Restyle xbw website/forum inclusief techniek server mbv van Microsoft Nederland

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Toyota Yaris, 9 sep 2006.

1. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbw heeft goede banden met Microsoft Nederland (bv MrX op het forum) en is van groot belang voor de algehele marketing en brand awareness van het merk Xbox(360). ook omdat de actieve community op het forum heel belangrijk is voor de mond tot mond reclame, en heel vaak de catalysator is richting het grote publiek bij grote aankondingen.
    Zou het daarom niet een goed idee zijn om een verzoek bij Microsoft neer te leggen mbt software en hardware ondersteuning in de vorm van een sponsor contract. Ik begrijp dat onafhankelijke berichtgeving voorop moet blijven staan. Maar in al die tijd dat ik het forum lees en de berichten die Microsoft mensen er af en toe plaatsen merk je dat ze absoluut geen belangenverstrengeling willen maar bovenalles interesse tonen in de meningen van hun gebruikers (Sony anyone..).

[History modus door de ogen van Toyota Yaris]
    Natuurlijk wil Microsoft geld verdienen ze zijn namelijk een bedrijf zoals (bijna ;) ) alle andere maar terwijl ze het vroeger vooral van keiharde veroveringstechnieken moesten hebben. Hebben ze de laatste jaren heel hard aan hun imago gewerkt en hebben ze (volgens mij) ook hun code of ethics herzien en aangepast (vooral mbt privacy). Het grote turning point voor Microsoft was volgens mij het redworm probleem van 5 jaar geleden. Omdat dit een heel groot security probleem betrof, was dit erg slecht voor hun op dat moment toch al niet al te beste imago. Het lijkt erop dat ze toen al hun slechte punten op de schop hebben genomen en hebben besloten om een bedrijf te worden wat meer openheid van zaken geeft en pro-actief problemen oplost. Wel met heel veel groeistuipen (europese unie, anti-trust zaken enz), I agree, maar Microsoft weet dat als ze in de 21e eeuw een rol van betekenis willen blijven spelen dan is hun 1e prioriteit: dat ze geen big bad brother imago mogen hebben. En dat ze er beter nu aan kunnen gaan werken dan dat ze door de tijd en andere fabrikanten voorbij gestoken worden.

Als je dit nu allemaal gaat destileren, dan zul je zien dat de mensen bij Microsoft een synergy met hun gebruikers willen bereiken. En bovendien wil men bij Microsoft een soort van vertrouwensrelatie met hun gebruikers opbouwen. Waarbij hun producten deel mogen uitmaken en bijdragen in jou zakelijke en de laatste tijd vooal ook sociale wereld. Zodat er op die manier een win/win situatie kan ontstaan waarbij Microsoft op een nette manier (veel, sorry kon het niet laten :D) geld kan verdienen.
    [/History modus door de ogen van Toyota Yaris]
    En dit brengt me dan ook tot mijn conclusie:

Een Xboxworld.nl & Xboxworld bezoekers & Microsoft - synergy zou tot de volgende activiteiten kunnen leiden:

- Website designers Microsoft Nederland helpen mee op request basis zodat Xboxworld een meer eigentijdse uitstraling krijgt. Verder helpen ze periodiek mee aan het bijwerken van de website qua design mocht dit nodig zijn.
    - Voor de front-end van de website zouden Microsoft producten erg handig kunnen zijn. De back-end van het forum zelf werkt (softwarematig) goed dus daar zou ik niet aan gaan sleutelen. PS: hou er rekening mee dat ik natuurlijk niet weet hoe de website en forum technisch gezien exact in elkaar zitten.
    - Een aantal weken geleden presteerde de database van het forum zeer slecht, dit zou een hardware probleem geweest zijn (te grote database, te weinig werkgeheugen in de server). Microsoft verzorgt hardware sponsoring: een mooie HP server met veel werkgeheugen. En ondanks dat het forum volgens mij niet op Microsoft producten draait, getuigt een hardware sponsoring van Microsoft richting Xboxworld dan ook van groei en volwassen gedrag.

En uiteindelijk zou de winst voor Microsoft vooral zitten in een levendige community die echt geniet van hun hobby en dit ook zal uitdragen. En wat is er nu mooier dan uit een unbiased (want xbw is geen offical xbox forum/website) richting complimenten te mogen ontvangen. Want het kan ook anders en daarbij hoeven we alleen maar te denken aan wat een ander bedrijf met naam bestaande uit vier letters de afgelopen week allemaal heeft meegemaakt.

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Leuke post!

Maar om heel eerlijk te zijn, denk ik dat Jorrit en ik het met elkaar eens zijn dat we liever zo ver mogelijk van Microsoft producten weg blijven als op onze server- en websitesoftware aankomt. :+

De vertraging van het forum was een probleem door het gestegen aantal posts en zoekqueries. Onze forumserver was daar niet op berust en daar kwamen we vrij laat achter en dat werd opeens met de dag slechter totdat er niet meer mee te werken was. We hebben dat inmiddels goed opgelost door meer geheugen in onze forumserver te laten instaleren.

Verder worden we al gesponsort door Microsoft door middel van hun reclame-uitingen bij ons op de site, evenals nu THQ met Saints Row en EA met Dead Rising, etc. Daar betalen we ook de servers- en de duizend-en-één verwante kosten van die een website met zich meedraagt.

Webdesigners van Microsoft die voor ons een website gaan ontwerpen is niet mogelijk. Microsoft huurt gewoon bedrijven in om hun websites te ontwerpen, d'r zitten geen jongens die effetjes voor ons een website kunnen ontwerpen, als we dat al wilde! We hebben zelf een vizie op hoe de site er uit moet zien. Huidig ontwerp is uitstekend en functioneel, een toekomstig ontwerp is in ontwikkeling.

Maar thanks voor je feedback though! Good stuff. :)

3. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind wel dat de site en het forum kunnen worden aangepakt. Zo vind ik de restyle van insidegamer echt heel geslaagd! Met video previews, interactieviteit etc. Mischien dat er iets kan 'geleend' worden van IG qua ontwerp.

4. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook niet echt iets tegen hebben op een restyle. Het forum vind ik overigens heel goed werken, alleen oogt het wat ouderwets soms. De frontpage is niet geweldig vind ik, niet dat het lelijk is ofzo maar het komt een beetje 'onvriendelijk' over vind ik zelf. Ook mag om mij wel de hele paginabreedte gebruikt worden, ik denk dat dat een stuk beter zal staan dan het huidige.

Het is het gewoon nét niet.

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Nieuwe restyle mag er zeker komen van mij. Nieuwe frisse kleuren, andere layout, meerdere logo's. [Als je refresht krijg je soms ander logo] en meer reviews natuurlijk. Maar ook collumns, previews, hands on's etc. Erwin Vogelaar staat nog steeds onderaan met zijn collumn. :eek:

PS: Kobold, hoe gaat het met de selectie van schrijvers? [redacteurs..]

6. Kapitein Iglo

Kapitein Iglo Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Laat de v4.0 hype beginnen! \o/

7. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Ik vin dat de front-page nog altijd netjes er uit zien, nog altijd leuk dat de layout af en toe aangepast wordt. En het form moet zo blijven, lekker rustig daarom vin ik het nog altijd goed dat er geen plaatjes in je signature mag staan.

8. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    :)

9. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    @Kobold,je kan ook nog al die tientallen zoniet honderden draadjes en laten we niet zeggen duizenden draadjes die nutteloos geopend zijn en die terecht door de mods zijn gesloten laten verwijderen,iets wat je belasting van de server ook ten goede komt aangezien ze wel ruimte innemen ,maar niemand er is die ze nog leest..:thumbs:

10. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Meer reviews en previews is naar mijn weten niet aan te rekenen aan Xbw, maar aan de uitgevers, die hun pre/review exemplaren moeten uitleveren.

En http://archief.xboxworld.nl/contact/ ;)

11. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    die Toyota Yaris zou redacteur moeten worden.

Ik vind het forum tot nu toe nog prima, maar een restyle is altijd goed.

12. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet de overgang van V2 naar V3 nog. 3kwart vond het niet fijn, en vond de oude stijl beter. nee van mij mag het zo blijven.

En de reclame, tjah kan niet zeggen dat ik er blij mee ben, maar blijf in de mate zoals het nu is niet weg ofzo, en ik begrijp het als het nodig is. vind het wel hinderlijk dat het zomaar ergens tussen staat. zoals vandaag staan er 6 nieuwsposts. 5 staan boven de reclame en dan staat er heel onopvallend nog een laatste(/eerste, hoe je het bekijkt) onder het plaatje van de nieuwsposts voor vandaag. Die zou eigenlijk op het begin(/eind) van de dag moeten.

13. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Echt, die reclame van CoD3 zit maar in de weg.

Hoop niet dat jullie dit vaker gaan doen.

14. XRC kingkoning

XRC kingkoning Yo

Leuk Bevonden:
    0
    ja en waarom is er een subforum van Saints Row bij? die van Oblivion kon ik begrijpen, maar dit spel is echt niet zo super hoor. En die reclame vind ik ook maar niks

Laatst bewerkt: 15 sep 2006
  15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Het concept ziet er anders fantastisch uit.
    V3 was wennen en dat is met alle veranderingen.

16. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    OH NO WE DIDN'T!!!! :'-( :'-( En ik maar denken dat cooleroelie het enorm gaaf zou vinden als we speciaal voor hem een Saints Row wisselforum maakte.. *sigh*

17. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Valt wel mee, geeft ook weer wat sfeer.

18. N3mesis NL

N3mesis NL AK47pro | Replay

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat het forum ook wel een restyle kan gebruiken. Ik weet wat je allemaal met VBulletin kan en deze lijkt voor mijn gevoel teveel op de standaard VBulletin template en hij is wat saai. Wat gradients zouden al helpen. Het enige verschil tussen deze template en de standaard template zijn de header, de kleuren en de knoppen. Ik denk dat dit best aangepakt kan worden, maar dat is mijn mening.

Ik wil hierbij wel zeggen dat het forum wel functioneel en overzichtelijk is, op een paar verkeerd ingedeelde (sub-)forums na.

19. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    eerlijk gezegd kan heel de site wel een redesign gebruiken, misschien kunnen we een competitie maken :D members allemaal ontwerpen laten maken. Ik sta er wel voor open. Doe ook webdesign voor me werk en me xbox is dood :p dus even de tijd om een ontwerp te maken :).

Is hier uberhuapt animo voor vanuit de crew ? let me know hehe

20. N3mesis NL

N3mesis NL AK47pro | Replay

Leuk Bevonden:
    0
    Geloof me, voor VBulletin een template maken is moeilijker dan je denkt. De hoofdpagina kan wel, aangezien dat (denk ik) veel minder coding is (in ieder geval minder delen waar je rekening mee moet houden.).

Deel Deze Pagina