Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm, ik denk dat er weinig mensen voor de standaard PS3 zullen gaan na het Core debacle van Microsoft. toch denk ik dat de PS3 standaard helemaal niet zo'n miskoop is, gezien hij in principe even compleet is al de Xbox 360 Premium, alleen dan met de Blue Ray Speler ingebouwd.

    Bij de PS3 zou ik in mijn situatie sowieso voor de duurdere versie gaan, want ik wil gelijk draadloos online gaan. Voor die paar euro meer heb je dan wel de grote HDD en waarschijnlijk ook wat andere extra's.
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Persoonlijk zou ik ook voor de duurdere versie gaan, voor die €100,- meer krijg je wel waar voor je geld. :)
     
  3. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    idd ik zou ook voor de duurdere versie gaan 100 euro boven die 500 zie je dan ook wel doorheen.

    maar het ging even over het feit dat je niet de xbox360 premium moet vergelijken met een ps3 deluxe, simpelweg omdat de ps3 dan een stuk uitgebreider is.
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is ook zo, alleen vanuit het oogpunt, standaard Xbox/standaard PS3 en deluxe Xbox/deluxe PS3 is de vergelijking wel gegrond. :) Maar ik snap wat je bedoelt, en daar heb je ook gelijk in. :cool:
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed punt.
     
  6. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    In het begin werden de ps2 games op cd's uitgebracht. Maar games werden steeds mooier en dus uitgebreider. Daardoor bleken de cd's op gegeven moment gewoon te beperkt qua opslagcapaciteiten. Eerst kwamen sommige games uit op DVD en later kwamen allle games alleen nog maar uit op dvd.

    De ontwikkelingen op gamesgebied gaan op dit moment razendsnel en er zijn al nieuwe formaten beschikbaar (Blu Ray en HD DVD).

    De next gen consoles zullen een levensduur hebben van minimaal vier/vijf jaren.

    Wie denkt dat we het gedurende de levensduur van deze next gen consoles met DVD's gaan redden en dat er op (misschien wel heel korte) termijn geen BR en HDDVD only games uitgebracht zullen worden moet zich nog eens heel goed achter de oren krabben.

    En als Sony hier eenmaal mee begint, dan zal MS niet achter kunnen blijven.

    Ik heb niet genoeg technische kennis om het zeker te weten, maar ik baseer mijn mening op logisch redeneren.
     
  7. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk niet dat dat zo'n vaart zal lopen, aangezien de DVD's al in waren op moment dat de ps2 uit kwam. Terwijl op dit moment niemand wild word van een bluray speler of HD DVD...(mijn mening ik iig word er niet wild van atm).

    Ik denk wel dat de developers voor de ps3 de ruimte op de schrijf wel nuttig gaan begruiken, door bijv. minder te compreseren. Dat kan mischien wel voordelen hebben, maar als het echt nodig is ik denk dat dat nog wel 4 tot 5 jaar kan wachten.

    Maar sony denk natuurlijk aan de toekomt, aangezien de ps3 ook pas in de TOEKOMST komt.
     
  8. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat jij zegt zou kunnen. En als Sony en MS het echt zouden willen zouden ze nog heel wat uit de DVD kunnen halen.

    Het zou echter wel eens zo kunnen zijn dat Sony dit niet wil omdat zij de BR speler toch al tot hun beschikking hebben. En ontwikkelaars (van exclusieve spellen voor de ps:cool: zullen dat misschien ook wel niet willen.

    Immers, waarom niet zoveel mogelijk gebruik maken van wat BR hen te bieden heeft? De games zullen ervan profiteren en spellen die op DVD uitkomen (voor de 360) zullen hier mogelijk niet mee kunnen concurreren. Dit zou dus duidelijk in het voordeel van Sony en de PS3 zijn.

    Als dit gebeurt ben ik benieuwd of MS ook vast zal houden aan het DVD formaat voor haar spellen.

    Vergelijk het met PC gaming. Spelontwikkelaars halen niet het uiterste uit de hardware die uit komt. Als ze zouden willen zou ze echt wel mooiere graphics en AI uit bijvoorbeeld een oude AMD 3000 met een Geforce 6600 kunnen persen dan nu het geval is. Ze ontwikkelen de technieken die daarvoor nodig zijn echter niet omdat ze steeds weer nieuwe hardware tot hun beschikking krijgen.

    Nu hebben ontwikkelaars BR tot hun beschikking als ze spellen voor de ps3 gaan maken. Dit zal zeker voordelen op kunnen leveren. Nou waarom zouden ze die niet benutten in plaats van steeds maar het uiterste uit een DVD halen waar op gegeven moment steeds minder rek in zit?

    Ik kan me wel voorstellen dat bedrijven zoals EA, die heel veel games maken voor zowel de PS3 en de 360, het te duur vinden om games zowel op DVD en BR uit te brengen. Die games zouden dan veel kunnen gaan verschillen waardoor je hogere ontwikkelingskosten krijgt.

    Maar wat doen ze dan als de concurrentie met games komt die mooier zijn dan die van EA, doordat die games meer te bieden hebben a.g.v. het grotere opslag medium? Dan gaat EA ook over stag.

    Het moet allemaal nog blijken maar ik zou deze ontwikkeling zeker niet uitsluiten.
     
  9. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Je vergeet 1 belangrijk punt..De massa

    Als je kijk naar de VHS banden hoelang die erover gedaan hebben voordat ze vervangen werden door dvd, zal het nog een tijd duren voor dat de gewone dvd ingewisseld wordt voor iets anders.
    Andere voorbeeld is de LP tegenover de CD...

    De gewoone massa is net goed gewend aan de DVD, bij veel huishoudens is de video vervangen door een dvd.Mensen zijn weer even goed tevreden met het gene wat ze hebben, niet te moeielijk, veel mensen willen alleen nog een goede goedkope DVD recorder en dan is alles zoals het moet zijn.

    Als je echt denk dat blue-ray de toekomst is, moet je maar eens de straat opgaan en eens kijken hoeveel mensen uberhaud van het bestaan+ wat het nou eigelijk is. Ik denk dat je op bar weinig uitkomt...
    Maar ja we zullen zien... ookal denk ik dat er binennkort geen verwisseling van medium gaat plaats vinden....
     
  10. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat binnen nu en 5 jaar blu-ray of hd-dvd de dvd verstoten. De meeste mensen hebben pas een jaar of drie misschien iets langer een dvd-speler. Zelfs denk ik dat de meeste mensen (Nederland) niet eens op een hdtv zitten te wachten. Nederlanders zijn daar t nuchter voor.

    In Amerika is dat anders. Amerikanen denken "groot is beter".

    Hoeveel huishoudens hebben een breedbeeldtv. Heel erg veel. Heb je alleen wat aan als je dvd's wilt bekijken. In Nederland zijn er geen breedbeelduitzendingen. Of je moet er apart voor betalen.

    Denk wel dat BR wel het voordeel heeft dat er geen compressie hoeft te worden gebruikt door game-ontwikkelaars, maar het is heus niet zo dat ze geen spellen gaan ontwikkelen voor de 360 omdat het programmeren wat langer duurt.
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij deze dan maar wat feiten ..

    http://www.gamesfirst.com/?id=1132

     
  12. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik denk dat het wel snel kan gaan. HDtv worden met de dag goedkoper. Voor 700-800 kan je nu al een goeie 32inch halen. Voor het WK kon je daar nog 300-400 bijtellen.
    Als je een HDtv hebt wil je liever bluray of hd-dvds bekijken. Want de kwaliteit van een dvd is te laag voor een hdtv.
    Ik denk dat over een jaar of twee de hdtv heel erg betaalbaar is geworden en dan de vraag naar hd content ook stijgt.
     
  13. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat veel mensen een hdtv gaan kopen om voetbal te kijken. Als er nu hd-uitzendingen komen is het anders.
     
  14. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Als films ook in HD gaan uitkomen is het best nog wel aantrekkelijk hoor. Films in hele goede kwaliteit is natuurlijk plezieriger dan films in 'normale' kwaliteit. Ik moet zeggen dat ik HD nog niet met gewoon in het echt heb gezien, maar als voetbal bijvoorbeeld een stuk scherpers is dan is het zeker wel de moeite waard om daar een HD-tv voor aan te schappen. En natuurlijk ook voor gamen wat nog steeds heel hard groeit de laatste jaren.
     
  15. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Maar zodra er 2 verschillende films in de winkel liggen krijg je dit:
    Dvd: 20 euro
    Hd-Dvd: 32 euro

    Nou de ene film een stuk duurder dan de andere, terwel dezelfde dingen opstaan....

    Nou ik zou alsnog voor de Dvd kiezen...aangezien ik dan toch weer een specialen speler ervoor moet kopen.....
     
  16. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Je vergeet Blu-Ray nog hea ;)

    Maar voor mij zou de keuze ook wel duidelijk zijn. Hoewel ik sowieso niet een film van 20 euro zou kopen.. Wacht ik liever tot ze rond de 10 € kosten. En je hebt inderdaad ook nog het voordeel dat je voor 50 euro al een DVD-speler kopen kan.
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet te vergeten dat er genoeg graphic-whores (eventueel met een dikke portomonnee) rondlopen die het geld er wel voor over zouden hebben. Sinds ik heb mogen genieten van films/trailers in HD kwaliteit vind ik "gewone" DVD kwaliteit ook niet scherp genoeg meer 8) :+
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De MM verkoopt nu een DVD-speler voor maar € 34,95

    Mijn 1e Philips Machtline DVD-speler koste nog 1600 Gulden.
     
  19. Decostop

    Decostop Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
  20. Decostop

    Decostop Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is de inhoud van de film belangrijker, dan dat hij iets scherper is.
    DVD is voor mij meer dan voldoende.
    Een goede tv + dvd speler + goede kabels doen ook wonderen.
    ;) Meestal haal ik skvcd films van de nieuwsgroepen en daar ben ik dik tevreden mee.( minder dan dvd).
    Wil ook wel dvd kijken, maar dat doe ik alleen maar voor het DTS geluid.
    Ik geef liever mijn geld uit aan een goede receiver + boxen dan aan een
    blu-ray + hd-dvd speler.
    Leukste blijft nog altijd de bioscoop. Is volgens mij minder scherp dan dvd.:b:
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina