De HDTV Thread [Deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik had zelf ook meer verwacht dan 89 euro:{
    weet trouwens wel dat je nu geen true HD hebt he, maar komt wel in de buurt ervan. en het is beter dan normale dvd kwaliteit.
     
  2. KaiserZoze

    KaiserZoze Section VIII

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen, ik volg de hd en audio threads nu al voor een paar delen en heb dankzij jullie kennis er veel van opgestoken. Ik bezit nu zelf al enige tyd de JVC LT-32X70 en heb de 360 via component aangesloten op de lcd en via toslink op mijn JVC HT.

    De kleuren via component zyn zeker lekker (pluspunt van component), maar nu lees ik de laatste tyd dat je via een VGA aansluiting toch meer uit je toestel kunt halen omdat je de resolutie 1:1 kan verwezenlijken. Graag jullie mening hierover en hoe groot zou de prestatie vooruitgang hiervan zyn?

    Alvast bedankt! :b:
     
  3. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi kaiser,

    Ik heb even de specs van je Tv bekeken en ik weet er nu wat meer van.
    Dat VGA beter is, is in theorie zo, maar op sommige toestellen blijken de kleuren anders ( lelijker ) te zijn met de VGA kabel.

    Ik weet er zelf niet veel van af, maar als je 1:1 resolutie op jouw tv gaat uitzenden, krijg je 768 x 768 pixxels, wat niet hd is en je gebruikt veel pixxels dan niet op je scherm.

    en dat 1:1 resolutie verhaal, daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord, met de VGA kabel kan je gewoon 16: 9 reso krijgen, en dus je hele beeld gebruiken.

    Als ik jou was zou ik ergens een winkel opzoeken die niet goed geld terug garantie bied, zoals de mm ofzo. en dan de VGA uitproberen, vind je het beter dan houdt je hem, zo niet.. dan heb je het geprobeerd en breng je hem terug.

    Ik hoop dat ik je zo genoeg heb geholpen, zelf vind ik het een beetje een raar verhaal 1:1 majah wie ben ik, misschien weten andere xbw'rs hier meer over.
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In de Manual van de Samsung staat het volgende.

    HDMI VIDEO-specificaties
    Als u op de knop HDMI SEL. drukt, kunt u achtereenvolgens 480p,576p. 720p. 768p, 1080i selecteren.

    Het schakelen tussen de verschillende resoluties gebeurd op de zelfde manier als bij mijn Samsung HD-decoder.

    In deze thread staan een paar met verschillen tussen Component en VGA.
    Plaatjes zeggen meer dan woorden.
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?p=1988787
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221

    onzin, die tv ondersteund 1366x768, dus iig 720p en ook wel 1080i, al zal dat iets verkleind worden.
     
  6. KaiserZoze

    KaiserZoze Section VIII

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen, jullie zyn er als gewoonlijk weer snel bij en stel het ook zeker zeer op prijs. Zoals LangeJan al zei heeft mijn toestel een eigen resolutie van 1366 x 768. Wat ik dus elders heb gelezen is dat via VGA ik de uitgangs resolutie van de 360 ook op 1366 x 768 kan instellen waardoor dus niet gescaled hoeft te worden en er dus 1:1 behaald word...?

    Melbuuln, thnx voor de link btw! _O_
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2006
  7. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo jongens, ik ben geintereseerd in de Samsung LE23R71B
    Deze lijkt me wel wat vanwege de afmetingen(23 Inch = 58CM), want zie je, ik heb een vrij kleine kamer en daarom is deze TV daar ook wat geschikter voor. Anyway, wat vinden jullie er van? Ik heb echt totaal geen verstand van HDTV's dus nu weet ik ook niet wat de specs betekenen....zouden jullie mij een advies kunnen geven? Want hij moet natuurlijk ook goede kwaliteiten kunnen opleveren.

    Hebben jullie mischien ook enig idee waar ik deze HDTV het goedkoopst kan krijgen? ik heb een paar site's bezocht en ben tot de ontdekking gekomen dat 550,- het beste bedrag is wat ik kan tegenkomen, maar mischien dat jullie mij nog een plek/winkel/site kunnen aanraden.

    Alvast hartelijk bedankt
     
  8. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor iets meer heb je al een mooie 26 inch:)
     
  9. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik, maar ik vind de 23 Inch beeldbuizen juist zo toepasselijk voor m'n kamer:)

    Anyway...is er nog iemand die mij kan helpen met goed avies:

     
  10. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja TV heeft goede eigenschappen, zal vast een goed ding zijn, ik heb de 26" variant en daar ben ik zeer tevreden over!
    550 euro is trouwens een nette prijs hoor, mijne van 26" kostte 777.. De 26" versie heeft op een paar punten wel net wat beter, bijvoorbeeld hoger contrast en nog wat hogere luminantie maar voor de rest best veel hetzelfde! Dus ik zou hem je zeker aanraden.. Zelf vind ik 23" echter net te klein.
     
  11. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Beankt voor de moeite!:)

    Maarre, waar zou JIJ nou zo´n TV gaan halen:confused:
     
  12. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    In het HDTV magazine stond ook een hdmi dvd speler test ik zal ff kijken welke het best is.
     
  13. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik bedoelde het als: "Als ik nog geen 26" gekocht had, zou ik nog geen 23" pakken.." ;)
    Maar ga je 'm kope?
     
  14. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    550,- voor die tv is inderdaad een nette prijs, maar ik zou als ik jou was voordat je iets doet eens de Media Markt bezoeken, want daar hebben ze soms echt stunt prijzen, die nog goedkoper zijn dan op internet. Bijvoorbeeld die dvd-speler die melbuuln had gevonden voor 89,-. kon ik op internet niet goedkoper vinden dan 179,-
    en zowiezo, ik weet niet of je de tv al hebt gezien? Dat is ook belangrijk, een tv kan wel veel showen met specs op internet... maar het gaat toch om smaak, ik kijk ook altijd eerst naar de dingen in real life voordat ik ze goedkoop op internet bestel ( al die dingen die in mn sig staan heb ik eerst uitvoering in alle winkels bekeken... en daarna op internet besteld.)
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2006
  15. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, misverstandje:lol: . Ik bedoelde eigenlijk WAAR (welke winkel/plaats) zou jij nou zo'n TV kopen ALS je mij was? Maar ik geloof dat Occisor mij al antwoord heeft gegeven.:9

    Als hij me bevalt wel ja.:)

    Bedankt voor het advies, Ik zal eens bij de Media Markt gaan kijken.;)
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2006
  16. Schranseman

    Schranseman Heeft altijd honger

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    0
    De pioneer dv-696 komt de laaste tijd wel erg goed uit de bus bij de meeste test. Wil hem zelf binnenkort ook gaan halen.

    Leuk linkje
     
  17. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop een TV altijd liever in een winkel, heb de mijne bij mij in de buurt gekocht, had problemen met dode pixels maar dankzij goede service kon ik hem tot 2x toe ruilen :)
    Winkel = Eurovision, maar daar zijn de prijzen voor de meeste TV's niet spotgoedkoop ofzo, mijne was er toen wel het goedkoopste maar die is nu alweer via internet voor 77 euro goedkoper te krijgen.. Ik heb de LE26R71
     
  18. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1
  19. konnan

    konnan Legend Killer

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand nog een idee?
     
  20. mgwlee

    mgwlee Active Member

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    0

    goede boxen he die klipsch F1 die heb ik namelijk zelf ook , al mijn boxen zijn van klipsch
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina