Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    moet zeggen dat ik al dat negatieve geblaat over de ps3 bij mij in het verkeerde keelgat schoot, Maar nu heeft ps3 het echt te hard verneukt. Bij mij zul je geen tegenreacties meer horen wanneer de ps3 de grond in word gestampt.

    niet dat ik de ps3 meteen bij de launch wouw halen (dat ding is veel te duur), maar hoe laks ze over alles doen, eerst vertellen alles op tijd omt tot vorige week toe. En dan nu met een smoesje aankomenen zeggen dat europa maar pech heeft en dat die niks krijgen(dat wisten ze al veel eerder). Geen exusses of wat dan ook nee gewoon JAMMER FANS JULLIE KRIJGE JE CONSOLE VOLGEND JAAR, WACHT MAAR!

    toch wil ik nog steeds liever een ps3 dan een xbox360, simpelweg omdat deze me beter aanspreekt. maar ik ga rustig een jaartje de wii spelen, waarna ik volgend jaar mijn beslising maak of het een xbox of ps word.
     
  2. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    O ja, was ik nog vergeten, maar dat is weer een argument waarom je in maart 2007 het wel kunt shaken dat de PS3 komt. Sony houdt vol aan zijn 6 miljoen in het fiscale jaar en dat fiscale jaar eindigt in maart. Zoals gezegd duren shipments naar Europa 2 maanden van fabriek tot winkel. Twee maanden waarin dus geen verkoop wordt gerealiseerd. Exact de reden waarom Europa als eerste het bokkie is bij dit soort delays, Europa is een logistieke nachtmerrie.

    Denk je nou werkelijk dat Sony 2 maanden lost sales in Japan en de VS zal toestaan (transport daar is bij elkaar 2 weken), omdat Europa graag willen launchen. Twee maanden van units in een boot en op vrachtwagens, terwijl die zelfde units in Japan al 3 keer waren verkocht? En dus hun belofte wederom breken en geen 6 miljoen units verkopen? I think not dear.

    Ze hebben nog maar 6 productiemaanden en gaan dus echt geen transportvertragingen meenemen in hun beslissingen. Trouwens ik geloof ook weinig van 1 miljoen units per maand, alleen dat al redden ze van z'n levensdagen niet.

    En als ze nog geen productierun hebben gelopen en dat zeggen ze zelf, dan wens ik ze uberhaupt nog een prettige wedstrijd om er eind oktober 500.000 gemaakt te hebben. Ze weten zelf nog niet welke productieproblemen ze gaan tegenkomen, die weet je pas als je daadwerkelijk de machines laat lopen.

    Oh jongen, dit is nog lang niet het einde van hun nachtmerrie die PS3 heet. Wat hebben ze dit onderschat zeg.
     
  3. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Ik ff blij dat ik voortaan een PC-Only Gamer wordt. Wordt echt ziek van die consoles. Alles wordt steeds maar uitgesteld en de fans steeds genaaid door de grote bedrijven ( Xbox 360 fans lees: Sony ).

    Nee, doe mij maar een PC.
     
  4. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Had Sony niet een slogan? Iets met "Welcome to the Third Place' ofzo?
     
  5. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, hun nieuwe is "This is living"

    Maar ik weet een veel betere voor Europa: "Such is life, suckers"

    HAHAHA, sorry maar ik moet erg lachen om mijn eigen mop. \o/ }:] :lol:
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien een idee om daar een filmpje van te maken en op de Marketplace te zetten :+ :cool:
     
  7. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is echt fokked up voor ze. geen europa en weinig console's voor de rest. Nou xbox 360 outsellen kan al niet meer, omdat er niet genoeg ps3's gemaakt zijn.
     
  8. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Je neemt het in ieder geval sportief op. Respect, as said before.

    Vandaag is "ons" feestje, morgen is er weer iemand anders aan het juichen. Zo gaat dat in het leven.
     
  9. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    1.Xbox
    2.Nintendo
    3. Playstation

    slogan klopt
     
  10. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Vet nieuws dit. Dat er nog mensen in Europa die een PS3 willen. Ik zou me (voor de zoveelste maal) zo genaaid voelen...
    En respect voor Microsoft die het wel voor elkaar kreeg.
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, als MS voldoende HD-DVD spelers heeft, gaan ze nog een aardige voorsprong boeken in Europa t.o.v. Blu-Ray.
     
  12. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ouch! Zat daar niet diezelfde diode in die de PS3 vertraagt?? Godzijdank zit dat kreng niet standaard in onze Xbox.
     
  13. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil tog wel weten hoever de wii het gaat schoppen.
    stiekum hoop ik dat de wii het supper gaat doen en dat die mischien zelfs de eerste plaats binnenhaalt. Een ding is zekker sony is zijn positie kwijt.

    MrX, jij weet hoe het met de ps3 gaat, kun jij geen voorspelling doen hoe de wii het gaat doen?:p
     
  14. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmmmmm, ik heb daar nooit gewerkt (en ben het ook niet van plan), dus is wat lastiger te voorspellen hoe die zich gedragen, maar mijn gok is dat de Wii prompt ook niet uitkomt in 2006 in Europa. Ik denk dat Nintendo dat enkel riep vanwege Sony en dat dus nu niet meer hoeft.

    Een beetje een gokje, maar Nintendo is eigenlijk openlijk altijd tegenstander geweest van wereldwijde launches. Bovendien geldt ook voor hen dat Japan en de VS het belangrijkst zijn. Daar komt de PS3 (kennelijk?!?!?!?) wel uit en dus zal big ole Ninty zich daar ook wel op focussen.

    Overigens zijn mijn verwachtingen van de Wii enorm laag hoor. Om eerlijk te zijn is het een Xbox met een andere controller. Waarom iedereen dat nou zo revolutionair vindt?? Als je echt eerlijk en kritisch naar die machine kijkt, dan stelt het erg weinig voor. De hype rondom het zwaaien met die controller is 2 weken na launch ook wel geluwd.
     
  15. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de console uiteindelijk goed wordt, weinig bugs, goede games, waarom dan niet? En waarschijnlijk zijn er genoeg mensen die geen idee hebben wat er aan de hand is bij Sony en waarom er vertragingen zijn.

    Ook leuk trouwens, deze week het Intertoys boek gekregen met een leuke achterkant van de Wii en de PS3 met de tekst; Ga jij als eerde de uitdaging aan... Reserveer dan nu jouw PS3 of Wii bij Intertoys. Let op! De uitlevering is op volgorde van inschrijving. Dus wie het eerst komt, wie het eerst speelt. 17 november 2006.

    Er gaat helemaal niemand spelen ;).

    Maar wat een domper zeg voor Sony. En maar 100.000 PS3's voor Japan, terwijl dat hun grootste afzetmarkt was voor de PS2? Dit gaat echt zo fout met Sony.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Volgens mij zijn alle hd-dvd producenten zoals Toshiba ed nu ook erg blij. Aangezien de meest voordelige br-speler de ps3 zou worden.
    HD-dvd is weer een stapje dichterbij om de standaard te worden.
     
  17. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit daar dus ook aan te twijvelen, denk dat de wii idd beetje word gehypt. zal opzich wel leuk blijven om te spelen, maar dan enkel als je met meerdere achter zon console zit. En dat als je in je eentje speelt er idd de lol snel van af valt.

    Ik moet er denk ik nog mar stevig over nadenke waar ik mijn geld in wil gaan spenderen. 2 consoles is voor mij geen opties aangezien ik dat geld er niet voor heb en het er ook niet voor over heb.

    dus ja als na een maand of 2 mensen komen melden dat de wii stint moet ik mijn keuze make uit de xbox360 of ps3.

    word een moeilijke optie, simpelweg omdat die xbox mij niet ligt. Ik weet het ik heb nog nooit met de xbox gespeelt maar die controller shikt mij af. En opzich vind ik het hele idee van betalen voor online te kunne spelen beetje minder.(ik ken de tegeargumenten) dan komt het spellenaanbod, ik moet zeggen de ps2 heeft mij NOOIt teleurgestelt en is nu nog steeds bezig met goede games te maken, terwijl de xbox tog wel langzamerhad uitsterft.

    toch ga ik me vanaf nu ook openstellen voor alle info van de xbox360, en als ik te horen krijg dat de ps3 in maart pas komt zonder een GIGANTISCHE prijsdaling (lees 450 voor de uitgebrijde versie), dan weet ik mijn keuze.
     
  18. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begin ook steeds meer mijn twijfels over de Wii te krijgen net als over de PS3, hoewel dat niet aan de console ligt maar meer aan Sony. Alsof het een stelletje amateurs zijn.

    Ik denk dat de Wii toch meer een soort 2e console is voor oudere gamers (15+). Ik zie mezelf tenminste nog niet elke dag games spelen met die controller en rare bewegingen maken etc. Het lijkt me meer een 2e console waar je met vrienden leuke partygames gaat spelen.

    Ik heb nu nog gewoon de 'oude' xbox maar het is eigenlijk haast wel zeker dat hier in de toekomst een next-gen console komt te staan, en dat wordt dan of een Xbox360 of een PS3. Op het moment staat de 360 toch bovenaan, mede door mijn goede ervaring met de oude Xbox. De controller is perfect, games die mij aanspreken. De PS3 daarentegen heeft veel meer games in andere genres (Als ze de lijn van de PS2 tenminste doorzetten, ik kijk nu ook een beetje vanuit het opzicht oude Xbox, PS2). En de games die mij wel aanspreken zijn vaak ook op de Xbox te vinden of hebben wel een tegenhanger op de Xbox (GT4-Forza). En de controller van de PS2 heeft me ook nooit aangesproken en vindt ik ook niet lekker in de hand liggen. De Xbox controller lijkt veel natuurlijker gevormd te zijn. En bovendien is de 360 is goedkoper en heb ik momenteel Microsoft hoger staan dan Sony.

    Van mij mag de 360 marktleider gaan worden.
     
  19. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    [​IMG]

    Of bedoelde ze 2007?
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Mijn bericht niet gelezen?
    Ik heb toch duidelijk aangegeven dat ik hier van baal. Het ergste vind ik dat ik de titel F1'06 misloop. Ik bedoel, ik kan hem wel kopen in maart, maar wat is daar de lol van als het nieuwe F1 seizoen dan op het punt van beginnen staat? En er is altijd de goude regel: elk nadeel heeft zijn voordeel. Zo kan ik nu een paar toppers van de 360 kopen in november, en kan ik me beter verdiepen in Forza 2 (<- Als die de launch haalt). Maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik blij ben met dit uitstel. De nadelen wegen namelijk zeker niet op tegen de voordelen. Ik vind het echt genaaid van Sony. Dat het de kerst hier misloopt is helemaal niet erg voor Sony. Kerst of geen kerst, uitverkocht raakt 'ie toch wel. En importeren doe ik niet. Door de 360 ben ik aardig bang geworden van kinderziektes, en ik ga niet het risico lopen op een PS3 uit Japan die niet meer werkt.

    Maar dit is goed voor Microsoft en de Wii. Vrij baan hebben ze.
    Ik zou het in November moeilijk krijgen door de keuze tussen '360 toppers' vs. 'PS3' en die keuze is nu heel wat makkelijker, alleen zul je zo zien dat Halo 3 uitkomt op de Europese release :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina