanden krijgen als bij de PS2, PSP en XBOX360. Maar dat het produkt gewoon werkt zoals het hoort en niet na verloop van tijd rare verschijnselen gaat vertonen.
    Het ding is per slot van rekening duur genoeg, maar dat waren de zijn voorgangers ook allemaal, dus ik houd mijn hart vast.

Laatst bewerkt: 26 aug 2006
  14. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    Vrijdag 25 augustus 2006 - Er blijft maar onduidelijkheid heersen over of de PC topper Crysis nu wél, of niet naar de next-gen consoles gaat komen. Eerder leek er een klein beetje hoop voor Xbox 360 bezitters, toen bekend werd dat de Xbox 360 ook met DirectX 10 overweg kon. Nu krijgt deze geruchtenmachine een groot omkeer, want volgens CryTek hebben de next-gen consoles niet genoeg power.

Dit vertelt Bernd Diemer, Senior Game Designer van Crytek tegenover Heise. Volgens Bernd hebben de Xbox 360 maar ook de Playstation 3 gewoonweg niet genoeg kracht om Crysis goed te kunnen draaien. Volgens CryTek is de PC de krachtigste spelmachine, en die zal dat ook altijd blijven. Helaas dus geen Crysis meer op de Xbox 360.

http://www.360only.nl/nieuwsitem.php?nid=2105

voila zoals ik al een hele tijd geleden heb gezegd de consoles zijn gewoon nog niet sterk genoeg voor dit soort games

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mwah, kwestie van afwachten :). Wel grappig dat ATI eerst zegt dat de 360 GPU voor 70 of 90% over DX10 features kan beschikken. Vervolgens nemen ze alles terug en verschijnt bovenstaand bericht weer. Van de GPU die in de 360 zit worden features in de aankomende generatie videokaarten op de PC-markt toegepast. De CPU van de 360 en de PS3 zijn ook krachtig genoeg, dus ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen.

Vraag me wel af hoe 'eerlijk' Crytek nu is...
    Ik bedoel Crysis wordt het paradepaardje en demonstratie materiaal voor Windows Vista en straks ook voor DX10 effecten. Kosten van een dergelijk systeem om Crysis lekker te kunnen draaien met alle toeters en bellen zijn ook niet mis. Vervolgens zou het spel op eenzelfde kwaliteit doodleuk kunnen draaien op consoles van respectievelijk €299,- en €499,- ;).

16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat de 360 en PS3 te zwak zijn om Crysis te draaien is volgens mij gewoon een marketingverhaaltje. Ik ben er wel van overtuigd dat als ze Crysis naar de consoles willen overzetten en het grafisch niveau van de pc versie willen behouden, dat ze alles uit de PS3 en 360 zullen moeten persen.

17. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.gamesindustry.net/content_page.php?aid=19300

Oei voor Sony en Hoera voor MS.

Ik ben het dus helemaal eens met de strekking van dit verhaal. De hele kleine en wellicht onduidelijke en misschien zelfs verkeerd geinterpreteerde aankondiging dat wij deze kerst voetbal "ownen" op de next gen consoles moet absoluut niet onderschat worden.

Trouwens gamesindustry is niet de eerste de beste.

18. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    maja tegenwoordig hebben ze grafische kaarten van 512mb zelfs 1Gb dus ik denk dat het daar aan ligt.

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Inderdaad, dat moet niet onderschat worden.

Maar waar ik nog meer akkoord mee ga is dat Sony een zeer grote kans heeft laten liggen door niets speelbaar te bieden op de GC.

En dan? Voor Oblivion heb je ook al zeker een kaart met 256MB (of zelfs 512MB) nodig. Maar de 360 kan die game toch aan, desondanks zijn 512MB gedeeld geheugen en die 10MB van de GPU. Die game maakt nog niet eens gebruik van de volledige kracht van de 360, dus het zou me niet verbazen moesten de grafische next-gen console het niveau van Crysis (juist) aankunnen.

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Volgens mij zijn Fifa 07 en Pro-Evo helemaal geen jaar exclusief op de Xbox 360 hoor....

Niet zo netjes van Microsoft =(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina