A. Dat punt heb ik al gemaakt.
B. Dat punt heb ik al gemaakt.
C. Dat punt is irrelevant, want een beeld met maar 1280x720 pixels, blijft een beeld met 1280x720 pixels, ook al rek je het uit naar 1920x1080, de scherpte wordt alleen maar lager, dus is het compleet nutteloos om het op die resolutie te draaien met scaling omdat daar niets van te zien is. We hebben het hier over ECHTE 1080p titels.
D. Een texture kan zo'n lage resolutie zijn als de ontwikkelaar wil, dat heeft niet te maken met de schermresolutie, maar zoals ik al vele malen aangeef, moeten ze ergens compenseren als het op performance aangaat. Als dat betekend lagere resolutie textures of minder polygonen, dan zal dat in 1080p alleen maar meer afsteken tegen de scherpte van de resolutie.
Dat leg ik toch duidelijk uit? Omdat een 1080p game meer processorkracht vereist dan een 720p game maar op de zelfde machine draait, dus krijg je een 1080p ga die de zelfde processorkracht gebruikt als een 720 game. Wat inhoudt dat er meer bandbreedte beschikbaar is, meer processorkracht voor details in de 720p game, waar de 1080p game al snel op de knieen gaat vanwege de hoge resolutie.
Ook even voor de duidelijkheid: Een game op 1080p kan wat mij betrefd 10.000 details bevatten (even abstracte heoveelheid). Dat is geweldig, maar een 720p versie van die zelfde game die dus meer bandbreedte en processorkracht over heeft voor meer van die details, die veel gamers WEL kunnen afspelen op een betaalbare televisie, kan dan vervolgens twee, drie, vier keer zo veel meer detail aan.
Kortom, het is irrelevant of een 1080p game nou veel of weinig detail bevat, het gaat er om dat die resolutie niet af te spelen is op een betaalbare televisie en dat een 720p versie van die identieke zelfde game, altijd een X aantal keer meer details had kunnen bevatten (zoals scherpere textures, meer polygonen, licht/schaduw effecten, vettere particles, meer filters, etc.).
Klik om te vergroten...