Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    dus de goedkope versie heeft niet eens wifi? Das flauw
     
  2. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    ben wer een poosje trug van vakantie, en zit nu tog met een hoofd vol vragen:p

    ik ben niet helemaal zekker welke console ik wil kopen, eerst ging ik volledig voor de ps3, maar die vind ik nu langzamerhand tog wat aan de dure kant vinden.

    toen ging ik kijken naar de wii, aangezien mij die gewoon kij rlx lijkt. ik bedoel die controler enzo. maar nu zit ik ook hierover te twijvelen ik bedoel, ik wil graag online spelen op mijn console, maar de wii, hoe gaat dit uitpakken gaat deze online functie niet vreselijk floppe.
    ik lees dat we tot 2007 al geen 3party games online kunnen spele.
    dat er friendcodes op zitten,
    dat je niet je eigen server in mag maar er een voor je word uitgezocht(hoe kun je dan spelen met je vrienden?) weet iemand hoe dit precies zit.

    nah en dan kom je bij de xbox360 prijs valt wel mee voor een nextgen console, de controller heb ik alleen niks mee, en ik vond het spellen aanbod van de ps2 altijd wat beter dan die van de xbox.
    maar je bent bij de xbox360 wel verzekkert voor een goede online ondersteuning, mijn vraag is dan alleen of ik hiervoor extra geld wil neertellen. (ik bedoel een console gaat 4 jaar zekker mee, dan heb je tog wel 4x een jaar live nodig, en daar zit ook een prijskaartje aan waarbij de ps3 ineens wat minder duur lijkt.)

    dus mijn vraag in het kort, zijn er al wat feiten over de online service van de WII, zal deze gaan floppen of kan het wel goed werken.

    en als laaste, voor de vakantie werd er gepraat over de final wii secret.... en nu ik lees er niks meer over, is deze al onthult, moet deze nog komen, of was het enige geheim dat luikje waar je een sd kaartje in kon frotte?

    alvast bedankt*)
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Andere verschillen.
    De 60GB versie heeft wel MemoryStick, Compact Flash, SD en WiFi input mogelijkheden, de 20GB versie niet. Erger nog is het gebrek aan een HDMI poort op deze minder uitgebreide versie, waardoor het weergeven van een HD signaal ernstig beperkt kan worden. Bij games zal dit door de ingebouwde BluRay speler niet zo'n probleem geven bij de goedkopere PS3, maar het kan zijn dat deze versie andere BluRay input niet goed weet te verwerken.
     
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een reactie op de vraag of je wel of niet een standaard HDMI kabel kan gebruiken.

    Mocht de PS3 een standaard HDMI aansluiting hebben, hoe kan je dan de console via composiet, svhs, scart en/of component aansluiten? En hoe krijg je dan geluid op je normale stereo?

    Ik zie namelijk geen andere aansluitingen naast de 'multi av out'. De naam zegt het eigenlijk al, multi. Ik vermoed dat via deze uitgang meerdere soorten aansluitingen mogelijk zijn. Zelfde verhaal bij de PS1 en PS2, daar betrof het echter geen standaard video uitgang. Ik vermoed dat het met PS3 weer hetzelfde verhaal zal zijn.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2006
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je gebruikt voor het geluid de Rode+Witte cinch-stekker van de AV-out.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2006
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat snap ik, net zoals bij de PS1 als de PS2. De vraag is even, accepteert de PS3 een standaard HDMI kabel. Vanwege eerder genoemede redenen denk ik van niet. Wellicht zit er een verloop stukje bij ofzo.

    Bij de PS1 en PS2 zat ook geen scart kabel terwijl een goedkope Playstation start kabel al een groot verschil maakt wat betreft de beeldkwaliteit. Raar maar waar.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier een close-up van de HDMI-poort.
    [​IMG]

    Deze poort lijkt sprekend op de poort van mijn Samsung HD-decoder.
    Voor de overige aansluitingen (composiet, svhs, scart, component) zal je de AV-out moeten gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2006
  8. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    My bad, je hebt gelijk. Naast de av multi out aansluiting lijkt hij inderdaad een standaard HDMI aansluiting te hebben.

    Er bestaat ook een type B HDMI aansluiting/kabel maar met de komst van HDMI 1.3 lijk je uit de voeten te kunnen met een standaard HDMI kabel.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Aan de foto kan je helaas slecht zien als dit nu een type A of type B is.
    Omdat de HDMI bijna net zo groot is als de UTP , ga ik ervan uit dat het toch gaat om een type A.
    Dan kan ik de HDMI kabel gebruiken van mijn HD-decoder.
     
  10. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Waiting game, waiting game......, je schets sony hier nu echt af als beesten die niets anders doen dan de onwetende consument beinvloeden met sony gedachtes. Ik snap best dat een deel van de volgens jou genoemde 'waiting game' opzettelijk is, maar denk je nou echt dat Ken en ze kornuiten nog maar eens een feestje geven als de ps3 een vertraging oploopt? Toen de releasedata in spring 2006 niet werden gehaald kan je mij niet vertellen dat ze blij waren, weet jij wel hoeveel er bij gebaat is de ps3 tot een succes te maken? Voor de vergelijking, sony heeft door alle research etc. nog maar een zak geld van 6 miljard dollar!!, als de ps3 niet verkoopt loopt sny naar de faillisementstatus! Hun baalden waarschijnlijk nog meer als alle fans van de playstation bij elkaar!,echter hebben ze van de situatie het beste gemaakt wat ze toen konden, die door jou genoemde 'game' proberen te verlengen, en met succes.

    Naja...
     
  11. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0

    Als ze het nu niet halen tegen deze kerst, dan is dat onbedoeld, maar lente2006 is letterlijk nooit of te nimmer Sony's bedoeling geweest.

    Verder schets ik ze niet af als beesten, maar als slimme marketeers. Vergeet niet dat ik er bijna 5 jaar heb gewerkt en ondertussen vrij aardig weet hoe zij dat soort tactieken aanpakken.

    Oh, en BTW, Sony heeft geen 6 miljard meer, ze hebben voor het eerst in hun geschiedenis geld moeten lenen en hun S&P rating ging ook prompt omlaag.
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2006
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Onder de nul zitten ze toch nog lang niet...

    Inverband met die HDMI kabels, waarschijnlijk zal er met de ps3 component kabels standaard meegeleverd worden(zoals met de 360), aangezien die veel goedkoper zijn voor Sony, en voor ongeveer 50 euro kan je een HDMI kabel kopen voor ps3, dus eigelijk moet je 650 euro uitgeven voor optimaal te kunnen genieten...
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Interessante invalshoek, kan me er goed in vinden. :b:
     
  14. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.kotaku.com/gaming/sony/strappedforcash-sony-borrows-big-money-185089.php

    Onder de nul? Tja tja tja, cash op de bank hebben ze momenteel even niet.
     
  15. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Dude, doe niet alsof je er zo zeker van bent,...
    Eerst en vooral is Sony een miljardenbedrijf. Ze moeten al heeeeel vies doen om onder de nul te komen.
    En dat verlies waar jij het over hebt was vorig jaar.(totaal verlies, dit jaar hebben ze ook verlies gehad op ps2)
    Ten tweede, dat bericht van je is van 7 mei. Hier een nieuwer bericht:

    Sony behaalt goede winst in Q1 2006:
    http://www.insidegamer.nl/bedrijf/nluitgever/sonycomputerentertainmentbenelux/nieuws/11394

    Ter informatie: Sony heeft dit jaar prijzen gewonnen met LCD tv's, camera's en digitale camera's. Vervolgens verkochten deze ook zeer goed. Eigelijk verkocht alles zeer goed(om nog maar iets te zeggen: GSM's van Sony ericson verkochten 41 procent beter dit jaar dan vorig jaar...), alleen ps2,... minder(zijn er al genoeg van verkocht), en met de kosten van ps3 erbij hadden ze op dat vlak serieus verlies. Maar dan hebben we het over dat gedeelte, niet over ALLES...
    Punt is dus: Sony is nog lang niet verloren...
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2006
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nieuwe website van de PS3 (concept). Staat o.a. een filmpje (met Kazunori Yamauchi) op. Ik versta er alleen geen klote van :+

    De vertaling van het filmpje op IGN :9
     
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat zal de kostprijs zijn van de PS3? Heeft iemand daar een idee van??
    We mogen er zowieso vanuit gaan dat de PS3 duurder is in productie dan dat ie verkocht gaat worden...
    Laten we even uitgaan dat Sony ongeveer €150,- verlies heeft per verkochte console (misschien iets meer of wat minder), mocht Sony het lukken om de 6 miljoen consoles voor maart te verkopen dan hebben ze toch in iets van 6 maanden hun winst snel zien verdwijnen...
    6.000.000 x € 150,- 8) 8) 8) 8) = € 900.000.000,- maar dat is niet zuiver want ze kunnen er de winst van afgelopen jaar vanaf trekken ;) - €218.000.000 houden we over een verlies van ongeveer € 682.000.000,-.....8) 8)

    Mijn berekening zal zeker niet de waarheid zijn maar ik denk toch dat Sony financieel gezien er lang niet zo sterk voorstaat en dat het misschien beter is als ze niet in een half jaar al 6 miljoen consoles verkopen (zowieso verwacht ik dat niet maar goed....)
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2006
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik kwam ook nog zogenaamde 'inside' informatie tegen, of het waar is? Geen idee :)

    Voor de rest: bron

    Wat vinden jullie ervan? Ik vond 't in het begin redelijk aannemelijk (hoop 'pr-praat' though), totdat ik het laatste stukje las! Nu zijn ineens alle 8 de SPE's ingeschakeld en werkende, terwijl de yields kort geleden nog erg laag waren.... Trek de geloofwaardigheid van dit artikel dan ook in twijfel. Komt ook bij dat er geen enkele bron wordt vermeldt. En dat 80% van de industrie achter Blu-Ray staat. Vooral weglaten hoeveel % er achter het HD-DVD kamp staat... Volgens mij is het artikel afkomstig van een dromerige fanboy :+
     
  19. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit roept Sony ja, Omdat hun Blu-Ray zoveel mogelijk willen promoten.. Het is nog helemaal niet te zeggen wie wint, beide partijen hebben een hoop GROTE namen die hun steunen, En er is al bewezen dat een film op HD-DVD mooier is dan op Blu-Ray (niet om HD-DVD te steunen, ik moet het ook nog maar zien) maar blu-ray werkt nog met MPEG2 compressie.
     
  20. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    aangezien dat vorige bericht is geplaats van de zelfde persoon hie dan nog een bericht van hem. de xbox360 komt zotezien dus ook niet meteen aankakke met een goede kabel, heeft geen wifi direct uit doos en kan niet elke hard disk aan, wat de PS3 wel kan (voor degene die zij dat ps3 geldzuigers waren, zotezien doet ms dat net zo hard alleen op andere punten dus)

    p.s. nu niet meteen gaan krijsen dat ik een fanboy ben, maar ik wil graag alle informatie weten omtrent alle consoles. op dit moment vind ik de ps3 gewoonweg veelst te duur.
    de xbox360 heb ik nooit wat gevonde maar dat is wel een redelijke prijs, alleen zit je dan vast aan xboxlife waar je voor MOET betalen. is dan wel een goede online service, maar ik ben meer het type van een ker betalen nooit meer gezijk.
    en dan komen we op de wii. hier ben ik al snel na toe gekeerd, gewoon aangezien ik niet zoo grafix persoon ben(al moet het er wel gewoon goed uitzien maar ben gou tevrede op dat punt), alleen begin ik nu te twijvelen over de wii.

    weet iemand hoe het zit met de online functies van de wii. hoe dat in zijn werk gaat en als het echt zo is dat je gwoon een willekeurige server word ingegooit,dat je bij elk spel een andere code krijgt enz?

    en ik had nog wat vragen als iemand weet hoe het zit met de BIG SECRET van de wii, voor de vakantie werden er van alles gegokt, maar was nog niks zekker zouden we later pas horen. en nu is het opeens doodstil op dat punt, is het er al uit,komt het nog, of was het niks?

    voor de rest zit ik me af te vragen hoe lang zon controller van de wii leuk blijft, ik kan me voorstellen dat het altijd leuk blijft als je met zijn meerdere speelt. maar als je nu in je eentje speelt, dat blijft natuurlijk een vraag, en zou vast wel een persoonlijke mening zijn maar tog.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina