Nu, zou ik zeggen Stereo 2x voor muziek. DPL Music klinkt op de een of andere manier gewoon niet. Maar aangezien je morgen een Audigy ZS 2 tot je beschikking hebt zou ik zeggen, gebruik de CMSS optie van Creative zelf. Die schakel je in via de software van Creative. Geeft een vele malen beter geluid dan de Stereo 2x. Die gebruik ik dus ook nooit. De CMSS klinkt gewoon veel ruimer dan de Stereo 2x. Maar dat moet je zelf maar bepalen joh. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan CMSS2, die eigenlijk is bedoeld voor dvd's, maar het klinkt gewoon voller dan CMSS1.
Overigens heeft de Audigy 2 ZS volgens mij ook een stereo 2X ingebouwd in de software. Ik heb namelijk de Audigy 2 (geen ZS), en die heeft dat niet. Maar zoals ik al zei moet je dat zelf even bepalen, maar ik zou zeker de optie van de Audigy gebruiken
Overigens, ik ga er vanuit dat je de set dan wel analoog aansluit. Als je enkel coax gebruikt zul je niks van de CMSS enzo horen, dan moet je inderdaad stereo 2x gebruiken. Analoog klinkt imho namelijk beter met muziek, en digitaal strakker met films. Hoewel dat laatste niet echt hoorbaar is, maar dan heb ik nog het gevoel dat die Logitech iets aan het doen is (decoderen)
Laatst bewerkt: 3 sep 2006