PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    als je hem weer overklokt heb je weer kans dat je processor snel doorbrand maar oke ik heb wel ergens een guid ff zoeken ;)

edit neeik weet geen guide over K8n neo-FI..

2. SupahMaster

SupahMaster Guest

Nja deze schijnt tot 2,8ghz te gaan maar zo ver ga ik niet.

Wil mn tot een 3800+ ofzo clocken. Mja een vriend van een vriend heeft em draaien op 31c op 2,66ghz met standaard koeler :cool:.

EDIT: En nee die vorige heb ik niet geklokt. Was gewoon oud denk ik. ( Socket 478 p4 2,8ghz.. )

Me hates intel.

3. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dan jouw exacte rede dat je gaat overclocken. Ben je niet tevreden met de snelheid van je (nieuwe) processor? Of 'just for fun'?

Ik zou er zoiezo eerst eens even goed overnadenken, aangezien je garantie vervalt als je gaat overclocken. Met nieuwe hardware weet ik niet of dat nou zo verstandig is als je nog geen/weinig ervaring met hele 'overclocking gebeuren' hebt. Beetje zonde van je nieuwe (snelle) proccesor als 't misgaat ;). Kan je beter eerst met een oud pc'tje gaan lopen spelen i.p.v met je nieuwe proccesor denk ik.

Laatst bewerkt: 29 aug 2006
  4. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ik vertel gewoon niet dat ik heb hem geclockt :cool:. Gewoon die gasten bij de helpdesk uitlullen.

En de reden dat ik ga overclocken is dat 2,0ghz een beetje mager is. 2,4/2,6 is al een heel verschil in de benchmarks die ik heb gezien op TomsHardwareGuide.com

5. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ff een vraagje:
    Sinds vanavond maakt mij computer best veel lawaai (meer dan normaal iig, een bromgeluid, soms harder soms wat zachter)
    Computer uitgezet, tijdje later weer aan, nog steeds.
    Even mijn kast opengeschroefd, ik denk zelf dat het mijn CPU koeling is.
    Mijn computer is 3 of 4 jaar oud, dat weet ik niet precies.
    Games speel ik niet zoveel, het is gewoon tijdens het internetten (surfen, chatten, muziek aan) Ik draai geen zware programma's op mn computer.

Ik heb een AMD Athlon 2200+
    CPU Klok: 1800MHz
    CPU Multiplier: 13.5
    CPU FSB: ongeveer 133
    Geheugenbus: ongeveer 133
    Moederbord temperatuur: 49C
    Koelingsventilator CPU: 3068RPM
    (waarden heb ik van Everest Ultimate Edition)

Ik heb wel eens ergens gelezen dat je je koelinsventilator stofvrij kan maken met een stofzuiger. Kan dit zonder problemen?
    Of kan er ook iets anders zijn dat ie zoveel lawaai maakt?
    Ik heb verder geen problemen met mijn computer (dat hij uitvalt of iets dergelijks)
    Maar misschien dat als ik er te lang mee wacht wat te doen dat het wel mis gaat.

6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Stof is met een stofzuiger theoretisch niet zo slim. In de praktijk wordt het redelijk veel gedaan, maar het is niet aan te raden.

Je zou wel je stofzuiger op blazen kunnen zetten, als je die mogelijkheid hebt. Bijna elke pczaak verkoopt "geperste lucht". Lucht in flesje dus ;). Ik zou je aanraden omdaar een flesje van te kopen en daarmee het stof uit je computer te blazen. Ik doe het zelf ook regelmatig.

Soms is de oorzaak van veel geluid idd stof. Ik zou 't proberen, problemen kunnen zich iig niet voordoen als je 't op die manier doet.

7. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Als je pc echt "sinds vanavond" een brommend geluid maakt, dan lijkt me dat een van de fans gewoon deffect is gegaan.

Lijkt me niet echt logisch dat dat opéens door stof komt ?

8. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is de fan van de videokaart. Fan eraf gehaald, stof weggehaald, maar het bromgeluid is er nog steeds.
    Dus ik had gebeld naar de winkel waar ik hem gekocht had.
    Hadden ze geen koeling meer voor die ouderwetse videokaart van mij (Nvidia GFMXX440)
    Moest ik proberen om er smeermiddel (Pavlel ofsow) op te spuiten en kijken of het dan weg was.
    Dat Pavlel heb ik dus niet, wel WD40, alleen dat is ontvlambaar (misschien alle smeermiddelen wel dat weet ik niet)
    Maar is dat geen probleem met mijn videokaart? Of kan het wel gewoon als ik dat er opspuit, op laten drogen en kijken of die het dan nog doet?

Niet zo slim trouwens zeker om er geen mee door te werken?
    De fan draait wel gewoon maar dus met aardig wat lawaai.
    Ik gebruik nu ff mijn oude pc voor de zekerheid

9. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Ga aub niet pc'en zonder cooler. Dat heeft slechte gevolgen! Dan raakt je kaart snel oververhit. En als het bromgeluid van de fan van de videokaart komt, hoe kan het dat niet wegzijn als de fan eraf is? Een videokaart zelf maakt geen geluid.

10. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de cooler weer teruggeplaatst ;)

11. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    Vandaag mun pc van binnen gereiningd, al het stof eruit etc.. foutje gemaakt met stofzuiger :+ , aan de fan van voeding ermee gezeten, klein tik geluidje nu, maar niet horend als je gewoon bezig bent.

Omdat mijn koeler(die aan de zijkant van de kast zit) veel geluid produceerde heb ik deze uitgeschakeld. Nu heb ik everest gedownload en de temparuren gechecked. CPU: 35 C en Moederbord: 34 C

Is dit te warm, of juist goed? Deze zijn gemeten onder windows, dus geen game oid. Alleen een webpage.

Laatst bewerkt: 23 sep 2006
  12. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    zijn goede temps, mijn CPU is 55C idle :eek:

13. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    ok dan :)

tijdens wow zijn de temp's
    Cpu: 42 C
    Moederbord: 41 C

Zal wel goed zijn zo :)

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zou toch goed erop letten dat je CPU koeler niet defect gaat, is iig neit goed. ff checken of je cpu koeler echt niet kapot is of dat er stof opzit ofzo.

Mijn idle temps zijn: 34 cpu en 41 Mobo. Als ik ga gamen dan is dat rond de 40 ~ 55.

Laatst bewerkt: 23 sep 2006
  15. Ghost Leader

Leuk Bevonden:
    4
    Hoezo zou iets mis zijn met mijn CPU koeler?

Ik heb zoon zalman koeler, en er zat stof onder de fan, dat heb ik verwijderd, voor de rest doet ie het goed zo :)

Ik hoor het wel, Cheers :)

16. Michinho

Michinho xßøX gÅm£® 300+er

Leuk Bevonden:
    0
    srry dat ik het hier vraag maar,

ik heb mijn map "hidden" gemaakt

hoe kan ik die terug zichtbaar maken?

17. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    extra/mapopties/weergave/verborgen bestanden en mappen/verborgen bestanden en mappen weergeven

toepassen

<enter>

:)

18. Michinho

Michinho xßøX gÅm£® 300+er

Leuk Bevonden:
    0
  19. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. je voeding maakt een tikkend geluid? Niet goed geleden :p. Nja als het erg is lijkt me dat die kapot gaat.

20. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    * Weet dat het voor hardware is bedoeld, maar ik kan het nergens anders kwijt *

Het is mogelijk om de inhoud van je HD, weer te geven in een *.TXT bestand met een simpel command in de cmd of DOS prompt. Ïk weet alleen niet meer welk command dit is. Weet iemand dit toevallig ?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina