Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Als L!VE gratis zou zijn, zou het waarschijnlijk niet zo zijn als nu (in negatieve zin)
    Als je voor PS2online had moeten betalen en het was (met de gigantische aanhang van Sony) groot geworden was het ook vergelijkbaar als L!VE. Simpel toch? ;)

    Ik betaal liever wat en heb zoiets als L!VE, dan als dat van de PS2online. Maarja, dat is mijn mening.
     



  2. Ik denk dat Sony die 700 miljoen nodig had om de PS3 in productie te kunnen nemen. Anders hadden die sloebers er waarschijnlijk maar iets van 50.000 kunnen hebben bij de launch..


    Volgens mij doen ze daar bij Sony ook een beetje aan creatief boekhouden de laatste tijd. Ze moesten fabrieken verkopen en duizenden mensen ontslaan, en jahoor het kwartaal erna hadden ze tegen alle verwachtingen in ineens dikke winst..
    Nu hebben ze het hoogste bedrag ooit geleend, en wat denk je van het kwartaal erna. Jahoor, hebben ze ineens weer een heel goed kwartaal achter de rug.. Op z'n minst gezegd een beetje opmerkelijk.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2006
  3. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    De online service van de PS2 was erg matig, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat het ook bij de PS3 het geval is. Sony zal het nu slimmer en beter aanpakken met hun online service voor de PS3 en ik heb de vertrouwen in dat ze een degelijke online service zullen leveren.
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Even terugkomend op het stukje over Final Fantasy XI : Het klopt dat je daar maandelijks 13 euro voor neer moet tellen wil je het blijven spelen. Maar voor dat spel is dan ook geen Gold Account vereist. Ik denk dat Huxley het op min of meer dezelfde manier gaat aanpakken, aangezien het al bekend is dat je voor dat spel apart maandelijks zult moeten betalen.
     
  5. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Is dat ergens op gebaseerd? Heb je een cijfermatige analyse gemaakt op basis van de jaarcijfers? Heb je inzicht in de financiele huishouding van Sony?

    :):
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Die boekhouding is zeker gevonden op straat, naast de PC van Tonino :+
     


  7. Ze moesten vorig jaar fabrieken verkopen en duizenden mensen ontslaan, en het kwartaal erna hadden ze tegen alle verwachtingen in ineens dikke winst..
    Nu hebben ze het hoogste bedrag ooit geleend, en wat denk je van het kwartaal erna. Jahoor, hebben ze ineens weer een heel goed kwartaal achter de rug.. Op z'n minst gezegd een beetje opmerkelijk vind je niet?
     
  8. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    5 euro klinkt idd weinig maar als je bekijkt 5x12= 60 x 4(minimale levensduur)= 240

    dan is de xbox360 tog wat duurder vergeleken met ps3.

    MITS de ps3 een fatzoenlijke online service gaat bieden, waar ik eigelijk wel vertrouwen in heb. alleen is de console meteen zo duur dat schikt mij af
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ach, we zullen zien :)

    Wanneer developers straks per maand zouden gaan rekenen voor online gaming op de PS3, loopt dat ook aardig op. :)
     
  10. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Bedrijven zijn continu bezig met kostenbesparende maatregelen en met als bedoeling dat dit zich vertaalt in positieve cijfers. Tevens is grootschaligheid lang niet altijd meer het toverwoord, bedrijven gaan zich vaker en meer richten op kernactiviteiten.

    ?

    Wat wil je insinueren met die opmerking? Dat sony 700 miljoen leent en dit bedrag vervolgens als winst boekt? *zucht*

    En nee, deze hele situatie vind ik niet opmerkelijk. Ik heb er zelfs geen mening over, omdat ik geen enkel cijfermatig inzicht in Sony heb.
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2006

  11. Ik wil insinueren dat Sony dat geld van die fabrieken en die lening welleens grotendeels gebruikt kan hebben om hun verliezen 'weg te moffelen' om mooi weer te kunnen spelen. Tis heel leuk om te doen alsof je dikke winst maakt, maar als het bedrijf in geheel in de tussentijd een stuk minder waard is geworden, zijn die rooskleurige kwartaalcijfers van ze nogal misleidend..
     
  12. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65

    Alsof het een het ander uitsluit.

    Bedrijf A heeft 2 divisies. Divisie Y en Z. Beide divisies zijn 1 miljard per divisie waard. Bij elkaar dus 2 miljard. Divisie Y maakt elk boekjaar 50 miljoen winst en divisie Z 50 miljoen verlies. Bedrijf A speelt dus quite.

    Er wordt besloten om divisie Z af te stoten. Bedrijf A wordt voor 1 miljard minder gewaardeerd op de balans, maar toch maakt bedrijf A ineens een dikke winst van 50 miljoen.
     
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Can the PS3 Save Sony?

    http://www.wired.com/wired/archive/14.09/sony.html?pg=1&topic=sony&topic_set=
     

  14. Je hebt je boek der maar even bijgepakt zie ik.

    Mooi voorbeeld, wat is dan beter? Het totale bedrijf dat nog 2 miljard waard is, of de helft van het bedrijf dat ineens een 'dikke' winst draait van wel 50 miljoen?
     
  15. Bjørn

    Bjørn Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Een bedrijf van 1 miljard die winst maakt, want met winst kan er in de toekomst weer worden geinvesteerd. Als je ieder jaar kiet blijf spelen, sta je stil. En stil staan betekent in de toekomst dat je verlies gaat maken, omdat je concurenten wel kunnen investeren en daardoor nieuwere produkten op de markt zetten of bestaande produkten goedkoper maken om die produkten te maken.
     
  16. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    MacDennis, was ind. een leuk stukje, en veel dingen zie ik ook in de marktstrategie van sony. Ze focussen zich teveel op de concurrenten (in het artikel wordt vooral MS bedoelt, maar we weten allemaal dat ze ook geen motion control hadden doorgevoert zonder nintendo). Het gaat ze erom de anderen van de markt te verdrijven, terwijl vroeger het motto was een retegoed product maken die vanzelf de markt wel verovert.

    Wel vreemd hun financiele situatie, hoe kan een miljarden bedrijf nog maar 6 miljard reserves hebben ten opzichte van vroeger? De ps3 is een alles of niets actie, laten we hopen dat het alles wordt want wat is de wereld zonder ps?
     


  17. Ah, vandaar natuurlijk dat Sony de laatste jaren 2/3 van z'n beurswaarde is verloren..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2006
  18. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65

    Het gaat om winst. Met de winst kan je als bedrijf de nodige investeren doen. Overigens is een netto winst van 50 miljoen op 1 miljard omzet een prima marge. Maar goed, het is maar een simpel voorbeeldje (die ik niet uit een boek heb gehaald), ik kan eigenlijk geen waardeoordeel over de daadwerkelijk situatie geven, aangezien ik deze niet ken en ook omdat de toekomst (PS3, BR) moeilijk te voorspellen is.
     
  19. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Echter plasticman, voor de research en devolepment kosten van de cell en de blu ray maakte het(sony) bakken met winst, die winst hebben ze geinvesteerd alleen krijgen de aandeelhouders het geinvesteerde geld niet terug wanneer hun dat verwachten of zouden willen. De koers gaat bij de launch van de ps3 en bij goede verkopen het aankomende jaar, weer zieklijk omhoog, mark my words :)
     
  20. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Dergelijke projecte kosten inderdaad verschrikkelijk veel geld.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina