Nintendo Wii - Deel 1

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door CaptnCook, 23 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. basovich

basovich Guest

volledige lijst wat je krijgt:

als hij op 4-5 december in nederland zou uitkomen zou hij beter verkopen denk ik:), nu hebben ze allemaal sinterklaas cadeaus gekregen, en aangezien dit kindvriendelijk is deze console hij beter met sinterklaas kan worden gelaunched, en anders hebben we kerstmis nog, en die is in amerika weer heel erg in trek.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2006
  2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hoezo gedwongen Wii sports erbij? Als ze hem er niet bij hadden gedaan hadden ze ook gezeik gehad, is toch juist tof dat ze er een game bij doen.
    Tevens vind je 49 a 59 euro voor de games te duur (kosten Gamecube games ook, niveau Wii games is ongeveer gelijk), vind ik dus nog wel meevallen.

249 euro is niet duur voor een console, voor 249 koop je btw een PSP, dus zo duur is hij niet.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    249 vind ik wel duur voor een console met deze specs.
    Ik wacht nu iig de reviews eerst af.
    Ligt het trouwens aan mij of mis ik de gewone controller in het pakket?

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Tja, de PS3 kost 600 euro en dan heb je betere specs. Voor betere specs betaal je meer. In dat geval had hij nog duurder geworden.
    Trouwens, het gaat bij de Wii niet om de specs maar om de gameplay.

De gewone controller zit er niet bij, die kost in Amerika 20 dollar, hier dus rond de 20 euro.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Daar gaat het zeker om, echter daar gaan voor Nintendo de kosten niet inzitten. De Wii maakt ook niet voor niks al vanaf dag 1 winst. Iaw de Wii is relatief gezien de hoogst geprijsde console.
    Wat trouwens enorm afbreuk doet aan de gameplay is het ontbreken van 5.1 geluid. Geen juichend publiek achter je tijdens een tennisgame ed....just plain old stereo.

Iaw ik vind het nieuws allemaal zeer magertjes.

edit: en ik vermoed dat het toch wel erg wenselijk is om af en toe ook met een normale controller te kunnen spelen. Hierdoor word je dus min of meer verplicht om 3!! nieuwe controllers aan te schaffen als je met 2 man wilt spelen ipv 1.

Laatst bewerkt: 15 sep 2006
  6. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de Wii inderdaad in verhouding best wel duur, maar als je puur de must have games gaat kopen dan valt het best wel mee.
    Het gaat echt een fun / party console worden, ik verheug me bv echt op Wii sports, Duck hunt, Mario, hopelijk een nieuwe Kid Icarus. Zeg maar lekker light gamen, heel verfrissend allemaal.

7. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik vind €60 voor een "complete" Wii controller echt onbenullig duur. De Wii zelf vind ik ook wat aan de dure kant maar om die €50 extra (had verwacht dat hij €200 gaat kosten) kan ik niet wakker om liggen. Erger vind ik het idd dat er bijv. geen 5.1 geluid in zit.

Ik weet nog niet of ik de Wii straks ga kopen, ik bekijk het eerst wel even bij wat vrienden en er moeten nog wat goede games voor uitkomen. Bij de launchgames zit sowieso niets wat mij kan boeien.

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Prijs die ik verwacht had.
    Ze maken er zelfs winst op, maar had liever gezien dat ze er wat meer in geinvesteerd hadden en onder andere 5.1 erin hadden gestopt.

9. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    als ze nou een anders spel erbij hadden gedaan... redsteel ofzo... dan was de prijs goed. dan moest je niet meteen een spel erbij halen van 50 €
    wii sports lijkt me echt geen zak aan

10. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    even voor de duidelijkheid komt de wii in maart uit of niet (zo niet wanneer dan)

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Even een paar posts naar boven misschien?

12. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Zoals Kevf al zei: even naar boven scrollen, maar als dat niet lukt:
    8 december...:+

Edit: zojuist dat filmpje van rayman gezien( http://www.wiiparty.nl/nieuws/item/26358/ ), ziet er wel behoorlijk dol uit vind ik :D. Graphics zijn ook niet slecht. Als je dan naar het truck spel of andere games kijkt, is deze echt wel mooi, en nogmaals DOL :D

13. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zit nog steeds te twijfelen tussen de 3 next gens, ik wil er 2 kopen maar weet gewoon niet welke :confused:, in ieder geval is de wii niet uitgesteld, hulde voor nintendo :)

14. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox Fan Boys ....

Ik heb zelf een Xbox 360 gehad , maar ben er al gouw weer vanaf gestapt en heb hem verkocht .

Xbox 360 klachten die ik had :

- Games zijn niet echt next - gen ( Perfect Dark Zero = Nintendo 64 titel met
    nieuwe graphics ) .
    - Xbox 360 crashed te vaak .
    - Betalen voor online Service .
    - Veel klachten wereld wijd .
    - Overhead probleem .
    - BC geen 100 % .
    - System link op 360 heeft een ping limit van 50 ms .

Nintendo Wii + punten , die ik heb gezien :

- Veel oude spellen kan je spelen op de Wii ( zoals Sega Genisis Games ) .
    - Gamecube 100 % BC .
    - nieuwe manier van spelen .
    - Alle belangrijke 3rd party games komen er op ( zoals NFS , COD 3 ...)
    - Wi-fi compatible , dus geen host voordeel .
    - Veel goedkoper als alle andere so called next-gen consoles .

En ik kan er nog veel meer + punten op noemen .

Ik heb nu nog een gewone xbox , waar ik nog steeds op speel en ook nog steeds blij mee ben .
    Xbox 360 is een gerushed product , waar veel mensen problemen mee hebben . Bij de consumentenbond regent het klachten over de 360 en in de US zijn al veel rechtzaken erover geweest .

In mijn ogen gaat de Wii het winnen van de next -gen consoles .
    Want next-gen is niet alleen HD of vermogen van een console , maar ook de manier hoe je een spel speelt .

Ik ga hem in ieder geval halen , de Nintendo Wii .
    Xbox 360 heeft het bij mij verprutst .

15. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    juist... wat doe je hier dan nog? nah.. grapje...
    ik denk dat de wii het minimaal zo goed gaat doen als de 360

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb de startpost alvast wat aangepast.

17. Stridone

Stridone Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wii fanboy.
    Ik was eerst ook 100% Wii, maar Nintendo heeft me toch wel teleurgesteld. En ik ben 5 jaar een N-fanboy geweest. Waarom?

-Wii hardware valt me tegen. Gameplay boven graphics ok, maar ik hoef geen Gamecube 1.5.
    -Prijs van de hardware is te hoog. 250 euro voor een overclockte Cube? Stelletje gierigaards.
    -Ik speel bijvoorbeeld CoD3 liever met betere graphics dan de Wii besturing.
    -Online service is klote IMO. Friendcodes+geen communicatie? Alsjeblieft zeg, we zijn toch geen stel kleuters...
    -Veel gehype voor de Wii, maar games? Niet veel gezien waarvan ik zeg "wauw, die moet ik hebben".
    -Dure prijs voor controllers, en het feit dat je AA batterijen moet gebruiken... (accu's zijn nog niet aangekondigd)
    -Wereldwijde launch? Leugens. Niet dat het zo veel verschil is, het gaat me meer om het principe.
    -Geen dvd-speler. "Blablabla de meeste mensen hebben toch al een dvd-speler" ja idioot, maak ons dan ook niet wijs dat er een inzit. >_>

En dan zijn er nog wel een paar waar ik niet zo gauw op kan komen, maar mijn punt is wel duidelijk lijkt me. Dikke onzin trouwens van die defecte 360's, er zijn echt niet veel mensen die er last van hebben. En tuurlijk maakt een launchgame nog niet volledig gebruik van de 360 hardware, kneus. Ga eens GoW filmpjes kijken ofzo...
    Over Xbox Live: Ik betaal liever voor een hele goede service dan dat ik een gratis kloteservice heb als NWFC.
    Veel klachten wereldwijd? Ik heb er niet veel van gemerkt hoor. :{

EDIT: Over dat "Next-gen is de manier waarop je een spel speelt": Dus als ik de NES met mijn tenen ga bespelen, is die nextgen? XD

18. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Ik ben enorm blij dat die geruchten van maart 2007 niet blijken te kloppen :)

Wat betreft de prijs, ik denk dat het prima is. Vergelijk maar eens met de 360 prijs (uitgaande van de versie die bijna iedereen toch wilde hebben): 400 euro voor de console zonder spel (ok, met harde schijf). Dit is 150 euro goedkoper en je krijgt er een spel bij (ok, geen harde schijf). In die 150 euro kan ik wel een 'gemis' van next gen graphics relatief bevatten. Geen slechte deal, zeker niet als je bedenkt dat dit apparaat, als je op een andere manier de term bekijkt, meer next gen is dan de 360 en ps3. Unieke andere spelervaring voor 250 euro? Prima toch?

(en het is nu ook weer niet alsof de graphics er bagger uitzien)

Wat mij betreft, bring it on!

@ stridone: ik denk dat iedere console (en zelfs iedere game *kuch fable kuch kuch) ergens wel claims maakt die ze later niet invullen.
    Hoeft toch niet gelijk te betekenen dat de rest van het verhaal er minder waard om wordt? Wat er WEL is, is voor mij voldoende om heel erg hier naar uit te kijken. Als ik denk aan zelda, metroid, mario galaxy en wario denk ik persoonlijk zeker wel wauw...

Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2006
  19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is het ook niet, games zoals Red Steel, Mario Galaxy en met name Splinter Cell DA, zouden technisch niet haalbaar zijn op de Gamecube. Daarnaast zijn de specs ook een stuk beter dan de Gamecube. Dus ik vind Gamecube '1.5' een beetje kort door de bocht.

Zie hierboven, betere specs, nieuwe technieken enz... kosten nu eenmaal geld. En aangezien Nintendo geen andere inkomsten heeft zoals MS en Sony, moeten ze wel meteen winst maken op hun console, i.p.v. hem met verlies te verkopen.

Kwestie van smaak, maar ik zou zelf ook kiezen voor de Xbox 360 versie vanwege de graphics.

Een Wii Remote en de Nunchuk controller zijn bij elkaar €60,-. Een draadloze Xbox 360 controller kost €45,-, en daar krijg je ook twee AA batterijen bij. Alleen beschikt die Nintendo controller over een motion-sensor systeem, wat nu ook niet bepaald een goedkoop onderdeel is. Met dat in het achterhoofd, vind ik €60,- alles behalve te duur.

De zogenaamde wereldwijde launch van Sony en Microsoft, vielen ook niet op één dag.

Ze hebben nooit gezegd dat je dvd-video's af kon spelen. Het dvd formaat wordt gebruikt voor de games.

Neem eens een kijkje in de 'defecte Xbox 360's' thread en op andere fora. Verder wil ik je even wijzen op je taalgebruik. Het is niet nodig om iemand voor kneus uit te maken.

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Precies, mee eens.
    Ik heb het de afgelopen maanden al zo vaak gezegd, next-gen betekend niet alleen maar graphics. Een nieuwe innovatieve manier van spelen / vernieuwende gameplay is ook next-gen (op een andere manier).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina