http://paulnaber.spaces.live.com The waiting game
Lees de weblog voor het vervolg. [/QUOTE]
Wat mij verbaast is dat ze het nu al toegeven. Veel te vroeg en veel te eerlijk (dus mijn verhaal daar klopt niet helemaal). De beslissing om met 500.000 te launchen in Japan en VS kan ik ook niet begrijpen. 400.000 is echt niet eens een derde van wat wij in de VS hadden rondom de launch en dat was al maanden te weinig, echt een absurd aantal om mee te durven launchen. En 100.000 voor Japan is ronduit beledigend.
Ze zijn bij Sony echt volledig de draad kwijt. Sorry hoor, maar dat meen ik serieus.
Volgende voorspelling: Maart 2007 in Europa? Forget it!!! Simply impossible.
Argumentatie: als ze bij launch 500.000 units hebben, dan hebben ze ook reshipments nodig voor daarna voor de VS en Japan. Productie vindt plaats in China en de boot (vliegen zoals wij dat deden bij de launch is te duur voor Sony) doet er 4 tot 6 weken over om Rotterdam te bereiken. Daarna kost het in Europa ongeveer 3 weken om de units te verspreide naar de winkel. Ofwel het gehele logistieke proces kost 2 maanden. Units voor Europa moeten dus in Januari al klaar staan vanuit de fabriek. Alle units worden uiteraard niet op 1 dag gemaakt, dus dat zou voor Europa betekenen december productie en daar geloof ik dus geen barst van. Die gaat absoluut naar Japan met dergelijke launch aantallen.
Kortom: PSP verhaal opnieuw, denk maar aan September 2007 voordat PS3 uitkomt in Europa.
Vanaf nu zijn alle next gen games 360 exclusief voor 12 maanden in Europa en niet enkel PES en Fifa. hahaha, wat een grap. \o/
Ok, een enorm infantiele reactie van mijn kant. Daarvoor mijn excuus. Ik hoop wel dat niemand het mij kwalijk neemt dat ik een rondedansje deed toen ik het hoorde. Trouwens er ging gejuich door de hele afdeling, maar dat zal niemand verrassen.
Laatst bewerkt: 6 sep 2006