Ik zeg niet dat we binnen afzienbare tijd allemaal overstappen op het kijken van films op BR of HDDVD. Ik zeg ook niet dat Nederland heel snel massaal HDTV's gaat kopen (al is het wel zo dat als je naar de VS kijkt dan weet je dat het uiteindelijk zeker wel gaat gebeuren).
Ik zeg alleen dat ik denk dat ps3 games gebruik zullen gaan maken van de extra opslagcapaciteit van BR. En als je daardoor aanzienlijk vettere games krijgt kan MS niet achter blijven. Je hoeft niet perse een HDTV te kopen om hiervan te genieten. Meer opslagcapaciteit zal spellen beter maken op meer gebieden dan alleen de grafische pracht en praal. Dus of Nederland klaar is voor het kopen van HDTV's en of BR films staat hier los van, want dit gaat om het gamen ( maar vergeet niet dat er een heleboel 360 gamers nu echt al wel HD gamen).
http://www.gamesfirst.com/?id=1132
En Macdennis, die quote van jou klint meer als een verwachting of een mening dan een feit. Of DVD toereikend is, is namelijk afhankelijk van wat onwikkelaars in hun spellen gaan proppen. En dat blijft dus giswerk. Alleen ontwikkelaars zelf weten dat. Zo zeggen de ontwikkelaars van Metal Gear Solid en Resistance dat ze aan de DVD9 niet genoeg hebben voor hun spellen. Dit kan ook misleidende promopraat zijn natuurlijk. Maar wie nu met zekerheid zegt dat wij nog jaren verder kunnen met de DVD, en dit vervolgens ook nog presenteert als een 'feit' begeeft zich denk ik op glad ijs.
Ik denk dat dit ook wel genoeg zegt (quote uit dat artikel waarvan je een link gaf):
We have no real way of predicting how much Xbox 360 titles will grow over time, but we do know how fast Xbox titles grew. If Xbox 360 titles increase in size at a similar rate, we can make some educated guesses about how restricting DVD9s will become
De auteur geeft zelf al aan dat het hier gaat om niet meer dan 'educated guesses' en dus zeker geen feiten.
Bovendien schrijft hij dat deze guesses zijn gebaseerd op een aanname, namelijk dat de aanname dat xbox 360 games niet disproportioneel (dus in dezelfde verhouding) zullen groeien als xbox spellen dat deden.
Het is nog maar de vraag of deze aanname in de toekomst juist zal blijken.
We hebben het hier dus zeker niet over feiten. Je kunt dat ook niet voorspellen. En daarom kun je het, nogmaals, ook zeker niet uitsluiten.
Maar als blijkt dat het wel gaat gebeuren dan is Sony in het voordeel en zal de keuze om de consument te dwingen voor een BR speler te betalen achteraf toch helemaal niet zo'n domme zet zijn geweest als sommige objectieve critici en subjectieve 360 aanhangers nu zeggen.
Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2006