Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cypher

    Cypher Yohohohohoho!

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind het zelf echt nutteloos om alleen tegenwoordig alle games te maken in het 16:9 formaat. Spellen zoals Dead or Alive 4 ondersteunt ook normaal 4:3 dus ik vraag me eigenlijk af waarom ze niet beide formaten ondersteunen. Niet iedereen heeft een 16:9 scherm.
     
  2. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan nu eenmaal niet aan alles denken en de Xbox 360 is een console dus eigenlijk bedoeld natuurlijk voor TV's en die hebben allemaal 16:9 (op een paar Samsung combi monitor/tv's na).
     
  3. Shizzel

    Shizzel Guest

    Vraagje:

    720p = 1280x1024
    1080p = 1920x1080

    Wat is dan 1600x1200?
    Zou dan op zich 1080p aan kunnen?
    Heb namelijk nog een oude CRT monitor in "de zonnebankkamer" (heeft geen uitleg nodig lijkt me) staan, die maximaal 1600x1200 aan kan.
    En zou dit dan breedbeeld met balken zijn?

    Alvast bedankt!

    PS. Als iemand nog een voordelige aanbieding heeft gezien voor de MS Vga kabel, zeg het ook ff!
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    720p = 1280x720 progressive
    1080i = 1920x1080 interlaced
    1080p = 1920x1080 progressive

    Dit zijn allemaal breedbeeldformaten. 1600x1200 is gewoon 4:3 formaat en kan dus geen 1080p weergeven omdat je in de breedte pixels tekort komt.
     
  5. Shizzel

    Shizzel Guest

    Hmm, ok. Maar dan zou ik toch gewoon balken krijgen bij een game (om toch nog een soort breedbeeld te krijgen)?
     
  6. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben tussen 2 schermen aan 't twijfelen. Het zou handig zijn als ik 'm kon aansluiten aan xbox 360 en laptop tegelijk. Maar ik wil natuurlijk ook het mooiste beeld. Keuzes:
    Iiyama ProLite E1900WS
    en
    Samsung SyncMaster 940BW
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Zelf ga ik voor de Iiyama. Die krijg ik volgende week binnen :)
     
  8. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand al een idee hoe je straks het beste een ps3 zou kunnen aansluiten op een VGA PC monitor?
     
  9. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ook al had ik hem op mijn hoogste resolutie staan via de 360 had ik echt nooit last van vervorming.
     
  10. theo777

    theo777 Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Mooi schermpje!
    Ik heb er zelf op moeten spelen tijdens de World Cyber Games (zoals die link al aangaf) en op een resolutie van 640x480 zag het beeld er al zeer mooi uit (tja, we konden geen hogere resolutie kiezen omdat het beeld dan vervormd werd, en dat is niet echt prettig als je op topniveau moet spelen :+) Hij is ook zeer snel. 2 ms!!!
     
  12. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan of er een VGA / DVI kabel komt hè :b:
    En welke resoluties etc dan worden ondersteund.

    Is voorlopig nog ff afwachten.
     
  13. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies. Want met een pc monitor zou 1080P tot de mogelijkheden moeten kunnen behoren dacht ik zo. Helaas schijnt de ps3 (nog) geen VGA output te ondersteunen maar wel DVI. Mijn monitor heeft echter alleen VGA.

    Ik hoop echt dat Sony net als MS met een VGA kabel komt die ook nog 1080P ondersteund. Fingers crossed.
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gok op een mogelijkheid van HDMI > DVI connector. De HDMI uitgang gaat in de PS3, de DVI in je monitor. Bij mijn monitor zou het op die manier kunnen, want die kan 1080p aan, heeft een DVI aansluiting en biedt HDCP ondersteuning. En HDMI en DVI is qua signaal exact hetzelfde, beide digitaal....geen kwaliteitsverlies dus.
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2006
  15. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    HDMI is toch met geluid..? DVI is gewoon HDMI maar dan zonder geluid.. zo heb ik het ooit eens begrepen. O-) .
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt als een bus. Daarom kun je HDMI ook makkelijk connecten met DVI zonder kwaliteitsverlies. We praten immers over hetzelfde signaal. Hoe dat dan precies gaat werken met het geluid weet ik niet.
     
  17. ValsSpeler

    ValsSpeler Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is mijn monitor heeft alleen VGA en BNC aansluitmogelijkheden en geen DVI. =(
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Das wel jammer, want DVI en HDMI is een digitaal signaal en de rest analoog. Maar of je het verschil daadwerkelijk in de praktijk zult merken weet ik niet. Mijn monitor kan 1080p aan, heeft HDCP (wat in de toekomst belangrijk gaat zijn als het gaat om films op HD-DVD/Blu-Ray, en alleen DVI en HDMI bieden die beveiligingsmogelijkheid) en heeft wel een DVI aansluiting....heb dan ook gewoon de DVI aansluiting gebruikt, zonder verder te kijken naar VGA ofzo. Dus ik zou niet weten of het verschil echt merkbaar is....

    Sorry, ik val trouwens in herhaling zie ik net :+
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  19. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt 2 verschillende soorten dvi he, analoog en digitaal, DVI-I en DVI-D
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, weet ik....maar dat vergeet ik er steeds bij te zeggen :+ Ga standaard er vanuit dat de digitale versie degene is die de meeste mensen wel zullen willen hebben :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina