[PS4] PS3: De Games.

Discussie in 'Games' gestart door boss, 25 jan 2006.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Kobold zijn reactie lijkt me toch vrij duidelijk.

    En zo is het ook. Wil men de game op 1080p draaien, dan vraagt dat veel meer rekenkracht. Ze moeten dus ergens gaan inleveren en dit gebeurt dan op detailWat dat betreft geef ik op het moment ook de voorkeur aan 720p.

    Hier enkele stukjes van Kikizo over het 1080p verhaal:

    Veel developers kiezen nog steeds voor 720p omdat 1080p niet haalbaar is.
     
  2. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Zoals jij best weet gaat het niet over 480i en is de keuze niet alleen voor een betere resolutie. De keuze is als volgt:

    - 1080p minder details in de wereld, lagere framerates op hogere resolutie.
    - 720p meer details in de wereld, hogere framerates op hoge resolutie.

    IK heb dan liever 720p met meer details en een soepelere framerate. Wat jij liever hebt moet jij weten. Ik zeg niet dat ze het niet moeten proberen, ik zeg dat je er niets aan hebt, of je moet een TV set van 10.000 euro gaan kopen en genoegen nemen met compensatie van details en framerate in vergelijking tot die zelfde titel op 720p. :)

    De dag dat spellen alleen op 1080p draaien en die televisiesets betaalbaar zijn, dan pas is de vergelijking overbodig. Maar dan zitten we ook al aan de Xbox 3 en Playstation 4.
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Maar het is nog helemaal niet zeker of de graphics en framerate dan omlaag gaan. Zie zo GT:HD die op 60fps loopt. Sure, weinig detail, maar daar gaat GT5 verandering in brengen. Een game zonder deadline kan best op 1080p lopen zonder kwaliteit in te moeten leveren. Het duurt dan alleen wat langer voordat de game uit is.
     
  4. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Elke game kan op 1080p lopen. Dat betekend nog steeds dat er meer bandbreedte nodig is, meer geheugen, etc. om het zelfde detail te behalen dan je op 720p zou kunnen behalen.

    Voorbeeldje. Je hebt twee kinderbadjes, eentje zit vol met 10 liter, een andere zit vol met 20 liter. Welk kinderbadje is sneller gevuld?

    Zo werkt een videokaart ook. Om één enkel beeldje op je scherm te toveren (1 frame, ofwel 1 kinderbadje te vullen) wordt de kraan open gezet. Deste minder resolutie, deste minder aantal liters, deste sneller je badje vol is.

    Het is niet magisch zo dat er geen fysieke verschillen zijn tussen 1080p en 720p als je maar door blijft ontwikkelen. Als jij je spel altijd door blijft ontwikkelen, blijft het feit dat je op 720p altijd meer bandbreedte en processorkracht over hebt dan voor 1080, dus parallel met je verbeteringen op 1080p zul je meer kunnen doen op 720p.

    Voorbeeld: Je kinderbad maak je dieper. Dus in plaats van 20 liter kan er nu 40 liter in.

    Daar vul je vier badjes van 10 liter mee, en twee van 1080. Kortom, je hebt naast twee keer zo veel water voor je 20 liter badje (1080p) opeens ook vier keer zo veel water voor je 10 liter badjes (720p).

    Ik hoop dat dat duidelijk maakt hoe dat zo'n beetje in elkaar steekt. :) Nergens probeer ik te suggereren dat 1080p games niet mooi kunnen zijn. Ik stel je alleen logisch voor, dat een spel op lagere resolutie altijd meer details kan hebben en sneller kan draaien, door deze simpele regels en dat dat daardoor mijn voorkeur heeft in een tijd waar 1080p resolutie toch niet af te spelen is op een (betaalbare) televisie en dus overbodig is. :)
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Ik snap allemaal wel hoe dat werkt... alleen geef je hier aan dat in jou geval minder=beter is. Dan zou ik dus denken dat je thuis op een 50 cm SDTV zit te gamen, want dan zie je minder snel de oneffenheden en je hebt veel minder framedrops.

    En wat je zegt... je ziet minder snel dat iets lelijk is. Maar je ziet op een hogere reso ook dingen die heel veel detail hebben en dus mooier lijken dan dat je ooit hebt kunnen aanschouwen met een lagere reso.
     
  6. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Iedereen zijn voorkeuren. Als ik moet kiezen tussen 720 of 1080, want daar gaat de discussie over, ook al probeer je de discussie over andere dingen te laten gaan. :+ Dan kies ik voor 720, omdat, zoals ik aangeeft, dat een optimale combinatie van goede beeldkwaliteit, goede resolutie en hoog detail is.

    Dus laat dit geen rare discussie worden waarbij ik op een gegeven moment zonder reden ga claimen dat jij liever op 2648x1980 speelt omdat dat zogenaamd een hogere resolutie is en je dan nogscherper beeld hebt met genoeg details en een hoge framerate volgens jouw beargumentatie.

    Zo werkt het niet en daar praten we hopelijk niet meer over, want dat is niet van toepassing. :)
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Die quote van Sony says: no 1080p,... vanwaar komt die? En wanneer,...?
    Edit: We kunnen voorlopig verder in de TGS tread. Aangezien deze vol is. Na de TGS wordt er een nieuwe tread van deze gemaakt ;):).
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2006
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Maar 480i is voor een laag prijsje beschikbaar en 2648x1980 is niet reëel. Maargoed, geef mij de keuze tussen 1280x720 of 2648x1980 en ik weet wel welke ik moet kiezen 8) Maarja, ieder zijn mening.
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    GT5 grafisch ondermaats op 2648x1980 of GT5 in al zijn glorie op 1280*720?
    Ik zou ook wel weten wat te kiezen ;).
     
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Zoals Kobold het zegt: wat kies je, 720p en meer details, of 1080p,wat scherper is, maar stuk minder details. Zo zou ik direct 720p kiezen. Maar, hoe kan Kobold nu al weten dat met 1080p minder details gaan zijn. Ik ben er zeker van dat virtua tennis evenveel details op de ps3 gaat hebben als op de 360 en dan nog eens mooiere graphics. En als army of 2 op de ps3 op 1080p draait, zie ik dat spel op de ps3 zeker geen mindere details hebben. Dat lijkt me gewoon absurt. En geloof me, de topontwikkelaars zullen zeer gedetailleerde games in 1080p maken. Als Hideo Kojima zich daar op stort, wees er maar zeker van dat hij geen details gaat laten verdwijnen ofzo, voor 1080p,... Maarja, swat, ik ga toch niet kunnen genieten van 1080p, maar ik gun het Sony van harte, zo simpel is het!
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Omdat het gewoon zo is. Zie maar naar gamen op de pc.

    Nu in het begin gaat je dat waarschijnlijk niet zien, maar als de games zwaarder gaan worden en de PS3 tot z'n limiet drijven dan zal ie op 720p veel meer details kunnen verwerken dan op 1080p.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2006
  12. Jaspero

    Jaspero ajax

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, later zullen de games op 720p lopen omdat de games dan zwaarder zijn en meer details bevatten. Er zullen een paar games 1080p ondersteunen in nov. daarna zullen er meer titels op 1080p lopen (ze hebben de PS3 een beetje door) maar nog later zullen de games op 720p omdat ze anders niet alle details kunnen weergeven omdat het te zwaar is voor de PS3.
     
  13. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Met de pc? Dan is het gewoon een teken dat de pc niet krachtig genoeg is.
    Als de ps3 nu even krachtig als de 360 is, ben ik het met jullie eens. Maar ps3 kan gewoon een heel stuk meer rekenkracht aan. En ik ben het dus niet eens met jullie. Als(alleen als) mgs4 een 1080p functie gaat hebben, mogen jullie éénder welk 360 spel daartegen gaan zetten. Ik weet zeker dat mgs4 qua details koning gaat zijn:cool:. Maarja, swat, ik ga over de 1080p ophouden, op de ps3 kan het gewoon, Sony heeft zijn belofte op dat vlak waargemaakt(tenzij er op het laatste geen één spel op 1080p komt) en Microsoft heeft te vroeg conclusies getrokken op dat vlak(ten opzichte van Sony). (hierbij zeg ik niet dat Sony geen slechte woorden zegt he)
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Tuurlijk kan de PS3 1080p aan, zelfs mijn pc van 5 jaar geleden zou dat kunnen (bij wijze van spreken dan :+).
    Idd, de pc is niet krachtig genoeg om game X voluit in 1080p te draaien. Maar de pc is wel krachtig genoeg om game X voluit in 720p te draaien. Dat zal naarmate hoe zwaarder de games worden ook gebeuren bij de PS3, tenzij het detail of fps wordt verlaagd.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2006
  15. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn opmerkingen omtrent 1080p vs 720p ..

    a. Een 1080p tv is momenteel voor 99% van de gamers onbetaalbaar.
    b. 1080p wil absoluut niet zeggen dat je speelwereld automatisch ook meer details en dergelijke zal bevatten.
    c. Dat een game 1080p ondersteunt hoeft niet te betekenen dat het ook daadwerkelijk een 1080p game betreft. Dat ze 1080p 'ondersteunen' kan simpelweg betekenen dat ze gebruik maken van upscaling. Wat niets bijzonders is.
    d. Een game is voor mij pas 1080p als alle content (textures/modellen/e.d.) ook daadwerkelijk in 1080p resolutie op de schijf staan. Dit kost meer tijd en geld om te produceren. Kijk naar PC games, die ondersteunen ook al jaren 1080p, leuk zo'n resolutie maar als de graphics achterblijven is het onzinnig.
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Nieuwe RPG van Level 5 bekend!
    Eindelijk is het zover. Level 5 (de makers van Dragon Quest VIII!!) hebben in de nieuwe famitsu bekend gemaakt dat ze bezig zijn aan een nieuwe RPG genaamd; White Knight Story . Waarschijnlijk krijgen we meer informatie tijdens de TGS.
    [​IMG]

    En er is ook een ninja gaiden voor de ps3 aangekondigd! Namelijk Ninja gaiden sigma(met een vrouwelijke hoofdrol Rachel)

    Hier nog wat:

    http://www.blu-ray.com/ifa2006/
    Sony also showed their PlayStation 3 (PS:cool: game console, which drew a lot of attention as usual and with over one million consoles pre-sold the demand is not an.

    Resistance fall of men:

    Nieuwe Trailer, coole info:
    http://www.us.playstation.com/Conten...nfo/video.html

    Nieuwe preview van GameSpot:
    http://www.gamespot.com/ps3/action/i...ml?sid=6157875
    En nieuwe filmpjes op GameSpot:
    http://www.gamespot.com/ps3/action/i...ter/media.html
     
  17. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
    Da's goed nieuws om de ochtend mee te beginnen. Ik zat al te wachten op een Level 5 RPG.
     
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Ik weet niet of het al bekend was maar het lijkt mij goed nieuws

    edit//verkeerde thread, had in het 360 vs PS3 topic gemoeten :)
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2006
  19. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    A. Dat punt heb ik al gemaakt.

    B. Dat punt heb ik al gemaakt.

    C. Dat punt is irrelevant, want een beeld met maar 1280x720 pixels, blijft een beeld met 1280x720 pixels, ook al rek je het uit naar 1920x1080, de scherpte wordt alleen maar lager, dus is het compleet nutteloos om het op die resolutie te draaien met scaling omdat daar niets van te zien is. We hebben het hier over ECHTE 1080p titels.

    D. Een texture kan zo'n lage resolutie zijn als de ontwikkelaar wil, dat heeft niet te maken met de schermresolutie, maar zoals ik al vele malen aangeef, moeten ze ergens compenseren als het op performance aangaat. Als dat betekend lagere resolutie textures of minder polygonen, dan zal dat in 1080p alleen maar meer afsteken tegen de scherpte van de resolutie.

    Dat leg ik toch duidelijk uit? Omdat een 1080p game meer processorkracht vereist dan een 720p game maar op de zelfde machine draait, dus krijg je een 1080p ga die de zelfde processorkracht gebruikt als een 720 game. Wat inhoudt dat er meer bandbreedte beschikbaar is, meer processorkracht voor details in de 720p game, waar de 1080p game al snel op de knieen gaat vanwege de hoge resolutie.

    Ook even voor de duidelijkheid: Een game op 1080p kan wat mij betrefd 10.000 details bevatten (even abstracte heoveelheid). Dat is geweldig, maar een 720p versie van die zelfde game die dus meer bandbreedte en processorkracht over heeft voor meer van die details, die veel gamers WEL kunnen afspelen op een betaalbare televisie, kan dan vervolgens twee, drie, vier keer zo veel meer detail aan.

    Kortom, het is irrelevant of een 1080p game nou veel of weinig detail bevat, het gaat er om dat die resolutie niet af te spelen is op een betaalbare televisie en dat een 720p versie van die identieke zelfde game, altijd een X aantal keer meer details had kunnen bevatten (zoals scherpere textures, meer polygonen, licht/schaduw effecten, vettere particles, meer filters, etc.).
     
  20. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, voor mij maakt opzich die 1080p niet uit. Maar toch denk ik dat het mogelijk is op de ps3(en geen kutspel ofzo). De processor van de ps3 kan gewoon enorm veel berekeningen aan. Ik geloof er alvast in... Maarja, swat,
    ik had het er gewoon over dat Sony geen bullshit vertelde, en jullie beginnen onmiddellijk over onbetaalbare tv's, en weet ik veel wat allemaal, wat interesseert mij dat nu? Ik had het niet over die zaken, ik had het over Sony, die zijn belofte waarmaakt op dat vlak, maar maakt niet meer uit...
     

Deel Deze Pagina