PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. NamQo

    NamQo CR

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    0
    ikzelf heb de afgelopen 3 fifa's weer gehaald sinds 99, maar snel erna verkocht, omdat het mij simpelweg niet lang genoeg kan boeien. het is telkens gaaf, totdat konami weer met een pro evo komt aanzetten. ea zegt zoveel, maar dat is veelal pr gepraat. het is niet voor niets dat pro evo al jaren achter elkaar negens krijgt ;)
     
  2. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    FIFA 07 ziet er top uit, en het ziet ernaaruit dat ze deze keer ECHT wat aan de gameplay hebben gedaan .. en dit komt van een die-hard PES fan

    misschien koop ik ze dit jaar allebei wel, ff afwachten :)
     
  3. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ze eigenlijk allebei kopen, maar vind ik weer zo zonde van mijn geld.

    Waarom ik Fifa wil kopen (ik heb zelf fifa WC.) :
    - Makkelijk onder de knie te krijgen, kan je dus rustig met vrienden spelen zonder datze het spel ooit gespeeld hebben.
    - veel doelpunten. het is toch wel leuk als je veel doelpunten maakt, weel super onrealistisch, maar wel leuk.
    - elk seizoen eeen nieuwe club kiezen en leuke spelers aankopen en een goed team neerzetten om volgend jaar bij een andere club een aantal spelers weer terug te kopen :9
    - grafisch beter, soundtrack goed en met licenties beter.

    Waarom ik PEs wil kopen (heb ik nog nooit gespeeld):
    - Realistische gameplay. geen 10 doelpunten per wedstrijd.
    - moeilijk onder de knie te krijgen, wat wel een hele uitdaging geeft, maar wat heleaas voor een potje met vrienden moeilijk is, maar juist wel weer een kick als je een doelpunt scoort!
    - echte taktieken bepalen wat opmerkelijk veel invloed heeft op de wedstrijd.
    - Op lange termijn nog steeds uitdagend

    eigenlijk kan je vooral qua gameplay deze game niet combineren dus zou het superspel voor mij niet bestaan. dus wat ik al zei ik wil beide games maar vind het zonde om allebei te kopen. daarom ga ik dit jaar eerst PES kopen. als ik de demo van Fifa heel erg leuk vind en denk dat het over 2 maand nog steeds leuk is koop ik die er bij.
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2006
  4. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Net een trailer op IGN gelezen waarin staat dat Fifa 07 op de Xbox slechts 157 teams heeft ipv de 500 teams op de Current Gen platforms. Ook is de manager mode (Interactive league minder uitdagend) en vonden ze dat het eigenlijk voor het grootste deel speelde als de oude Fifa. Alleen het feit dat de bal los van de voet was vonden ze leuk. Zodoende kon je de bal ff wegtikken, erachteraan sprinten en dan weer een nieuwe actie maken.

    Nu ik dit heb gelezen weet ik niet of ik Fifa erbij koop. Ik bedoel (157 teams). Dan kun je beter de Xbox versie kopen.

    Lees de preview voor de 360 versie zelf: http://xbox360.ign.com/articles/731/731325p2.html
     
  5. M-F-z0r^

    M-F-z0r^ -< Ghost Leader >-

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Eeh Jows:p
    Ja, dat wist ik ook nog niet. Alleen staat er wel bij dat de diepgang van de gameplay geavanceerder is dan op de 'current-gen' consoles. En dat vind ik dus nog wel even iets belangrijker dan dat je al die afrikaanse poepclubjes kan kiezen. Waarschijnlijk speel ik toch alleen maar met fc barca of brazilie en nederland. Dus dat er maar weinig nieuws is aan de gameplay, is alleen voor de current-gen. Dus die is weldegelijk beter uitgewerkt op de 360, dus dan denk ik, de 360 versie halen dan maar... Want gameplay boeit me meer dan 500 teams waar ik maar een paar van zou kiezen, of gewoon PES6 halen. Al is het fifa behoorlijk gelukt om die gameplay redelijk over te nemen.

    @ FeaR, ik koop ze denk ik ook allebei, want ze hebben zo te zien/ te horen idd veel aan de gameplay gedaan
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2006
  6. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik speel Pes wekelijks met mn vrienden, die het in het begin nog nooit gedaan hadden.. ze hadden het vrij snel onder de knie anders... Snap niet dat veel mensen denken dat PES zoveel moeilijker is? Het is gewoon wat meer nadenken over je acties, de juiste knoppen weten ( wat een uur uitleg kost ofzo ) en de goede opstelling creeeren....
     
  7. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Snap ik ook niet... Iemand die redelijk met een joypad overweg kan (en t spelletje voetbal begrijpt) heeft PES zo onder de knie...
     
  8. Boefje

    Boefje Joost NL

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    maar het verschil tussen iemand die net speelt en een doorgewinterde speler is wel groot hoor...

    de basistechnieken zijn wel snel onder knie te krijgen, maar je maakt het verschil juist met de aanvullende instellingen en combinaties...(posities, taktiek, steekballen...etc etc)
     
  9. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    en dat heet inzicht ;) en moet je het spel natuurlijk fatsoenlijk uitleggen, maar de drempel ligt echt niet zo hoog als de meesten denken...
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Nee,

    De drempel ligt niet zo hoor, het is easy to learn hard to master. Je kunt niet snel meekomen met een goede speler die het spel al jaren speelt. Ik denk dat dat bij Fifa wat sneller gaat.
     
  11. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Idd hier ben ik het helemaal mee eens. Als ik tegen vrienden speel vaag ik ze meestal helemaal weg. Omdat ik het gewoon langer speel en het spelletje beter ken. Alleen als ik dan weer tegen de wat meer ervaren spelers speel verlies ik meestal weer. Of heb ik het in ieder geval behoorlijk moeilijk.
     
  12. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Daar hebben jullie ook gelijk in ja, speel nu al meer dan 2 jaar met mn vrienden regelmatig dus dan kan ik het begrijpen dat ze al wat beter mee komen ;)
     
  13. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb t meestal andersom. Als ik een hele goeie tegenstander heb ga ik er zelf ook beter van spelen. Soms krijg je er echt werledmatch's van. En dan komen er een paar maten op bezoek, denk ik.... "zo, jou ga ik ff lekker helemaal ziek spelen", en dan speel ik als een krant omdat hun "onverwacht" spelen.(terwijl die maat van me dan slechter is dan mij).

    Vaak weet je bij goede tegenstanders wat ze denken en hoe hun tactiek is.
     
  14. *360*

    *360* Active Member

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    PES gaat winnen. Check de FIFA thread maar eens...:mad:
     
  15. LeGeNdaRisCh

    LeGeNdaRisCh Je ziet ons

    Berichten:
    2.453
    Leuk Bevonden:
    0
    PES>Fifa, is altijd zo gweest O-)

    vind ik persoonlijk dan :+
     
  16. pabloescobar

    pabloescobar New Member

    Berichten:
    369
    Leuk Bevonden:
    0
    PES ging al winnen...maar nu dus dik. Fifa fans moeten nu dus voor PES gaan....koop het spel en probeer hem voor een jaartje. Wedden dat jullie niet meer naar fifa terug gaan?! \o/ :)

    nog een maandje en dan komt PES 6 \o/ \o/ \o/ _O_ _O_
     
  17. Dead Rising

    Dead Rising viel tegen

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
    Pes 6: eredivisie
    Fifa 07: geen eredivisie

    Lastig hoor!
     
  18. MoBiLe SuiT

    MoBiLe SuiT Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    dit jaar ga ik voor pes
    normaal koop ik ze allebei
    ik ga geen 10 euro meer betalen voor een spel die zelfs slechter is dan de current gen
     
  19. Tjop21

    Tjop21 Forza Waalwijk

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap geen bal van EA's beslissing, ben benieuwd naar een verklaring
     
  20. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    fifa 07 = 157 teams

    dat is ongeveer 5 competities, ZONDER landenteams

    nee, geef mij maar PES6
     

Deel Deze Pagina