Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0


    Je zou gewoon je schijf op de mac kunnen formateren in de macosx journaled format voor mac. Vervolgens kan je de mac schijf op een pc bekijken met Macdrive.
    Want ik heb gemerkt dat dat niet soepel werkt een backup schijf(nfts) die tussen pc en mac steeds via usb heen en weer gaat,(soms was er data weg, etc). Dus ik zou zeggen probeer Macdrive uit voor de pc, werkt ook heel goed voor ipods als je een ipod hebt die in het mac format heeft.
     
  2. Coen

    Coen of niet?

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    OMG jongens!8)

    24" iMac!

    Die ga ik echt wel halenO-) .
     
  3. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Haha, om het even compleet te maken:

    Mac mini instapmodel is nu met Core Duo 1.66
    Mac mini top of the line nu met Core Duo 1.83

    Alle iMacs met Core 2 Duo
    Alle behalve het instapmodel met 1 gig ram standaard.
    Prijzen iets gedaald.+

    @Magic Man, dat gaat wat lastig als de schijf al windows geformatteerd is en de schijf op de mac niet even groot is. Dan wordt het lastig ;).
     
  4. Coen

    Coen of niet?

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet echt veel Mac fanboys hier:mad:
     
  5. shapezzz

    shapezzz Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de nieuwe Mac Pro Xeon gekocht en sinds een paar dagen in bezit...

    Ik ben Windows al bijna vergeten zelfs, wat een ellende :)
     
  6. Coen

    Coen of niet?

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor specs?
     
  7. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik meende (vroeger) altijd dat het gewoon een OS was wat je op elke computer kon installeren ipv van Windows. Vast in de war met Linux.

    Maar is een Apple/Mac voor media-doeleinden effectiever en sneller dan Windows? Aangezien ik m'n pc eigenlijk alleen maar gebruik om te msnen, muziek donwloaden, muziek luisteren, surfen, filmpjes kijken van internet enzo. En photoshoppen zo af en toe.

    Ben wel erg nieuwsgierig nu je zoveel positief commentaar ziet, alleen jammer van de hoge prijzen..
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zowel Mac als Windows zijn tegenwoordig goed voor diverse doeleinden. Mac stond heel lang bekend als platforum voor grafische mensen, maar dat is de laatste tijd ook niet meer zo.

    Gebruik zowel Macbook als XP (laatste meer, omdat ik meer achter pc dan achter laptop zit) en beiden hebben voor- en nadelen.
     
  9. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat werkt naar jou idee dan het snelste met de dingen die ik opnoemde? Ik las ook dingen over dat programma's dingen in het geheugen wegschrijven waardoor je meer programma's tegelijk kan draaien zonder last te hebben van te weinig geheugen enzo.

    En nu is het echt niks als ik meerdere programma's tegelijk draai, echt heel erg traag. Daardoor heeft de Apple/Mac toch wel een beetje m'n interesse gewekt.
     
  10. shapezzz

    shapezzz Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    3gz dual cpu, 2 gb geheugen en 2 superdrives en 4 hd's van 500 gb..
     
  11. shapezzz

    shapezzz Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, meer geheugen is bij een Mac handiger dan een snelle cpu, OSX verdeelt alles veel mooier over het geheugen en sluit niet alles direct af...

    Ik ben nu de x64 Edition van Windows XP Pro erbij aan het installeren maar zag net al in Bootcamp dat ik het zo weer ongedaan kan maken.

    Macintosh rulessssss !!!!!!!
     
  12. shapezzz

    shapezzz Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Whoopsss, volgens mij heb ik OSX eraf gemieterd... lol

    Weet iemand de toescombinatie o.i.d. om bij het opstarten het OS te selecteren, de Mac Pro gaat zo snel door dat ie meteen XP Pro gaat laden... :mad:
     
  13. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    @Magic Man, dat gaat wat lastig als de schijf al windows geformatteerd is en de schijf op de mac niet even groot is. Dan wordt het lastig ;).[/QUOTE]


    Wat bedoel je precies, dat de schijf verschillende partities heeft, wat je moet doen is gewoon op windows in ntfs formateren, dan schijfhulp/diskutilty openen en in mac os journaled formateren...... of kan dit niet/wel je dat niet omdat je dan je bestanden verliest?
     
  14. shapezzz

    shapezzz Active Member

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis al gelukt, via support van bootcamp gezien dat ik alt ingedrukt moest houden bij het booten en toen kon ik OSX weer kiezen, net meteen XP Pro eraf gemikt, nergens voor nodig dat Windows :p
     
  15. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    heey, ik ga een macbook pro kopen. Maar ik ga het geheugen verhogen naar 1 gig. Ik heb begrepen dat je beter dit beter bij een andere winkel je geheugen kan kopen, welk geheugen moet ik dan kopen? (bij applestore of ergens anders, zo ja waar en welke dan?)

    dus ik koop gewoon standaard met 512 en vervang dat later door 1 gig (1 module)
     
  16. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    ik had begrepen dat er ergens op eBay kon vannuit hongkong ofzo.. goedkoop maar wel goed! :)

    maar waarom niet 512 mb erbij zetten?
    voer dan op tot 2 gb..
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Jup, flashman852 als ik me niet vergis.
    Op tweakers forum staat een topic over welke type je nodig hebt etc: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1138798

    Via een Apple winkel ben je vaak erg duur uit (veel duurder dan online) voor extra geheugen. Je kan hem online bestellen met 1gig ipv 512, maar je kan ook zelf geheugenmodules kopen en die er in zetten. Is (bij de Macbook, ga er vanuit dat het niet (veel) verschilt met de Pro versie) twee minuten werk.
    Als je zelf geheugen aanschaft ben je stuk goedkoper uit.
    Ik heb wat extra geheugen bij een NL pc webshop gekocht.
     
  18. Tha_Rix

    Tha_Rix GM JUNK

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    1
    welke als ik vragen mag? en hoe duur was het daar..
    Want ik vertrouw het toch niet helemaal.. (heb ook een MacBook Pro 15" besteld..en moet nog extra geheugen hebben, 2x 1 Gb)
     
  19. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    ebay ga ik niet aan beginnen. En geld is het probleem dat ik niet meteen naar 2gb ga, maar ik ga het wel doen (als ik dus geld heb). Ik koop iig alvast 1 gig omdat ik dat al nodig heb en dan niet 512 al weggooi volgende keer, dat vind ik dan weer zonde van het geld...

    ik ga em in de apple winkel in rotterdam halen en daar kan ik meteen ipv 512 nemen en verrekend hij de prijs van 512

    maar thanks voor de info
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik was in Den Haag 75 euro kwijt voor een reepje van 512mb. Ook later eruit laten halen.
    Heb mn reepjes online besteld bij www.hardwaretotaal.nl.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina