Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja tuurlijk is de inhoud belangrijker, daar heb je gelijk in. Maar mijn punt was meer dat de een wel geld overheeft voor scherper beeld en de ander niet. De bioscoop is leuk, maar ook niet altijd het geld waard naar mijn mening (omdat de prijzen zo belachelijk duur zijn, en dan heb ik het niet alleen over een kaartje).
     
  2. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Het gebrek aan hd-uitzendingen zullen de aankopen van hdtvs niet echt tegenhouden.
    Men koopt ook een hdtv omdat het compact is, omdat het design mooi is en om te gamen in hd.
    En als hdtvs nog goedkoper worden stoten ze de traditionele tv definitief uit de schappen. Loop eens een MM in en je ziet dat het overgrote deel hdtvs zijn.
     
  3. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat we binnen afzienbare tijd allemaal overstappen op het kijken van films op BR of HDDVD. Ik zeg ook niet dat Nederland heel snel massaal HDTV's gaat kopen (al is het wel zo dat als je naar de VS kijkt dan weet je dat het uiteindelijk zeker wel gaat gebeuren).

    Ik zeg alleen dat ik denk dat ps3 games gebruik zullen gaan maken van de extra opslagcapaciteit van BR. En als je daardoor aanzienlijk vettere games krijgt kan MS niet achter blijven. Je hoeft niet perse een HDTV te kopen om hiervan te genieten. Meer opslagcapaciteit zal spellen beter maken op meer gebieden dan alleen de grafische pracht en praal. Dus of Nederland klaar is voor het kopen van HDTV's en of BR films staat hier los van, want dit gaat om het gamen ( maar vergeet niet dat er een heleboel 360 gamers nu echt al wel HD gamen).

    http://www.gamesfirst.com/?id=1132

    En Macdennis, die quote van jou klint meer als een verwachting of een mening dan een feit. Of DVD toereikend is, is namelijk afhankelijk van wat onwikkelaars in hun spellen gaan proppen. En dat blijft dus giswerk. Alleen ontwikkelaars zelf weten dat. Zo zeggen de ontwikkelaars van Metal Gear Solid en Resistance dat ze aan de DVD9 niet genoeg hebben voor hun spellen. Dit kan ook misleidende promopraat zijn natuurlijk. Maar wie nu met zekerheid zegt dat wij nog jaren verder kunnen met de DVD, en dit vervolgens ook nog presenteert als een 'feit' begeeft zich denk ik op glad ijs.

    Ik denk dat dit ook wel genoeg zegt (quote uit dat artikel waarvan je een link gaf):

    We have no real way of predicting how much Xbox 360 titles will grow over time, but we do know how fast Xbox titles grew. If Xbox 360 titles increase in size at a similar rate, we can make some educated guesses about how restricting DVD9s will become

    De auteur geeft zelf al aan dat het hier gaat om niet meer dan 'educated guesses' en dus zeker geen feiten.

    Bovendien schrijft hij dat deze guesses zijn gebaseerd op een aanname, namelijk dat de aanname dat xbox 360 games niet disproportioneel (dus in dezelfde verhouding) zullen groeien als xbox spellen dat deden.

    Het is nog maar de vraag of deze aanname in de toekomst juist zal blijken.

    We hebben het hier dus zeker niet over feiten. Je kunt dat ook niet voorspellen. En daarom kun je het, nogmaals, ook zeker niet uitsluiten.

    Maar als blijkt dat het wel gaat gebeuren dan is Sony in het voordeel en zal de keuze om de consument te dwingen voor een BR speler te betalen achteraf toch helemaal niet zo'n domme zet zijn geweest als sommige objectieve critici en subjectieve 360 aanhangers nu zeggen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2006
  4. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Compressie is ook een belangrijke mogelijkheid voor de toekomst.. MS is daar ook ver in en ze zullen er ook voor zorgen dat men hierin blijft ontwikkelen.
    En tja, de toekomst zal het uitwijzen.
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Daar komt ook nog eens bij dat je helemaal geen keuze hebt.
    Gaat je oude beeldbuis tv kapot dan ben je verplicht om een LCD/Plasma te kopen.

    Heb de WK2006 in HD gekeken dit omdat @Home deze gratis door gaf , maar ik ben niet van plan om hier extra voor te gaan betalen.

    Nu dat eindelijk in November het analoge signaal (Ether) stop zal Nederland langzaam over stappen op het digitale signaal.

    ---

    Doordat games in 720p en 1080i/p veel meer data nodig hebben , vraag ik me af of de DVD (Xbox360) dan nog wel geschikt is voor games.
    Dan heeft microsoft nog maar 2 keuzes.

    1. HD-drive klaar maken voor games.
    Ik ben bang dat de USB2.0 poort hier niet geschikt voor is.
    2. Xbox360 met ingebouwde HD-drive.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja de DVD van de Xbox 360 is geschikt voor HDTV games.. De HD Drive zal nooit worden gebruikt voor games. Sony probeert mensen te overtuigen dat normale DVD's te klein zijn ... dit is niet het geval

    Alle games die op de Xbox 360 zijn verschenen worden goed afgespeelt in HD ...

    Het grootste probleem voor games is niet de data, maar de snelheid dat de data gelezen kan worden .. de huide HD DVD's en Blu Ray zijn te klein ... Tevens verwacht ik dat straks de content niet meer op een DVD staat, maar dat je deze via je HDD gaat spelen ... je hebt dan altijd de beschiking tot je data
     
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus niet per definitie waar. Lees dit artikel maar eens.
    http://www.gamesfirst.com/?id=1132
     
  8. Decostop

    Decostop Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je volkomen gelijk hebt.
    Kunnen we de spellen niet meer 2e hands doorverkopen, scheelt distributiekosten, snellere laadtijden etc., ga nog maar ff zodoor.
    Maw als de Playstation en de Xbox gewoon een grote harde schijf ontwikkelen kan de hele discussie over de opslagcapaciteit van HD-DVD en Blu-ray stoppen.
    Daarom vind ik deze discussie zinloos, omdat de toekomst toch die richting uit
    gaat. Dat is een ding wat bijna zeker is.
    Het is gewoon jammer dat de PS3-fans de blu-ray door hun strot geduwd krijgen.:b: :b: :b: :b: :b: :b:
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat moet ik me hierbij voorstellen ? Dat je een game dus volledig vanaf je HDD speelt en dus geen DVD's meer nodig hebt ?

    En ik ben nog wel zo'n fan van mooie doosjes + boekjes :'-( :+
     
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    HD-DVD drive voor Xbox 360 valt toch duurder uit:
    Is nog niet officieel, maar we zien wel...
     
  11. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    Doen ze goed hoor :emo:
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jep, speciaal voor de film liefhebbers die over een Xbox 360 beschikken. Een stand-alone speler is aanzienlijk duurder, dus vind die '€290' inclusief twee films á €35,- wel meevallen. De Xbox 360 + HD-DVD speler zal qua prijs rond hetzelfde niveau liggen als een stand-alone speler.

    De beelden die wij van deze speler hebben kunnen zien, representeren in ieder geval niet de uiteindelijke versie. Dus ik hoop dat ze op de X06 wat meer info vrij zullen geven. :)
     
  13. Decostop

    Decostop Active Member

    Berichten:
    67
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien gaat het eerst nog via installeren vanaf een dvd of meerdere dvd's
    waarbij je vervolgens een key krijgt en als je het spul download is het spel goedkoper. ( Zie bijv. Valve met counterstrike etc.)
    Zijn natuurlijk veel opties te bedenken.
    Maar of je een blu-ray of HDDVD in je console hebt zitten is van geen belang.
    Wat zullen die consoles stil worden:b: :b: :b:
     
  14. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    WTF, ze zeiden eerst dat de Xbox 360 premium plus HD-DVD add-on goedkoper zal zijn dan elk PS3 op de markt. Dus niet, shit he!
     
  15. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop voor ze dat het niet officieel blijft :mad:
     
  16. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    kom net iets heeeeeeel interresants tegen. Als ik vertel dat deze game maar 96 kb weegt schrik je je dood. http://www.theprodukkt.com/kkrieger Dus er is zeker genoeg plaats op dvd
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik weet niet hoe ze dat precies willen, maar mijn pc loopt er iig op vast :+

    2,6 gHZ pentium
    512 Ram
    chipset: Ati Radeon express 200
     
  18. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    En zijn wat bugs in de game, staat uitgelegd op de pagina :9
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Crashes during loading....hmmm misschien straks nog een keer:p
    96k is wel erg bizar!
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het zelfde heb je met Browzar het programma is 264KB groot en zou een volledige browser bevatten.

    Kijk je op de site en daar staat het volgende.
    Browzar is based on the Internet Explorer browser engin.
    Browzar is niets meer dan een Skin voor Internet Explorer.

    Maar bij kkrieger heb ik het gevoel dat ik aan het online gamen ben.
    Want tijdens het gamen gaat namelijk het het ledje branden van mijn draadloze netwerk.

    De game werkt hier verder zonder problemen.
    AMD 2600+
    1024MB
    Chipset VIA KT333
    Radeon 9600 256MB
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina