Ik heb vandaag mijn nieuwe videokaart in de pc gedaan, pc geformatteerd, etc..etc.. nieuwste Nvidia drivers geinstalleerd, VIA drivers, alles wat nodig is. En al draaien HD filmpjes bijna vloeiend, ze haperen toch nog, ze lopen niet zo vloeiend als zeg maar op de laptop van mijn broer en de grafische kaart is echt niet super van die laptop. Maar goed, mijn pc. AMD XP1800+ 512 SD RAM Geforce 7600gs (256mb) MSI K7 T Turbo mobo alle nodige drivers. Is de Processor dan het probleem nog steeds? Op mijn vorige gfx kaart (mx4000) draaide het echt als een grote dia show, nu is het bijna goed,maar nog net niet helemaal...is de cpu de schuldige , of juist de ram?
Welk formaat zijn je HD filmpjes....720p, 1080i, 1080p ? Vooral die laatste twee formaten vragen enorm veel van je grafische kaart en processor....dus het zou me niks verbazen als daar het probleem zit.
Poehhhh, geen idee.. deze checkte ik. Ik heb em ook nog gedownload ,misschien dat het kwam omdat ik het filmpje streamde ,dacht ik..maar toch niet. http://www.gametrailers.com/gthd.php Rainbow Six Vegas checkte ik. Het draait op sommige momenten vrij ok, en dan ineens staat ie stil een tijdje, of hapert ie.
Gebruik je Windows Media Player om die filmpjes af te spelen? Zo ja, download dan even VLC Media Player.
ik denk of je proc of je ram idd ik heb lang niet zon goeie grafische kaart een 6600E Geforce maar heb wel 3500+ proc amd en 3 gig Ram (de ram is beetje overdreven maar ik edit nog wellus op mijn computer en renderen heeft nou eenmaal zn ram nodig )
ik denk de combinatie van beide.. 1024MB ram met een leuke 3000+ of iets in die richting zal wonderen voor je doen
hmmmm..met VLC juist nog veel slechter. met WMP gaat het nog het beste in elk geval.....maar nog erg haperig steeds.
Haha ja, was het maar zo makkelijk,zal niks uithalen. Ik was van plan volgende maand een 512 ram blokje erbij te halen, dus in totaal heb ik dan 1 gig....zal dat ook flink verschil uitmaken of is het echt meer de cpu ?
Het is echt zo makelijk waarom probeer je dan niet gewoon Voor dat je wat beweerd. Bij mij werkt het perfect en heb ook ongeveer de zelfde specs als de topic poster. Oke wel ietjes meer ram. Maar het gaat er gewoon om dat ik met die player gewoon de beste resultaat krijg
ik weet nog goed dat ik van 512 naar 1024 ging en ja het maakt groot verschil uit je zult merken dat programma's sneller openen, en foto''s zullen ook vaak sneller verschijnen. trouwens AMD chipsets zijn nu op moment erg goedkoop geworden nu intel zn nieuwe lijn heeft. ik krijg over 2 dagen de x2 4800+ van rond de 1000 is die nu naar 270+ gegaan en nahja die simpelere chips als 3500+ is nu onder de 100 euro ik zou gewoon zoeken naar goedkope oplossing om je pctje nog te upgraden
Het grootste probleem is je processor. HD-content belast vooral je cpu-zwaar. Hoe nieuwer/krachtiger je CPU is, hoe makkelijker het gaat. Het is echter op dit moment voor oudere CPU's heel moeilijk om het soepel weer te geven.
Je kan beter een nieuwe proc + ram + mobo halen mits je het geld er voor over hebt dat zal namelijk zeker wonderen doen. Alleen ram upgraden is niet slim want dan is je proc ook nog steeds een bottleneck.
Ik zou wel gek zijn om nu aan een nieuwe pc te beginnen, nu ik net een nieuwe gfx kaart heb en die boven verwachtingen geweldig draait in games als Half Life 2 ,met alles op hoog.
kijk welke proc je moederbord nog aankan want de procs van AMD zijn nu op moment zo gekeldert kwa prijzen want je proc loop je wel heel veel achter, dat je proc nu de performance van je 3dkaart juist in de weg zit
Volgens mij zit ik al op de max...althans... http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=100