Quake IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door Perfect Mark, 19 aug 2005.

1. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, de netcode van Prey is ook niet alles. Veel hergebruik van textures en weinig vrijheid ook, en volgens sommigen erg korte singleplayer (?) dus let op.

2. METALFEAR

METALFEAR Guest

Goede keus

@ Chill aan die netcode wordt misschien nog wel aangewerkt. Ik denk heus niet dat de makers dat niet gaan aanpakken.

3. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De demo is uiteraard een oudere build, maar hou er rekening mee dat op dezelfde dag dat ze de demo uitbrachten Prey gold ging, dus erg veel zullen ze wel niet meer hebben gewerkt aan de netcode.

4. Headcollector1

Headcollector1 Mijn Verzameling

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er nog mensen die Quake 4 online spelen??

5. METALFEAR

METALFEAR Guest

Ikke wel maar op dit moment ben ik ook erg druk met Call Of Duty 2 dus niet erg vaak.

6. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    IS dit spel 30 euro waard? want ik was vroeger helemaal gek van Quake II en die zit er toch ook bij?? ik wil dit spel vooral om de multiplayer maar spelen er nog mensen dit spel?

7. metzman

metzman XBW's typverslaafde

Leuk Bevonden:
    0
    Quake II zit er idd bij op een aparte DVD samen met making off extra's. De Multi-Player vind ik zelf erg leuk, het is soort Quake III Arena met jump pads en snelle actie, jammer alleen dat het online niet zo populair is en er bijna alleen de normale Death match word gespeeld, het is een beetje een eenzame game geworden op de xbox 360.

8. basovich

basovich Guest

heb de demo toen gespeeld en vond hem grafisch niet tegenvallen, maar ik hoorde van mensen dat hij erg slecht was.

9. metzman

Leuk Bevonden:
    0
    Hijs niet slecht, je moet van het soort shooter houden. Wel is de Doom 3 engine gewoon niet geschikt voor de xbox 360, de framerate wil soms nog wel eens laag zijn, bij Prey hebben ze dat verholpen door detaillevel op bepaalde punten omlaag te zetten, wat natuurlijk ook erg jammer is voor een next gen console, de engine is gewoon lastig te poorten en is voor pc gemaakt.

Ik heb Quake 4 zelf ook op de 360, leuke actieshooter, verwacht alleen echte Quake II/Doom 3 style gameplay, geen diepe shooter ervaring met veel innovatie. Het is lekker knallen, ID style, oldskool dus, zoals de Quake en de Doom serie, na mijn mening zoals het hoort te zijn met ID, want er zijn genoeg andere diepere shooters als je ID's games niet leuk vind.

Het is vooral leuk voor de generatie die met Quake 1, 2 en Arena zijn opgegroeid zoals ik, Quake 4 is het directe vervolg op Quake 2, dus een paar uur na het einde van daarvan.
    Ik snap dat de jongere gamers van nu het een eentonige game vinden en het misschien vinden tegenvallen, ik denk dat het team van ID meer op de Quake fanbase leunt en niet teveel wil afwijken van hun gamestyle, dus dan weet je ongeveer wat je kan verwachten van Quake 4. Er zitten wel een paar nieuwe dingetjes in zoals de squadmates die met je mee lopen af en toe, de mission briefings en rustige momenten tussen te hoofstukken waar je a la half-life door gangen van je ruimteschip loopt als voorbereiding voor de volgende aanval en de voertuig missies die zeker voor variatie zorgen binnen de game.

Meer vragen over Quake 4, stel ze gerust \o/

10. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe ziet Quake 2 eruit op de 360 metzman, of is er niets "opgepoetst"?

11. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk het niet nee ik hoop het eerlijk gezegd ook niet.

12. metzman

Leuk Bevonden:
    0
    Details

Voor zover ik kan zien draait Quake 4 op de 360 op High of Very High (nog niet 1 op 1 vergeleken) en op een gewone tv met volledige anti-aliasing aan. Ik geloof dat bij HD resoluties de anti-aliasing uitgaat, das wat ik in ieder geval zag op de 360 demo stands in de winkel bij PGR3 en COD 2. Dus het ziet er kwa detail even mooi uit als op een redelijk high end pc. De scherpte (resolutie) ligt dan aan je soort tv (Gewoon of HD). Alleen dus jammer dat de framerate niet helemaal soepel is op sommige plekken met veel Geometric detail en drukke actie, maar nog steeds speelbaar hoor.

13. Panzer

Panzer Seven deadly sins...

Leuk Bevonden:
    0
    LEZEN:+ :9

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik heb kunnen zien is het enige wat opgepoetst is de resolutie....ook Quake II draait in HD namelijk. Voor de rest is het gewoon een exacte poort.

15. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nice. Zitten ook alle uitbreidingen van Quake II erbij, of alleen het basisspel?

Laatst bewerkt: 25 jul 2006
  16. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Chil heeft het bij het goede eind. Prey is ook niet meer dan redelijk. Het online gebeuren is nog totaal niet geoptimaliseerd, de offline campaign is kort en er is weinig bewegingsvrijheid. Misschien is de toekomstige HL2 pack een betere keuze voor je?

Zeg Z3R0-P4R4DOX: Waarom heb je eigenlijk alles omtrent je consoles verkocht? Ben je zo onder de indruk van het PC gaming? (Daar ben ik zelf dus net van weggevlucht :) )

Laatst bewerkt: 25 jul 2006
  17. SaM NL

SaM NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    word Quake 4 nog veel online gespeeld?

18. metzman

Leuk Bevonden:
    0

Niet echt veel nee.. wel genoeg om online te kunnen spelen hoor, maar bijna iedereen houd het bij de standaard Death Matches.

Ik vind het zelf ook een lekkere snelle multi-player shooter, beter dan Perfect Dark Zero in ieder geval. Het is gewoon lekkere quake multi-player met de bekende wapens zoals de railgun die voor bevredigende kills zorgen.

Maar verwacht geen grote aanhang zoals bij COD 2 of Ghost Recon, de Quakers kan je beter bij de PC versie zoeken. Ik vind het zelf best jammer dat het niet zo populair is op de xbox360, ik vermaak me naast de solide Single Player erg goed met de multi-player. Zit soms echt met zwetende handjes die score hoog te houden, erg spannend af en toe. Jammer dat de tijd voor een match begint soms wat lang is en er dus bovenal alleen Death Match gespeeld word.

19. SaM NL

SaM NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dus als ik een potje deathmatch wil spelen dan zitten er genoeg mensen om dat te doen?

20. metzman

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, daar kan je wel op vertrouwen. Al had ik soms ook wel momenten dat ie geen servers kon vinden. Weet niet hoe het op dit moment is, heb een tijdje niet gespeeld, maar er zullen altijd wel wat die-hard quakers online zijn die in rank willen stijgen. Zal binnenkort weer eens een gamepje gaan spelen online, kijken of er nog enthousiaste quakers zijn.

Deel Deze Pagina