Ik heb zo mijn bedenkingen bij de 360 versie van PES 6. Mocht het zo zijn dat de game trager speelt dan Pro Evo 5 dan denk ik dat ik deeltje 6 maar oversla! Ik speel Pro Evo al vanaf het allereerste deel op de PSX, en heb de reeks sindsdien trouw gevolgd. De enige twee versies die ik over heb geslagen waren Pro Evo 1 en 2 op de PS2. Dit was niet omdat de games slecht waren, o nee, maar puur vanwege het gevoel dat je spelers als een slak over het veld hobbelden. In het echt zie je soms ook (bij Barcelona bijv dat goed draait) de ene wervelende snelle aanval na de andere! En dat is wat het voetbalspelletje zowel on als offline zo aantrekkelijk maakt! Je kunt natuurlijk ook van snel counter voetbal houden natuurlijk, maar wat ik wil zegen is dat Konami dit beide nu haast onmogelijk heeft gemaakt in mijn ogen. Ik begrijp dat het natuurlijk niet te makkelijk moet zijn om een flitsende en snelle aanval te produceren. Je moet er wel moeite voor doen natuurlijk. Hierdoor kunen ervaren spelers een rookie van het veld afblazen, waardoor je merkt dat trainen loont. Maar bij dit deel krijg ik het gevoel dat je niet meer kunt uitblinken, puur vanwege het gebrek aan snelheid! Spelen op gevoel en ervaring is het mooiste wat er is in het voetbal, maar nee hoor, Konami schroeft de snelheid verder omlaag.....Bedankt!
EDIT: Ik heb dit eerder vermeld, maar wou toch graag mijn frustraties kwijt! Laten we hopen dat ik het mis heb! En dat betwijfel ik....
Laatst bewerkt: 16 sep 2006