Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Echt wel :) Check het PS3 topic maar.
     
  3. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijst klopt echt niet, ten eerste is de PS3 niet eens uit.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Ja en? De specificaties zijn toch allang vrijgegeven.
     
  5. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Alweer PS3 is niet eens uit, en check games als: eight days, GT5, F1, Resistance
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Tja, het ligt er maar net aan welke ontwikkelaars je hebt. Denk maar niet dat Davilex met de 360 GPU een mooiere game kan maken dan Polyphony Digital dat kan op een PS3.
     
  7. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn die games wel uit dan? ik zeg ook niet dat de 360 meteen beter is, ik zeg dat de gpu beter is O-)

    en dit heeft de gpu van de 360 meer:
    - 2 keer zoveel geheugen
    - memory clock ligt 50 mhz hoger
    - 2 keer zoveel pixel pipelines
    - 18 meer vertex pipelines
    - 10MB embedded DRAM

    met een beetje logisch nadenken komt iemand wel tot de conclusie dat de gpu van de 360 beter is. dat is ook gezegd door developers die met beide te maken hebben gehad. (ik weet niet meer welke developers)
     
  8. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik vraag mij echt af waarom wij moeten betalen voor live. Er zijn niet eens dedicated servers voor elke spel.
    Neem bijvoorbeeld saints row daar lagt het als een m***fucker.
    En battlefield:mc van EA die eigen servers heeft daar lagt het vrijwel nooit.

    Als het xbox to xbox connectie is dan is de kans groot op lag, tenzij je met iemand uit nl speelt, maar vaak wil je meteen spelen en niet zoeken naar mensen. Bij fifa is het volgens mij xbox to xbox en daar lagte het ook als een moer.
    Dus alleen als er dedicated servers zijn dan heb je een optimale verbinding. Maar daar zorgt MS niet voor. Dus waar betalen we die 5euro per maand dan voor :confused: :confused:
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Van GT5 hebben ze nog niet eens wat laten zien! Beetje heel erg vreemd om te zeggen dat een game supermooi is, terwijl er 0,0 van bekend is. Resistance ziet er goed uit, maar een game zoals Gears of War is mooier.
    F1, tja, het ziet er aardig uit, maar niet meer dan dat. Eight Days ziet er goed uit, tenminste als de getoonde beelden ook daadwerkelijk ingame zijn.
    Deze games zijn grafisch ook mogelijk op een Xbox 360.

    Hier nog wat over het 1080p verhaal.

     
  10. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    geef mij maar een Wii hoor, die vind ik vet genoeg ownen!, 360 en wii vind ik allebei gewoon dope, heb t nooit echt zo gehad op playstation, alleen de psp vind ik wel dope, mr voor de rest, geen playstation 2 of 3 voor mij ( 1 wel gehad ), voor mij zelf namelijk qua spellen en steil, mr ja, dat is mening heh :p
     
  11. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Moewahh..klopt redelijk wat je zegt...behalve de eerste zin in je opsomming. Want zie je die 512MB geheugen die de Xenos (360 GPU) heeft, moet hij delen met de Xenon (360 CPU), terwijl de RSX en de CELL hier geen last van hebben. Die hebben allebei 256MB voor hun zelf. Uiteindelijk zal de 360 wel een voordeel hebben, omdat de Xenos toch 10MB DRAM voor zich zelf heeft, Maar het is dus geen 1 op de 2 verhouding zoals jij beweerde. BTW, was de Graphics Core Clock Speed van de RSX niet 550MHZ i.p.v. 500MHZ? of is de PS3 weer gedowngrade?

    Over het algemeen vind ik het toch niet zo'n super verglijking, aangezien ze het grootste voordeel van de Xenos t.o.v. de RSX helemaal vergeten te vermelden; de Unified Shader Architecture, die duidelijk superieur is aan de Standaart/Pixel/Vertex Architecture waarover de RSX beschikt.:)
     


  12. Ik denk uiterlijk nov 2007, als ze echt veel 360's willen verkopen moeten ze o.a. zien mee te profiteren van de vraag naar next gen dvd spelers. Er zijn aardig wat mensen die de combinatie van console en next gen dvd-speler erg aanspreekt. En die kunnen ze met zo'n 360 prima bereiken.
    Ik denk dat ie verder vrij weinig van de 360 af zal wijken, alleen misschien met een 100/200gig HD geleverd zal worden als 'Premium-deluxe' uitvoering of iets dergelijks voor rond de 500 euro.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Laatst bewerkt: 18 sep 2006
  14. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Heftig!!!
     
  17. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, weer een grote medestander achter HD-DVD

    Dit is mooie nieuws voor MS-fanboys

    /Mod Gebruik voortaan de edit-knop ipv dubbel te posten -/-Kameo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2006
  18. DecoBrain

    DecoBrain Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    360man:Ik vraag mij echt af waarom wij moeten betalen voor live. Er zijn niet eens dedicated servers voor elke spel.
    Neem bijvoorbeeld saints row daar lagt het als een m***fucker.

    Volition earns no respect met het online-gebeuren. Saints row online lijkt meer op een dia-show, je krijgt ter plekke een wegtrekker en een kramp in je ballen als je saints row online speelt. Lukt alleen maar met veel Nederlanders

    360man:Dus alleen als er dedicated servers zijn dan heb je een optimale verbinding. Maar daar zorgt MS niet voor. Dus waar betalen we die 5euro per maand dan voor.

    Voor de rest ben ik niet geheel ontevreden over xbox live, maar ik kom ook uit een playstation live wereld, waar ik niet zo verwend was als nu ( uitzonderingen daar gelaten). Ik kan ook niet oordelen over live van Ps3, want dat heb ik nog niet gezien.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2006
  19. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Offtopic:

    Zal Sony ook geen ( of weinig) spellen uitbrengen voor de ps2 als de ps3 er is?
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Okay dan!
    Ook 1080P support voor games en films op de 360 vanaf de herfst update.

    Kan Sony alweer inpakken met hun "unieke feature" :x
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina