Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja, wat kan ik daar nou op zeggen. :emo: Misschien dat het nu pas officieel is en alle internationale sites er ook nu pas mee komen? Ik noem maar wat kleine kutsites: IGN, Gamereports, Xboxic, etc.

    Het was twee maanden geleden dus niet officieel en nu heeft Activision het gerucht bevestigd. Goed nieuws imo, maar het is een grote titel dus lijkt me terecht zoiets niet meteen te geloven als het op een blog staat. Maar goed, gelukkig is het waar. ;)

    Edit: Pas je topic trouwens maar aan met lente 2007 als release. :emo:
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2006
  2. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier hebben we al de thread PS3: de games voor. Laten we het hier houden bij een discussie omtrent de verschillende consoles.
     
  3. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Man, ga tegen een andere zeiken! Ze waren hier heel de tijd bezig over ninja gaiden, mag ik daar toch even tussendoor screens van posten.
    Shit man...
    ps: Vraag anders of je mod mag worden hier...
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies niet zo kinderachtig reageren..
    Rust in de tent mensen :)
     
  5. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Als je gaat lopen zeuren, geef dan tenminste zelf het goede voorbeeld. \o/

    klik
    Hier heb je het ook over games.

    Daarnaast mag hier alles over de consoles besproken worden, games dus ook tot op een bepaalde hoogte, niet zo mierenneuken dus.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Metal Gear ziet er weer goed uit...... wordt ie nou echt ps3-only? Metal Gear is imo vele malen beter dan SC, dus een 360-versie wordt gewaardeerd :+
     
  7. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Zowel PS3 als Xbox 360 games zijn voornamelijk 720p (sommige 1080i) en worden ook bij de PS3 geupscaled naar 1080p..

    Sony staat er al bekend om mooie beloftes te doen maar waar maken is een ander verhaal..Ze gebruiken bij veel spellen nu al de term "1080p support" voornamelijk bij spellen van 1st party developers wat al net zo vaag is als bijvoorbeeld de verkoop term "HD Ready" is bij TV's...1080p support is dus ook gewoon 720p of 1080i geupscaled naar 1080p. Veel mensen denken nu al dat elk PS3 spel "echte" 1080p/60fps met 4AA, HDR etc. word dit mede door een paar jaar oude spel die werd gebruikt als demo (GT-HD)..Je vraagt je toch af waarom hebben ze niet een meer hedendaags spel gebruikt?...Juist bandwidth (8) Denkt ook terug aan mooie techdemo's PS1, PS2 tijd maar helaas nooit realiteit geworden) en er zullen best een paar "full" 1080p spellen uitkomen, waarschijnlijk 30fps en zonder AA maar wat zal dat uiteindelijk percentage gezien worden..720p/ 60fps zal de standaard worden voor PS3 en Xbox 360.

    Sony fans WAKKER worden! :lol:
     
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Overmorgen wordt de nieuwe trailer geshowt. Het gaat een presentatie zijn van 40 min! En er gaan deze keer beelden getoond worden hoe de game er daadwerkelijk ingame uitziet. Je kan dus verwachten:
    -de werking van de camo van Snake, dit is grafisch verbluffend. Hoe de camo veranderd met zijn omgeving
    -de AI, hoe de vijanden gaan reageren
    -de omgeving(gaat er veel vernielbaar zijn,...
    -... Ik hoop gewoon dat we een duidelijk beeld krijgen van de gameplay, en dat gaan we ook krijgen waarschijnlijk. Ik word zot van het wachten, ik wil het gewoon zien! Vrijdag vroeg opstaan om het zo snel mogelijk te kunnen zien:)
    (vrijdag is ook de conferentie van Sony denk ik)
     


  9. Ja, en er blijken nou dus ineens 2 verschillende soorten 1080P definities te zijn. Waarschijnlijk zit Sony de hele tijd over dezelfde soort 1080P te lullen als wat de xbox 360 straks ook gewoon kan.
     
  10. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    als ze dat allemaal waar maken lijkt het me echt cool! alleen jammer dat hij toch niet naar de 360 komt. ik vind het sowieso jammer dat de ps3 en 360 fanboys, microsoft en sony (en nintendo) niet gewoon een beetje guller naar elkaar zijn. :)
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn niet twee varianten op 1080p. Het gaat erom of het bronformaat daadwerkelijk 1920x1080 progressive is, of dat we praten over een lagere variant die naar 1080p wordt opgewaardeerd. Dat laatste is totaal wat anders. Ik zeg ook niet dat alle PS3 games als bronformaat 1080p gaan hebben (bij lange na niet denk ik zelfs), maar van enkele titels (Resistance, Virtua Tennis 3 ) is het wel zo. Althans, dat wordt gezegd. Afwachten dus :)
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  12. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, er zullen wel games op echte 1080p komen op de ps3. Is het niet met de launch, dan is het later wel. Misschien mgs4 wel(met een supercoole wereld boordevol details en vernielbare gebouwen, super AI,...:+ ):9

    Anyways: @ Plasticman: Xbox360 gaat nooit 1080p kunnen vertonen zoals PS3, aangezien ps3 games op blu-ray hebben, en 360 op DVD, zoals zero paradox al zei: je hebt 2 soorten high def, de echte high def en de geopwaardeerde high def... die laatste zal altijd voor 360 zo zijn. Met ps3 is de eerste mogelijk(als de ontwikkelaar goed is tenminste:+ )
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry boss, maar als ik de quote op deze pagina moet geloven (lange post van Xwon), dan gaat de X360 ook 1080p bronsignalen (dus niet de opgewaardeerde) kunnen ontvangen en weergeven, net als de PS3.

    Om trouwens nog even een idee te geven hoe zwaar 1080p is, even een voorbeeld uit mijn persoonlijke ervaring met mijn PC (voordat hoogstwaarschijnlijk de voeding het begaf :+). Ik heb onlangs Oblivion gespeeld op een resolutie van 1920x1200 met alle grafische toeters en bellen op max, nu is mijn PC krachtig genoeg om dit op een acceptabele framerate te trekken....maar ik heb na een tijdje voor de gein de resolutie eens teruggeschroeft richting het 720p idee....het verschil qua framerate is toch zeker niet te verwaarlozen kan ik je vertellen.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Jemig Boss, beetje slap verhaal jouwerzijds. Denk nou even logisch na. De data voor games valt te bezien. Een 1080p videogame an sich kost nooit superveel ruimte. Getuige menig PC game. Dat staat op een DVD, maar kan 1080p weergeven, met full detail. Een level blijft even groot. Desnoods kun je games op meerdere DVD's zetten. Waar de ruimte uitmaakt is de grote van de totale game en het aantal tussenfimpjes en weet ik niet wat.

    Het is juist voor films (waar hogere resolutie simpelweg meer ruimte nodig heeft) dat je die extra ruimte nodig hebt.

    Beide GPU's kunnen 1020p weergeven, enige verschil is dat MS het niet actief ondersteunt en Sony wel. Dat zegt weinig over de kracht van de hardware an sich.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @Boss - Heb jij het verschil tussen de Sony High Def en de Xbox 360 High Def al gezien? Wat als MS straks wel een HDMI output komt, maar dit pas bekend maakt op hun evenement de X06 (volgende) en niet op de TGS? De letterlijke opmerking tijdens de presentatie was: "Voor als nog kondigen we geen HDMI aan" men heeft niet gezegd. De Xbox 360 zal nooit HDMI gaan ondersteunen. Iets dat ze wel hebben gezegd over bijvoorbeeld een interne HD DVD. Zoals Zero al zegt gaat de Xbox 360 ook 1080p bronsignalen ontvangen en weergeven.

    Wat mij opvalt is dat bij jullie het belangrijkste kwartje nog niet gevallen is. Microsoft gaat ms nog iets doen... iets dat Sony niet gaat doen... Het voordeel van Microsoft dat zij een Software bedrijf. Alle Xbox 360 games en DVD's worden ge-upscaled naar 1080p!!!! Iets dat Sony blijkbaar niet gaat doen, niet kan of niet wilt doen. ;)

    Tevens verwacht ik dat Microsoft met meer verassingen komt tijdens de X06 ;). Wat betreft het Medium de DVD mocht blijken dat straks de DVD te klein is, zou ik het niet erg vinden als men 2 DVD's uitbrengen voor het zelfde spel 1 voor Multiplayer en 1 voor de Singleplayer. Voorlopig denk ik dat de DVD's voldoende ruimte bevatten

    --------------------------------------------------------

    Ninja Gainden ziet er leuk uit :) Ik ben benieuwd of ze Killzone 2 ook gaan tonen
     
  16. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  17. flamman

    flamman wii:im cheap and fun

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    er word nu al zoveel bladzijdes gepraat over het wel en niet volledig ondersteunen van 1020p.

    mijn vraag aan jullie: wie heeft er op het moment een LCD tv met een full 1020p kwaliteit en een groot genoeg beeldscherm om het verschil te merken?
    Of wie verwacht dat die zon beeldscherm gaat halen binnen 4-5 jaar?

    niemand dus, er zijn nog amper mensen die een 780p LCD tv hebben. Hoogstens wat mensen met een 780p HD READY LCD.

    Dus laten we ons niet al te druk maken om zon onderwerp... tis leuk dat ze het allebij ondersteunen, maar om daarvoor een tv van 3000 euro is ook geen optie (ja een 780p HDREADY 42inch kun je voor 1000 krijgen maar daar hebbe we het niet over)
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  18. Schranseman

    Schranseman Heeft altijd honger

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    0

    Je haalt wat zaken door elkaar. Het is 1080p en 720P.
    Een HDready TV is 720P (en 1080i).
    Een full HD TV is 1080P. Deze erg moeilijk verkrijgbaar (dacht alleen nog maar Plasma) en erg (lees €10.000) duur.
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, volgens mij alleen LCD. Die hebben over het algemeen ook een hogere resolutie dan plasma.
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens de nieuwsberichten:

    Xbox 360
    • Bron: 720p => ge-upscaled naar 1080p
    • Bron: 1080p => 1:1 naar 1080p

    Dat geldt voor games en voor HD-DVD films. Alleen zijn er nog geen games voor de Xbox 360 die 1080p als resolutie steunen. Daarnaast maken de 'echte' 1080p tv's en Blu-Ray/HD-DVD spelers momenteel gebruik van de zogenaamde 'Reverse Pulldown' techniek. Wat wil zeggen dat de speler 1080i uitstuurt naar de tv, welke uit dit signaal weer 1080p kan halen d.m.v. bovenstaande techniek.

    Daar wil ik nog even aan toevoegen dat de opslagcapaciteit van een drager niet de maximaal haalbare resolutie kan beperken. Want de hardware in de console rendered het beeld op een bepaalde resolutie. Er staan geen resoluties op het schijfje o.i.d.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina