Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony Computer Entertainment postpones European launch of PS3 game console UPDATE

    http://www.forbes.com/technology/feeds/afx/2006/09/06/afx2995529.html

    De ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel ..

    Geen problemen maar uitdagingen! :)

    Dus toch 2 miljoen PS3 consoles dit jaar. Wat mij al eerder opviel in het gamespot interview van eind augustus en wat ik hier al meldde ..

    http://www.gamespot.com/news/6156046.html

    Wordt 'i blijkbaar teruggefloten ..

    En nu blijken het er wel degelijk 2 miljoen in totaal te zijn dit jaar en Europa mist de boot. Wat een clowns daar .. :lol:
     
  2. Decostop

    Decostop Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    De gave van Mrx

    Bericht van MrX
    PS Voor de (360)liefhebber heb ik trouwens weer een stukje op mijn weblog gepost. Het gaat ook over de strijd tussen PS3 en 360, maar wellicht ligt het wat gevoelig als ik het hier post.[/QUOTE] http://paulnaber.spaces.live.com The waiting game


    Lees de weblog voor het vervolg.:D :D
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2006
  3. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Onvoorstelbaar hoeveel statements ze moeten terugdraaien daar bij Sony...

    LOLOLOLOL... :lol:
     
  4. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    dit had ik ook gelezen, lijkt me ook zwaar bagger, het kan wel werken als ze 1 friendcode per CONSOLE doen. nog steeds klote maar wel te overleven.

    maar ik hoorde ook dat je gewoon random een server word ingegooid, dit lijkt me dan tog wel bager kun je niet zelf kieze welke server je wilt ingaan. Dus dat je alleen kunt kiezen welke gamemode je wilt spelen en dan word er een server voor je gekozen.

    voor de rest leek het me wel handig als je gewoon kon zien welke vrienden welke games spelen op dat moment en dat je ze via die naam kunt volgen. en dat je gewoon server lijsten krijgt waar je zelf uit kunt kiezen.

    (ja ben stiekum wel jaloers op die xbox260 gasten), hoop alleen dat de andere consoles hier ook naar kijken en overnemen.
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ze kunnen beter Blu Ray hernoemen naar Beta Ray.
     
  6. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het nieuws wordt nog veel erger ..

    http://www.iht.com/articles/ap/2006/09/06/business/AS_FIN_COM_Japan_Sony_PlayStation.php

    500,000 PS3 consoles in totaal wereldwijd beschikbaar tijdens de launch .. :lol:

    En voor al die lieden die bij hoog en laag beweerden dat de PS3 al in productie was ..

    MrX had gelijk, Sony is in deep shit ..
     
  7. Decostop

    Decostop Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht eerder aan Blu-delay
     
  8. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    PlayStation 3 pas in maart 2007 in Europa
    Bron: International Herald Tribune (FOK!)

    Sony Computer Entertainment Europe heeft bevestigd dat de lancering van de PlayStation 3 in alle PAL-gebieden, Europa, Rusland, Midden-Oosten, Afrika en Australiƫ en Nieuw-Zeeland wordt uitgesteld tot maart 2007. In Japan en Amerika wordt de console nog wel gewoon in november gelanceerd.

    Reden is volgens Sony de problemen die het bedrijf heeft met de Blu-ray-technologie. Deze technologie zorgt voor scherpere beelden op platte televisies en voor meer interactie met de filmkijker. Om te zorgen dat markten als Japan en Amerika wel genoeg voorraad hebben moet Europa wijken.

    Volgens de International Herald heeft Sony in Noord-Amerika 400.000 consoles beschikbaar bij de launches, in Japan zo'n 100.000. De Xbox 360, die eind vorig jaar al op de markt is gebracht, lanceerde met een vergelijkbaar aantal in Noord-Amerika en Japan.

    Volgens persbureau Reuters zal de productie van de PlayStation 3 pas eind deze maand starten. De planning van 6 miljoen consoles voor eind maart 2007 zegt Sony nog gewoon te gaan halen.
     
  9. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    http://paulnaber.spaces.live.com The waiting game


    Lees de weblog voor het vervolg.:D :D[/QUOTE]

    Wat mij verbaast is dat ze het nu al toegeven. Veel te vroeg en veel te eerlijk (dus mijn verhaal daar klopt niet helemaal). De beslissing om met 500.000 te launchen in Japan en VS kan ik ook niet begrijpen. 400.000 is echt niet eens een derde van wat wij in de VS hadden rondom de launch en dat was al maanden te weinig, echt een absurd aantal om mee te durven launchen. En 100.000 voor Japan is ronduit beledigend.

    Ze zijn bij Sony echt volledig de draad kwijt. Sorry hoor, maar dat meen ik serieus.

    Volgende voorspelling: Maart 2007 in Europa? Forget it!!! Simply impossible.

    Argumentatie: als ze bij launch 500.000 units hebben, dan hebben ze ook reshipments nodig voor daarna voor de VS en Japan. Productie vindt plaats in China en de boot (vliegen zoals wij dat deden bij de launch is te duur voor Sony) doet er 4 tot 6 weken over om Rotterdam te bereiken. Daarna kost het in Europa ongeveer 3 weken om de units te verspreide naar de winkel. Ofwel het gehele logistieke proces kost 2 maanden. Units voor Europa moeten dus in Januari al klaar staan vanuit de fabriek. Alle units worden uiteraard niet op 1 dag gemaakt, dus dat zou voor Europa betekenen december productie en daar geloof ik dus geen barst van. Die gaat absoluut naar Japan met dergelijke launch aantallen.

    Kortom: PSP verhaal opnieuw, denk maar aan September 2007 voordat PS3 uitkomt in Europa.

    Vanaf nu zijn alle next gen games 360 exclusief voor 12 maanden in Europa en niet enkel PES en Fifa. hahaha, wat een grap. :cool: \o/

    Ok, een enorm infantiele reactie van mijn kant. Daarvoor mijn excuus. Ik hoop wel dat niemand het mij kwalijk neemt dat ik een rondedansje deed toen ik het hoorde. Trouwens er ging gejuich door de hele afdeling, maar dat zal niemand verrassen.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2006
  10. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    PS3 krijgt Fifa2008 als Launchtitel
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Gefeliciteerd _O_

    Ik heb hier bijna geen toegang tot internet ... dus ik las het nu pas :eek:

    Heb je foto's van je ronde dansje ... :D

    Ik maakte namelijk exact zo'n zelfde sprong
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Massa-productie begint eind September en eind Oktober moeten er 500.000 PS3's klaar staan.
    Dit vraagt om problemen.
     
  13. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja krijg je allemaal maandagmorgen modelletjes
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De massa-productie van de PSP's liep al niet erg lekker.

    Maar 6.000.000 PS'3 producteren voor eind Maart gaan ze ook niet halen.
    Er zullen elke maand minimaal 1.000.000 van de band moeten rollen.

    Trosradar kan een oud programma-onderdeel weer uit de kast gaan halen.
    Maandagmorgen Monster.
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2006
  15. Infected

    Infected Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    PS3 5kg??? is dat niet erg zwaar voor een console?
    Hoeveel weegt de 360 eig.:confused:

    Maarya kan er niet aan doen 360 spreekt me et meeste aan maar ik wacht nog tot de echte toppers kome :)
     
  16. RRroger

    RRroger Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    1
    Op de verzendbon die ik heb gekregen van MS (ja die van mij moest terug voor reparatie) stond als gewicht dat hij 4kg weegt. Dit was voor een heel pakje dus ga er maar ongeveer vanuit dat hij rond de 3kg en de 3,5 kg weegt.
     
  17. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Erg jammer voor de mensen die de console bij de launch al wilden halen. Ik was sowieso al niet van plan om 'm bij de launch te halen dus mij maakt het niet zoveel uit. Ik vind dit wel een slechte zaak van Sony, want zo kunnen de concurrenten alleen maar van hun marktpositie snoepen. Anyway ik zie hier wel een pluspuntje aan dit uitstel: games als Assasin's Creed en Heavenly Sword kunnen we vanaf dag 1 spelen.
     
  18. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197

    toch wel erg das Sony hun fans blijft voorliegen , daar gaan ze zeker nog op terug komen :)
     
  19. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Pffff, ik weet zeker dat de fanboys hier weer zo'n draai aan geven dat ze het al hadden verwacht, dat het zo beter is, jekkerdiejek jekkerdiejek. Dat deden ze ook met Assassins Creed die plots niet balengrijk was, en Fifa en PES een jaar exclusief op 360 was ook niet spannend (nu is in ene keer duidelijk waarom Chris wel degelijk gelijk had toen hij dat zei)

    Anyways, de fans laten zich hier niet door uit het veld slaan. Reken maar op hun respons
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad bizar om te zien dat de 'fans' toch iets positiefs kunnen zien aan dit nieuws.

    "Nu kan ik langer sparen voor de PS3."
    "Goed voor ons, dan zijn straks alle kinderziektes eruit!"
    "Niet zo erg, dan hebben we straks meer titels tot ons beschikking."
    "Games als Assasin's Creed en Heavenly Sword kunnen we vanaf dag 1 spelen."
    "Ja duh, dat zag iedereen toch al aankomen!"

    Allemaal al voorbij zien komen ..

    Ze vergeten echter dat dit zeker kwaad bloed zal zetten bij uitgevers en ontwikkelaars die reeds vele miljoenen hebben gepompt in de ontwikkeling van hun games. Dit kan het laatste zetje zijn om bepaalde titels en franchises geheel multi-platform te laten gaan of voorlopig 360 exclusief te houden.

    Want zeg nou zelf, 500.000 huishoudens met een PS3 is allesbehalve een afzetmarkt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina