Pro Evolution Soccer 5 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    We zijn alweer toe aan deel 3 van de Pro Evolution Soccer 5 thread.
    Volgens vele het beste voetbalspel wat verkrijgbaar is op de consoles.
    [​IMG]

    Wat screenshots:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Startpost overgenomen uit deel 2, met dank aan Nemesis!

    Links naar voorgaande delen:
     
  2. exity

    exity Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    heel leuk spel

    wel moeilijk maar toch als je de controls goed weet dan is hij zkr wel bter dan fifa

    zijn die spelers nou lelijk of ligt het aan mij ?
     
  3. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    Vooral als je het even niet hebt gespeelt (uitgeleend) dan is het echt geweldig om het weer te doen. Vooral dat je kan editen hoe een speler reageert nadat hij gescoord heeft, is top. Grafisch misschien wat minder maar dat boeit me niet.
     
  4. JFresH

    JFresH SanchezZ

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    9
    zkr wel tof spel
     
  5. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    zeg jij met je FIFA handtekening
     
  6. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker het beste voetbalspel voor de xbox. Ik ben nu ML aan het doen met PSV op 5 sterren. Goed pittig, maar wel geweldig mooi als je dan wedstrijden weet te winnen.
     
  7. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk is PES 5 zeer dope, maar toch gebeuren er echt een heleboel achterlijke dingen. De scheids trekt veel te weinig kaarten en fluit op de raarste momenten af (in een counter bijvoorbeeld). Er is 1 aardige scheids, maar die kan je alleen in exhibition matches kiezen. Ook wordt er gefloten voor buitenspel als het dat niet is, echt heel vuil. Daarnaast is de AI van de keeper ook echt raar, bij schoten in de verre hoek staat hij altijd superlomp opgesteld. Backs blijven niet aan de zijkant en spelers lopen op de stomste momenten niet mee. De ML is eigenlijk nogal achterhaald, waarom niet gewoon alle competities en een soort CL ipv die 4 divisies die elk jaar hetzelfde blijven.

    Ik kan nog wel even doorgaan, feit blijft wel dat PES een vette game is maar dat ze echt wel is wat dingen mogen veranderen want sommige dingen kunnen gewoonweg niet meer.
     
  8. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Dat disconnecten zie ik heel vaak bij tegenstanders, dan sta ik voor in de 89e minuut en dan gaan ze er van door, maar dan zie ik ze even later weer in de optimatch lijst staan, en hebben ze netzoveel punten als voor de wedstrijd.

    Weet iemand hoe dit kan?
     
  9. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit vind ik idd erg raar. Ik had zelf ook veel liever gewoon de Eredivisie gehad, dis toch ook veel mooier en realistischer... ik snap niet waarom dat eigenlijk niet zo is:confused:
     
  10. BattleCry

    BattleCry ..

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat is toch juist mooi!
    In het echt kloppen ook 2 van de 6 acties van de grens niet.
    Bij pes5 is dat veeel en veeel minder, en gelukkig wordt dat in pes6 verbeterd.
    De grens zal meer onterecht vlaggen, als het geen buitenspel is en niet vlaggen als het nét wel buitenspel is.
    Zo hoort het, veel realistischer :)

    En het fluiten van de scheids bij overtredingen wordt gelukkig verbetert in pes6.
    Toch is pes5 echt het beste spel op de xbox :)
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2006
  11. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    @ yunsung:
    -ik heb nog nooit gehad dat er verkeerd is gefloten voor buitenspel.
    -Te weinig kaarten vind ik wel mee vallen. Er wordt juist teveel gefloten.
    -Op rare momenten kan je gewoon affluiten en in het echt doen sommige scheidsrechters dat ook. als het tijd is is het tijd, en in pes5 speel je regelmatig te lang door.
    -AI van de keeper vind ik toch ook wel meevallen, soms wat raar maar dat heb je ook in FIFA.
    -er zijn knoppen voor om je spelers mee te laten lopen

    voor de rest heb je wel gelijk. het is waar dat sommige dingen wat tegenvallen en dat de scheids wat oneerlijk fluit tegenover de computer tegenstander, maar een hoop zal verbetert worden in pes6. Pro evo 5 is ook niet de nieuwste next gen game, maar een spel dat zelfs op de Xbox speelbaar is.
     
  12. YunSung

    YunSung Active Member

    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo mooi. Dat veel grensrechters verkeerd fluiten hoort er misschien bij, het verpest toch veel van het voetbal. Dat ze meer buitenspelaanvallen door laten gaan is beter dan onterecht affluiten maar allebei hoort er IMO niet bij. Er wordt wel zeker onterecht gevlagd, slechts een kwestie van goed timen en zorgen dat de spelers echt op 1 lijn staan. Er zal zeker 1 keer onterecht worden afgefloten.

    Ik ben het met je eens dat er teveel wordt gefloten, er zijn alleen te weinig gele/rode kaarten. Vaak krijg je voor een doodschop van achter waar de bal niet eens in de buurt is geel, terwijl dat rood is. Hetzelfde geldt voor doorgebroken spelers die je met A omduwt, vooral als het in jouw nadeel is krijgt de CPU amper kaarten. Verder vind ik dat je een beetje onzinargumenten geeft Cooleroelie, omdat Fifa slechte keeper AI heeft is het prima dat PES dat heeft. Hetzelfde geldt voor het affluiten. Alles is in principe goed te praten, maar dit komt het spelplezier bij mij niet ten goede.

    Weet iemand btw of PES 6 op de Xbox komt of is die alleen op 360 te spelen?
     
  13. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0
    alleen de 360
     
  14. mark8925

    mark8925 Guest

    ik heb t ook regelmatig.. dan zegt die commentator: oh look, it wasn't offside ..
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903

    Het nadeel van PES5 vind ik het fluiten van de scheids (kaarten worden genoeg gegeven), het uitkomen van de keepers (het zijn allemaal fantastische lijnkeepers, maar ze komen uit alsof ze langs een valkuil moeten), de "boost" van de cpu en de hoge doorsteekpass die niet te geven is als kortere pass.

    Het fluiten voor buitenspel gaat idd af en toe fout, maar dat is niet eens zo erg, kan ik wel om lachen. Dat gebeurd in het echt ook (en ik geloof dan weer niet dat Konami dat express heeft gedaan, dat is gewoon een progammeerfout), dus so be it. Wat ik ook erg vervelend is dat wanneer je 2 vs 2 speelt dat het poppetje dat je gaat selecteren eerst een stap terug doet na het selecteren. Dat is echt zo suf.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2006
  16. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat had ik gister ook. kreeg ik bijna een herhaling te zien, krijg je opeens de grensrechter in beeld. leuk, want het was een doelpunt van de computer. ook het commentaar is niet altijd correct: zo geef je een veelste zacht lopje, zegt ie: he lift it over the keeper! terwijl de bal op kniehoogte komt. dit kan ik gelukkig wel met FIFA vergelijken want daar is het nederlandse commentaar echt bagger.
     
  17. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik heb een vraagje;
    Ik speel dus nu al een tijdje Masterleague en begin aan het 2e seizoen in de eerste divisie.

    Maar ik speel nu tegen Ajax, PSV, Feyenoord en wat andere eredivisie clubs, maar niet allemaal. Ook duitse en belgische. Mijn vraag is, komen er ook nog andere eredivisie clubs, nieuwe beker toernooien die anders dan anders zijn en kan ik verhuizen of spelen tegen andere clubs bijvoorbeeld dat ik in de league van Italië terecht kom?
     
  18. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee je zult niet tegen andere nederlandse clubs spelen, ook kan je niet naar een andere league. Het is sowieso bij de Ml niet zo dat je een NL, Italiaanse en een Engelse league hebt. Alle teams zijn gewoon door elkaar heen. De beker wedstrijden blijven ook altijd gelijk. De enige verandering is dat er teams promoveren en degraderen.
     
  19. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Hmm dan ga ik maar eens opnieuw proberen en een leukere league proberen.

    Btw; bedankt voor het antwoord. ;)
     
  20. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn, dat wist ik eigenlijk niet eens. Ik zit nu met Arsenal in een groep met Juventus, AS Roma, AC Milan, Fiorentina enz. en ik dacht eigenlijk dat ik straks over 4 wedstrijden, als de competitie is afgelopen in de Premiership zou komen. Balen, raar systeem eigenlijk. Ik wilde gewoon een seizoen met Premiership en Champions Leauge enzo, maar dat gaat dus niet door. Nouja, dan begin ik wel een League straks. Jammer. Heb wel een goed Arsenal nu trouwens. Ik vond het niet leuk om een heel ander team te maken, dus ik heb met de originele selectie een team gemaakt. Toure is onwijs goed nu, op veel punten 4% beter geworden. Iedereen is beter geworden, behalve Bergkamp en Campbell. Misschien Lehmann ook. Maar het was wel heel gaaf, jammer dat je niet een seizoen met CL kan spelen, hopen dat dat wel in PES6 zit.
     

Deel Deze Pagina