[PS3] EU launch Playstation 3 uitgesteld

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Jel0, 6 sep 2006.

1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ghehe 8), laten we onze Fardo niet vergeten :cool:

Nintendo 'reageert' tenslotte nog op de vertraging:

Niet echt een reactie op Sony dus 8)

Ouch, 1080p voorlopig toekomstmuziek?

Hmm, nu ga ik zelf ook in de verkeerde thread nieuws posten:eek:

Nog eentje om het af te leren dan:

2. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit geloof je echt? :eek: Dat de top mensen van Sony die o.a. verantwoordelijk zijn voor de lauch niet op de hoogte waren omtrent de problemen? :eek: Jij kent mensen die daar werken? Het is allemaal PR geneuzel geweest! Zo lang mogelijk de consument warm proberen te houden voor de PS3, dat is mede hun werk. Je kan het ook liegen en bedriegen noemen maar dat laat ik aan een ander over. Ik snap niet dat er mensen zijn die niet begrijpen dat Sony lak heeft aan de consument en de PS3 gebruikt om Blu Ray in de huiskamers te krijgen.

Waarom gaat het overgrote deel richting Amerika? Om de strijd aan te kunnen gaan met Toshiba die toevallig ook in November met HD-DVD daar op de markt komt. De PS3 fan/consument is gewoon indirect verwikkeld in een machtstrijd. Niet alleen een strijd tussen Sony en Microsoft, maar ook een strijd tussen Blu Ray en HD DVD.

3. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Heel erg leuk dat alles wordt goedgepraat, maar Sony gaat gewoon de fout in op dit moment. Of dat consequenties heeft zal moeten blijken.

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad :)

Als je op diverse Playstation fora rondkijkt, zie je dat een aanzienlijk aantal mensen toch behoorlijk pissed is op Sony, en overwegen om geen PS3 in huis te halen. Maar goed, een groot deel zal uiteindelijk toch de PS3 in huis halen, aangezien het allemaal frustratie is wat nu wordt geuit.

5. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 7 sep 2006
  6. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Kaz Hirai is op zich een pure marketingsman. Een week geleden zat het nog goed volgens hem(omdat ze het hem zeggen, hij staat daar niet in de fabriek hoor). Maar Kutaragi weet natuurlijk veel meer dan Hirai en heeft dat verzwegen, omdat hij dacht dat het nog goed kwam, niet dus, dus nu het echte nieuws, vandaar slechte samenwerking dat ik zei.
    En tja, als jij vind dat Sony een wereldwijde launch zou moeten doen met een half miljoen consoles, tja, wat kan ik daar op zeggen, iedereen heeft zijn mening, de één vind dat ze iedereen moeten laten wachten, de ander vind dat ze Europa idd beter als laatste houden, daar kan ik nu moeilijk op reageren he...

7. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: Heb je een bron of verzin je dit nu ter plekke?

Dus volgens jou was Kaz Hirai niet goed op hoogte? Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om een interview van Gamespot rond 18 augustus met deze meneer te citeren?

Klinkt alsof Kaz Hirai wel degelijk nauw betrokken is bij het hele proces. Best wel logisch, we hebben het hier over de directeur van Sony Computer Entertainment in Amerika. Gewoon nieuwsgierig, waar baseer je jouw informatie op?

In juli was trouwens al de hele wereld op de hoogte van het feit dat er problemen waren met de Blu Ray laser diodes.

http://arstechnica.com/news.ars/post/20060712-7248.html

Sony hoopte natuurlijk dat deze problemen van tijdelijke aard waren en snel opgelost konden worden. Blijkbaar is dat niet het geval geweest met als gevolg dat men Europa in de kou laat staan deze winter.

:confused: Niets. Want dat vind ik niet en zeg ik ook niet. Ik stip alleen een reden aan waarom Amerika een groot stuk van de taart zou kunnen krijgen.

8. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ach ja weer wat mensen die nu toch maar de 360 gaan halen denk ik. PS3 fans kunnen toch altijd nog een 360 en Gears of War halen op de 17de, hebben ze toch wat moois op die datum.

9. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad een hele goede opmerking!: Amerika loopt volgens mij voorop met de acceptatie en aankoop (qua aantallen) van HD TV('s), correct me if im wrong, dus dat zou een hele goede verklaring kunnen zijn kijkende naar de ps3 launchdates en shipment verdeling. En Sony's prioriteit nummer 1 is de plek onder die tv's, de HD mediahub waar de content (liefst zoveel mogelijk hun eigen en zo niet dan kunnen ze het tenminste reguleren (aka vergoedingen ontvangen) als het via hun eigen PS3 mediastation gaat) naar toe gestreamed dient te worden.

10. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    @ Macdennis: Ik veronderstel het... Waarom doet Hirai uitspraken dat alles goed is, en dan nog geen week later kondigd de grote man zelf(kutaragi) aan,dat de ps3 uitgesteld wordt... Dat is toch een teken dat Hiraz zaken niet weet(samenwerking niet zo goed is,...?)
    Lijkt mij toch het meest logisch. Maarja, idd, ik veronderstel het.
    Want wat zou het anders zijn, Hirai zegt nog, we gaan die 2 miljoen halen, een week later zegt Kutaragi, een half miljoen... Die 2 communiceren toch niet goed met elkaar. En Kutaragi zal het wel het beste weten...

11. Ja, of zou het misschien kunnen dat hij toen gewoon keihard stond te liegen??...

Geloof me maar, hij wist er toen al alles vanaf, en waarschijnlijk nog wel meer als wat ze gisteren al hebben toegegeven..

Ik probeer je niet persoonlijk aan te vallen ofzo, maar je weet nu zelf dat dat geen ongebruikelijke gang van zaken meer is bij Sony.
    Let maar op, straks komen ze met uitspraken als; We hebben besloten dat we de europese gamers niet teleur willen stellen, en we willen bij de launch in een keer veel consoles en topgames beschikbaar hebben....
    Dus hebben we besloten de wereldwijde launch te verschuiven naar maart/lente 2007..

Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2006
  12. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Waar slaat dat nou op, je bent raar zeg. Ik ben niet voor de Wii en niet voor de PS3 of Xbox 360. Ik heb een Xbox 360 en wil een PS3 liefst bij de launch, om bij begin af aan er van te genieten.
    En me handtekening ziet, kan je zien dat ik al van plan was om een PS3 te halen, in maart. (Maar dat het dan ook een launchmaand zou zijn)

13. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Zou wel kunnen dat Hirai keihard stond te liegen. Maar dat zou me toch verwonderen, aangezien Kutaragi het zelf een week later aankondigd. Maarja, swat, het is een triestige periode voor Sony omdat de ps3 uitgesteld wordt, en met het blu-ray gedoe. Ze moeten nu bewijzen dat ze de power hebben om ps3 volgend jaar in goede banen te geleiden...

14. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Weet je wat me echt en prachtige stunt lijkt om Sony echt te nakken?? Halo 3 in maart launchen!!! Lijkt me echt een geweldig plan!!

15. Meanzo

Meanzo A-Style

Leuk Bevonden:
    0
    1. ik snap niet waarom er zoveel mensen blij zijn dat de ps3 uitgesteld wordt :confused: dat is fanboy gedrag
    2. wie zegt dat de ps deze war verliest? misschien hebben ze minder exemplaren en kunnen ze hun beloftes niet nakomen. de console zelf belooft wel veel goeds en word wss beter dan de 360.

en nee ik ben geen ps3 fanboy. ik heb een 360 en ben/was niet van plan om een ps3 te kopen.

16. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
  17. Jel0

Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Tja waarom zijn we blij dat de ps3 wordt uitgesteld, misschien omdat Ken de Xbox 360 nogal eens voor joker heeft gezet en heeft doen voorkomen dat Sony alles goed doet. Anderen lekker kleineren en dan zelf een ongelofelijke blunder maken, daar maak je niet bepaald vrienden mee. Maar goed, Ken zal voortaan wel beter op zijn woorden letten. Richt je gewoon op je eigen product en ga niet proberen de concurrenten zoveel mogelijk aan te vallen.

18. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Het zou mij niets verbazen.

19. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Hhaha ja had hem net al gezien ja. Stukje dat die schrijft is ook wel grappig.

20. Die Hiray is precies op de hoogte van de huidige stand van zaken bij Sony en de mogelijke aantallen e.d.. Dit soort dingen geef je natuurlijk liever niet toe, en met liegen kan je een hele poos tijd proberen te rekken. De waarheid zou toch binnenkort bekend worden, dus kon hij maar beter nu opbiechten..

Hij is er misschien ook wel op geattendeert dat hij in dat vorige interview starfbare feiten heeft gepleegd, (als hij dat zelf nog niet wist.)
    Als namelijk blijkt dat ze het al dondersgoed wisten dat Europa er niet bij zit in november, en dat toch vol bleven houden in de pers. Kunnen ze daarvoor vervolgd worden, en zelfs in de cel belanden als het slecht uitpakt voor ze. En dan niet omdat de rechter een fanboy zou zijn, maar omdat dat de wet is..
    Daar had hirai waarschijnlijk geen zin in, en besloot maar om niet verder mee te gaan met Ken z'n mooiweer show.. Die laatste zie ik nog wel flink voor de bijl gaan, maar dat zien we later wel weer.

Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2006

Deel Deze Pagina