Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Na 1 dag is de pret er al vanaf, en is het 'normaal'

    bij mij dan he:+

    Echt, na 2-3 dagen was ik gewend aan alles op zn hoogst, speel nog steeds red alert 2...gameplay ftw_O_ _O_ _O_
     
  2. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Ik ben nu maar deze PC aan het klaarmaken voor de degradatie van Christian's PC naar Familie-die-helemaal-niet-met-pc-kan-omgaan-PC.

    Trouwens een klein vraagje: Hoe kan ik me Itunes geheel overzetten zonder dat al me muziek weer opnieuw opgezocht moet worden? of is dit niet mogelijk?
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben van plan voor een nieuwe videokaart te gaan,maar als het even kan wil ik er niet al te idioot veel voor hoeven neer te leggen.

    Mijn setup is opzich vrij oud,maar aan een nieuwe mobo en/of processor ga ik niet beginnen, dan word het me te gek.

    Van deze site, welke grafische kaart is mij aan te raden? De prijzen zien er schitterend uit , maar hoe goed zijn deze kaarten? Ik heb zelf een Nvidia Geforce 4 MX4000 verder....

    512 ram

    AMD XP1800+ (1,5ghz)

    MSI K7T Turbo MOBO

    Deze shop zit vlakbij mij in de buurt..

    http://www.1st-aid.nl/

    (naar VGA kaarten gaan,nvidia)

    Welke is mij aan te raden(draait het beste op toch al vrij oude mobo en processsor) en is het dus ook waard???
     
  4. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Nee, "veels te duur" toetsenbord 8)

    Maar bij de V9999 (ofwel, de 6800 van Asus) zit een zogenaamde DHE koeler op. Dit staat voor "Direct Heat Exaust", wat dus betekend dat de warme lucht van de GPU direct uit je case wordt geblazen, zodat de koeler geen warme lucht gebruikt om te koelen.

    Zelfde geld voor de Arctic VGA/GPU silencers :)

    Ik weet niet of het zo heel verstandig is om een "nieuwere" videokaart te halen, aangezien je CPU ook niet alles meer aankan. Dit zal zeker effect gaan hebben om games. Een nieuwe graka lost niet zoveel op qua performance denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2006
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb voor 63 euro een ATI Radeon 9550 (256MB) gekocht bij een winkel hier vlakbij, op het moment de enige kaart die op mijn mobo kon werken.
    Nvidia kaarten hadden ze niet meer, mocht deze echter totaal niet bevallen...dan kan ik altijd nog ruilen., en/of bijbetalen voor een duurdere bijv.
     
  6. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    572
    antrax, denk je dat je met de 7600 gs op een 300 watt voeding kan draaien?
     
  7. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    9550 is niet veel soeps, nauwelijks beter dan de Geforce 4 helaas|:-
     
  8. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Bij 4launch hebben ze alleen de 430 watt, en x1900xt zou toch graag een 460watt willen hebben. Iemand die een andere goede voeding weet voor de specs paar pagina's terug?
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb nieuwe pc besteld (m'n huidige gaat naar m'n vader) :+:

    Coolermaster Stacker 830 (heb hem hier al staan, groot ding :9)
    Asus P5B
    Core 2 Duo E6600
    Kingston 1024MB DDR2 PC4200 Valueram x2
    Asus X1900 XT (dat kost nog maar €280 :eek: Verschoot me rot toen ze me die prijs meedeelde)
    OCZ GameXStream 600W

    Eind september zouden alle onderdelen moeten binnen zijn (graka is de boosdoener). Kan niet meer wachten (maar van het weekend heb ik ook een laptop voor het school) \o/ :+.

    Oh ja, de reden waarom ik de flow van de graka en CPU fans vroeg is omdat ik m'n moederbord ondersteboven (aan de linkerkant dan wel) in m'n case gaat plaatsen :).

    @ BigKabuto: Die 9550 is inderdaad niet veel soeps, maar voor jouw systeem is wel goed genoeg ;).
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2006
  10. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Heb je een linkje die X1900XT ? :eek:

    280 is sick goedkoop ! Hoewel, de Saphire X1900XT kost ook "nog maar" 309 euro :)
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De Antec NeoHEPower500 voor €100,50?

    Komt van een Belgische pc shop. Ik moet wel zeggen dat ik er een goede klant ben, dus ik weet niet of die €280 nieuwe prijs is of dat het een pleziertje is :+ :x.
     
  12. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    4launch: Asus x1900xt 265.50 inc. btw...

    En die NeoHEPower: Ik moet zoveel mogelijk besparen ik weet nog niet het precieze budget aangezien mijn 360 in de verkoop staat maar ik zal het bekijken.

    EDIT: kom op 980 euro uit bij 4launch met die Neo-HE. Is het verstandig om te besparen op dat mobo? is wel 127e voor een mATX..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2006
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
  14. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    7600GS op zo'n oud systeem heeft weinig nut, kun je beter een 5 serie FX kaart kopen. Scheelt zeker meer dan de helft, en kun je nog gewoon San Andreas mee draaien mits je niet te hoge res + hoge settings en grafische truukjes wil lijkt me.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2006
  15. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Het zal niet eens werken denk ik. Het moederbord "MSI K7T Turbo" heeft wel AGP, maar volgens mij geen AGP 8x. Maar dit weet ik niet zeker.
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Heb gevonden waarom m'n X1900 XT zo goedkoop is, het al de 256MB versie. Maar zoveel slechter is ie niet (elke keer zo'n 5% trager) en met wat overclocken is dat terug in gehaald dus ik ga het gewoon zo laten :). Want anders moet ik al direct zo'n €70 meer neerleggen .
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2006
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    De CrossFire Master Card van de X1900XT was een behoorlijk stuk duurder dan de Slave variant, dat weet ik wel :eek:
     
  18. SupahMaster

    SupahMaster Guest


    Hoeveel was de 256mb versie dan? De 512 is maar 265 euri.

    Btw volgens mijn berekeningen kom ik op 890euro en ik kom dus 90 euri tekort...

    Wat o wat moet ik doen?
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    De mobo support agp 4x.....maar volgens een kennis moet dit niet uitmaken, hij zal het alleen niet op 8x gaan draaien maar gewoon 4x.

    En supahmaster, wat is precies zo'n 5 series fx kaart?
     
  20. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    In Nederland misschien, maar hier in Belgie niet. 256MB versie is €280 en de 512MB versie (al die nog te verkrijgen valt) is €355.

    Bijsparen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina