FIFA Soccer 06 - RTFWC kreeg als commentaar dat er veel te weinig in zat t.o.v. de current-gen en dat het meer een update was dan een next-gen spel. Maar goed, dat was met meer 'launch' titels het geval dus zoiets kon je een beetje verwachten. Nu maken ze een compleet nieuwe next-gen engine en maken ze dezelfde fout door er weer minder in te stoppen t.o.v de current-gen. Dan heb je dus even voor het gemak hetzelfde spel als FIFA Soccer 06 - RTFWC maar dan met een next-gen engine
Ze gooien het nu op de nieuwe next-gen engine en de nieuwe online mogelijkheden. Als dat ten kostte gaat van een paar minder belangrijke features is het niet zo erg maar nu verwijderen ze voor het gemak ff 20 leagues en 30 stadions.
Klant: 'Tof man...nu kan ik op de Xbox 360 met bijv. Ajax in de Arena spelen met een geheel nieuwe next-gen engine.'
EA: 'Uhh...dat gaat helaas niet lukken.'
Klant: 'Oh...waarom dan niet?'
EA: 'De NL competitie zit er niet in.'
Klant: 'Niet? In de lijst staat toch echt Holland Eredivisie.'
EA: 'Ja...dat klopt...maar dat is de lijst voor de Xbox.'
Klant: 'Dus als ik met bijv. Ajax wil spelen dan moet ik FIFA 07 voor de Xbox kopen?'
EA: 'Mee eens.'
Klant: 'Maar ik heb een Xbox 360 gekocht voor next-gen en de Xbox is current-gen. Dat is dan toch een stap terug?'
EA: 'Mee eens.'
Klant: 'En wat is dan het nut van FIFA 07 op de Xbox 360?'
EA: 'Niet veel eigenlijk...het is meer een beta versie die mensen kunnen kopen voor 60 euro om de nieuwe next-gen engine en de nieuwe online mogelijkheden te testen.'
Klant: 'Duur geintje dan voor een beta versie.'
EA: 'Ach...hier bij EA weten we niet beter. Misschien maken we er 58 euro van maar dat moeten we nog even overleggen met onze aandeelhouders.'
Klant: 'Dat is een mooi gebaar...zou tof zijn als dat doorgaat. Maar er zitten nog wel wat leagues in het spel?'
EA: 'Niet verder vertellen hoor maar omdat alle tijd in de nieuwe next-gen engine is gaan zitten kwamen we een paar weken geleden er pas achter dat we eigenlijk maar 2 teams hadden voor heel het spel. Toen hadden we twee mogelijkheden: alles uitstellen tot 2007 of nog ff snel wat leagues erin knallen...paar nieuwe online mogelijkheden erbij en verkopen die hap. Het is het laatste geworden.'
Klant: 'Ik zie het staan ja...een nieuwe next-gen engine...paar nieuwe online mogelijkheden...6 leagues...wat stadions en nog wat andere features. Nou...laat die aandeelhoudersvergadering maar zitten...ik zet hem meteen in de pre-order voor 60 euro.'
Laatst bewerkt: 17 sep 2006