Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is niet waar. Je hebt Full HD en 'gewoon' hd (1280x720). 720p is nog altijd meer dan 720x576 (res van de huidige gen dvd's).

    edit: reply is @ miQe
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is niet helemaal waar natuurlijk. Ik heb vorige week ergens een 720p versie van Lord of the Rings: The Two Towers gevonden, en deze vergeleken met de DVD versie die ik heb liggen.

    M'n tv kan uiterlijk 720p weergeven, en m'n DVD-speler stuurt het videosignaal uit in 576p. Met Media Center Extender kan ik via m'n Xbox 360 de 720p versie van LOTR: TTT streamen. Het verschil is aanzienlijk! Veel meer detail en scherpte dan de DVD.

    Dat echt HD pas begint bij 1080i/p is gewoon een smerig fabeltje dat door sommige fabrikanten de wereld is in geholpen. =(
     
  3. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    I know i know, maar zo erg als bij de 360 was het dus absoluut niet bij de PS2 het geval.
     
  4. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Amen.

    Mensen hoor je ook altijd over het geweld in het uitgaansleven, omdat op maandagochtend de kranten er vol van staan. Echter lees je nooit een artikel in welke kroegen en op welke feesten de sfeer prima was. Irrationeel denkende mensen hebben het idee dat het elk weekend in elke discotheek een zooitje is.
     
  5. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Onderbouw eens?

    Bij de PS2 ging het trouwens niet om een wereldwijde launch, Japan was als eerste aan de beurt.

    Anyway ..

     
  6. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Dat weet je niet, omdat je A. geen exacte cijfers hebt en B. je te maken hebt met tijd. Wat weet jij je er nu van te herinneren dat de PS 2 launch beter was dan de 360 launch?
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet wel dat ik een PS2 vanaf de launchdag heb gehad en er nooit maar dan ook nooit problemen mee heb gehad (onlangs nog doorverkocht aan iemand en die heeft er nog steeds plezier van)....met geen enkele console trouwens (met uitzondering van de Dreamcast en de X360, die gingen dus na een tijdje kapot). But then again, maybe I was just lucky ?
     
  8. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Is dat nu officiel van de HD-DVD speler? want ik heb nergens een officiele aankondiging gezien. En twee films naar keuze vind ik zeker chill!

    En om ff te reageren op het: 'Je zal nooit Full HD krijgen' dat is gewoon bs. Op de HDDVD staat gewoon het signaal voor 1080p, dus zal je een tv hebben die dit moet ondersteunen. Zo niet dan heb je gewoon 720p, en dat is ook HD

    En voor mensen met een HD READY tv, 720p is nog steeds een aanzienelijk verschil!
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2006
  9. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Als het nou 2 tv series naar keuze was...;)

    Nam ik seizoen 6 van de Sopranos en Rome. :D
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    • Playstation: laser was binnen een paar maanden kapot, vanaf de launch in bezit;
    • Dreamcast: nooit geen problemen mee gehad. vanaf de launch in bezit;
    • Playstation 2: na 1 maand een kapotte drive, vanaf de launch in bezit;
    • Xbox: nooit geen problemen mee gehad, vanaf de launch in bezit;
    • Gamecube: sinds kort problemen met het afspelen van games, dus ook de laser, sinds launch in bezit;
    • Xbox 360: na twee weken drie rode lampjes, vanaf launch in bezit.

    Mensen met problemen verkondigen dat eerder op een forum dan mensen die geen problemen hebben, dat is altijd al zo geweest. Elke console heeft zo z'n mankementen gehad tijdens en na de launch. Ik heb pech gehad met de Playstation, Playstation 2 en de Xbox 360, maar weer geluk gehad met de Dreamcast, Xbox en de Gamecube. :)
     
  11. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, is nog niet officieel.

    Precies, ophef om niets.
     
  12. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn wel 22000 leden, maar 2000 daarvan zijn daarwerkelijk actief op het forum. Zelf denk ik dat daarvan ongeveer de helft een 360 heeft = 1000.
    (Zo denk ik erover hoor)
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Maar vergeet niet dat de 360 ook veel mankement heeft waarvoor je hem niet hoeft op te sturen. Als ik op een dag 3 vastlopers heb met PGR3, dan kan ik hem wel opsturen, maar dan krijg ik met mijn nieuwe (of moet ik zeggen, refurbished) 360 dezelfde problemen. En zoals hierboven vermeld zijn er zo'n 2000 leden actief.

    +/- 110 van de 2000 = ongeveer 5.5%
     
  14. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Ligt dat dan aan de hard- of de software? Mijn 360 ook wel eens vast maar alleen op (meestal bekende) fouten in bijv. pgr3, oblivion of demo's
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ook dat verschilt weer per persoon. :)

    Ik kan het aantal vastloper op één hand tellen, Oblivion 2x, Saints Row 1x en PGR 3 1x.

    Maar goed, hier kunnen wij toch niks mee bewijzen, dus laten we dit maar achterwege laten.
     
  16. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    idd. Uiteindelijk is er nog geen één launch geweest van een console waarbij er geen stukke tussen zaten. Zelfs ten tijde van de megadrive had ik er net 1 die ook liep te klieren. Het gebeurt gewoon en hoe ingewikkelder de hardware des te groter de kans. Ik verwacht ook dat wanneer de PS3 gelaunched wordt het aantal kapotte min of meer hetzelfde zal zijn als bij de 360. Als het er minder zijn alleen maar goed natuurlijk maar ik vermoed dat het elkaar nauwelijks zal ontlopen.
     
  17. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    bijna 300 euro, bijna net zo duur als een core 360.... Ook al zal het wel de goedkoopste hd-dvd zijn op de markt
     
  18. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Mja, ook de grootste, onhandigste en meest lawaaiierige vermoed ik zo... En daarbij is de kwaliteit vh beeld en geluid tov. een standalone speler ook nog maar afwachten.
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat geldt voor zowel de HD-DVD add-on als voor de PS3 natuurlijk. ;)

    De beeldkwaliteit van DVD's afgespeeld op een PS2, Xbox en Xbox 360 vind ik zichtbaar minder mooi dan mijn stand-alone DVD-speler.
     
  20. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Geldt zeker voor beide. Het was dus een beetje offtopic, geen argument in de “vs.” discussie (hoewel de ps3 theoretisch zeker praktischer is dan de add-on oplossing).

    Ik denk trouwens niet dat de prijs klopt, maar ik bedoelde dat ze dat hd-dvd ding zo niet erg aantrekkelijk voor me maken - en dat is in deze fase toch een beetje de bedoeling lijkt me ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina