1080p voor de xbox360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 20 sep 2006.

  1. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    nee, je i=interaced. p=progressive.

    hier een plaatje met een paar statistieken (NTSC, PAL, HD-ready en HD)
    [​IMG]
     
  2. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu zal deze update eigenlijk bijna helemaal niets veranderen.. ik denk dat minder dan 0,01 % van de xbox 360 bezitters een 1080p tv heeft.

    Er zijn op dit moment ook nog niet zo heel veel tv's die dit ondersteunen, en die tv's die dat doen zijn echt minimaal 3500,- euro.
     
  3. Just Another Gamer

    Just Another Gamer ...

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar oke..

    Heel leuk en aardig allemaal..

    maar ik heb gewoon een Xbox360.. met een gewone Tv..
    en niet veel speciaals..

    betekene al deze dinge dat ik er van alles bij moet kopen.. zodat ik dan pas gewoon gewone 360 games kan spelen..

    of kan ik ook gewoon op me oude tvtje+360 lekker door blijven gamen.. met alleen een beetje kwaliteit verlies.. ??

    want als dat zo is.. waarom wil iedereen die dure dingen dan.. bij elkaar ben je zo 4000 euro kwijt.. als het niet meer is..
     
  4. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0

    Nee joh ben je gek! alle games zullen gewoon ook op de normale tv resolutie worden uitgebracht, MS is niet gek..! want ik wed dat de meeste 360 eigenaren nog een normale tv hebben hoor..

    en je verliest ook niet kwaliteit, HD is gewoon meer kwaliteit.
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2006
  5. The_Gamer

    The_Gamer Metal Gear Solid Fan

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou ja, 720p is tot nu toe toch echt de standaard, en ik moet nog zien of dat gaat veranderen. 1080p wordt momenteel bijna niet ondersteund en is vele malen duurder dan 720p. Daarbij komt dat je het verschil tussen 720p en 1080p pas echt gaat merken op de grotere schermen.

    Ik ben in elk geval erg blij met m'n 720p tv, want ik gebruik hem nu al bijna een jaar zo ongeveer elke dag, en misschien dat over enkele jaren 1080p inderdaad de standaard is, maar dat zie ik dan wel weer, ik leef nu. En trouwens, dan zul je zien dat 1080p er is en dan is 5000p weer de aankomende standaard, oftewel, je weet altijd dat het op den duur verouderd is, hoe lang je ook wacht met aanschaffen.
     
  6. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk zelfs dat er nu al schermen zijn ( in de labs) die een super hoge resolutie hebben, maar die niet op de markt worden gebracht omdat dat geen zin heeft omdat

    1: Productie kosten daarvoor nu te duur
    2: Weer een nieuwe standaard invoeren? dacht het niet..!
    3: lijkt gewoon op de bovenste, de bronnen ervoor zijn er niet.

    en ik denk dat 720p groter word dan 1080p , er zijn nu al best een boel mensen met een HDTV, die denk ik grotendeels 720p zijn en die erop rekenen de komende jaren niet een nieuwe hoeven aan te schaffen. Voor deze groep mensen zal de 720p, vollop in productie zijn, en ook voor de mens nu, want er zijn maar weinig mensen die de portemonee hebben voor een 1080p TV.

    Ik denk dat het echt nog een jaartje of 2/3 duurt voordat we klaar zijn voor 1080p, al die upgrades zijn wel leuk, maar niet echt helemaal nodig.

    Zo denk ik erover O-) reacties :9
     
  7. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    De belangrijkste standaard zal toch worden wat de TV bazen gaan gebruiken,
    die zitten echt niet te wachten op 1080p uitzendingen omdat die gewoon veel teveel bandbreedte vragen....

    Dus in HD TV uitzendingen zal 720p/1080i de standaard zijn/worden volgens veel berichten.

    Ik kan me niet druk maken over 1080p, mensen die nu roepen dat dit de standaard wordt omdat het zoveel mooier is hebben volgens mij nog niet echt goed naar een 720p scherm gekeken.... Dat is al zo mooi _O_

    1080p is misschien "mooier" maar is te duur en te "niche" om de komende jaren "de standaard" te worden.

    Ja, dat kan de 360 dus ook :)
    Native kan de 360 (na de update) 1080p bronnen aan, film én games.....
    Of hier ook echt gebruik van gemaakt zal worden is nog de vraag maar de mogelijkheid ligt er.
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik het niet mee eens. 720p en hoogstens 1080i zal door de media ondersteunt gaan worden, de schermen die een dergelijk signaal kunnen ontvangen zijn al een tijdje op de markt en worden alleen maar goedkoper. Bij 1080p ligt dit totaal anders, TV's die dit signaal kunnen ontvangen zijn zeer schaars en voor de gewone consument onbetaalbaar. PC monitoren is wat anders, maar het gaat hier over HDTV's.

    Ook is het verschil tussen de gewone standaard zoals we die altijd gewend zijn geweest (480i/p) en een 720p resolutie voor ons oog (het waarneembare verschil dus) nog altijd groter dan het verschil tussen 720p en 1080p....er zijn zelfs onderzoeken geweest waaruit bleek dat een 1080p resolutie alleen merkbare verschillen biedt wanneer men op zeer grote schermen kijkt en de juiste kijkafstand hanteert.

    Daar komt bij, dat als we het hebben over games, een 720p signaal meer ruimte biedt voor grafische meuk zonder daarbij teveel op de framerate te moeten inleveren....vergis je er niet in wat het vergt om een game op 1080p te laten draaien, met veel detail, en met een beetje fatsoenlijke framerate. Dit is ook de rede waarom nog lang niet alle ontwikkelaars in staat zijn hun games op 1080p te laten draaien op de PS3, men heeft simpelweg de ervaring nog niet met het apparaat.

    Om een lang verhaal kort te houden (want ik ben weer lekker bezig merk ik nu :+) : ik vind het een beetje voorbarig om te zeggen dat 720p een beduidend slechtere standaard zou zijn in plaats van 1080p.

    @ Xwon : Ik wil best geloven dat de X360 dit kan, maar praten we dan over de ge-upscalede variant van 1080p of over een echt bronformaat van 1080p ? Want uit de bekendmaking hier rondom heb ik alleen de conclusie kunnen trekken dat het om upscalen gaat. Aangezien de plannen om games/films met als bronformaat 1080p uit te gaan brengen nog niet bekend zijn gemaakt.
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2006
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    720p heeft 60fps..... 1020 hooguit 30 Dat is maar half zo vloeiend. Games moeten vloeiend zijn. 60fps is briljant.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2006
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Je verhaal sluit wel aan bij hoe ik erover denk :)

    Het vet gedrukte ga ik eens opzoeken want vanochtend las ik in een thread op TeamXbox dat ze in het begin zouden upcsalen (aangezien er nog geen ontwikkelaar bezig is om iets op 1080p te maken). In de toekomst zou het mogelijk zijn om dit 1080p materiaal native uit te zenden.
    Maar blijf ff hangen dan zoek ik een bron ;)
     
  11. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    even naar eigen woorden vertalen, kijken of ik het snap ;)

    Bij progressive word je gehele beeld in eenkeer geprojecteerd en steeds ook in geheel vervangen

    Bij interlaced word steeds de helft van de lijnen geprojecteerd, daarna de andere helft enz enz enz

    Toch?

    Maar als interlaced 60 Hertz is, dan word je 'lijnen' om de 30Hertz vervangen toch? Dat is toch nog altijd sneller dan je ogen/hersens kunnen verwerken?

    Progressive is zeker beter dan, maar zie je het ook echt goed dan?
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Xwon : Is goed ik blijf nog ff steken :)

    @ dahouseman : Een progressive signaal kijkt wat rustiger. Zeker in het geval van snelle game-actie is een progressive signaal beter. Voor films is interlaced in principe voldoende.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  13. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Okay, thanks!

    Hier istie dan met een "bron".... Joystick
    I had a chance to talk to Shane Kim, who recently named the corporate vice president of Microsoft Game Studios, about the day's announcements over in Tokyo.

    The interview was exactly 10 minutes long, so naturally I spent nine minutes trying to figure out just how a console with no HDMI out would gain 1080p output with a software update.

    Kim was clear that the console could support true 1080p out.

    "If it is running at 720p we will up-res it to 1080p, if it it's already 1080p then we can display it in 1080p," he said. " This is a great example of our console's ability and the great advantage of being a software company."


    Kim said that while the console will soon support 1080p out, it will not have an HDMI out.

    "We have the ability to output either through VGA or component. We have no HDMI announcement now," he said. "We do have the capability to deliver the software and, if needed, the hardware."

    I pointed out that some movie studios have said they will use HDMI output as a form of copy protection. and Kim acknowledged that if a studio uses that scheme then HDMI will indeed be required

    While Kim expects that some third-party game developers will create 1080p games, he said that 720p will likely remain the norm.

    "We believe 720p is the sweet-spot for high definition," he said, adding that Microsoft Game Studio titles will, for now, continue to be created at 720p.

    Het vet gedrukte zie ik dus als 1080p Native....
    Dus als de bron reeds 1080p is dan moet het geen probleem zijn voor de 360....
    Zo lees ik het dan toch.

    Mijn idee is ook dat heel deze kwestie door MS wordt gebruikt om Sony een hak te zetten, Sony kan niet meer de "enige next gen console" zijn...

    Zelf maakt het me helemaal geen donder uit aangezien ik reeds sinds een jaar van een HD scherm geniet (720p and I'm proud of it! ;) )

    Wel grappig dat het halve internet game wereldje op zn kop staat door de resoluties die "onze" consoles kunnen laten zien.... :lol:
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Progressive scan is vele mooier, vooral op LCD TV's die eigenlijk geen interlaced kunnen verwerken.
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, daarom zweer ik de komende tijd ook lekker bij 720p en laat vanaf morgen heel dat 1080i/1080p verhaal aan me voorbij gaan \o/
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Xwon : Als ik dat vetgedrukte zo lees dan trek ik die conclusie ook idd, dus das mooi :) Wat eronder staat klopt ook trouwens, als films onder de HDCP protectie gaan vallen (en dat is zeer waarschijnlijk), dan is Microsoft verplicht zich daaraan te houden willen ze films in dergelijke resoluties gaan uitbrengen op HD-DVD. En dan zullen ze minstens DVI, of anders HDMI moeten gaan gebruiken.

    En tuurlijk moet je blij zijn met je 720p scherm, das tenslotte al een hele vooruitgang....en dat gaat gewoon de meest gebruikte standaard worden denk ik :)
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  17. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha, en ik las in verschillende threads al je posts en ben blij dat ik die bron nog ff kon vinden O-)

    Kijk, en dit is waar MS gewoon goed in is, ze luisteren naar wat de markt vraagt....
    Uit hetzelfde interview: " We have no HDMI announcement now," he said. "We do have the capability to deliver the software and, if needed, the hardware."

    edit: Deze jonge gaat mooi zn mandje opzoek, morgen vroeg weer op!
    Vanaf morgen meng ik me in ieder geval niet meer in de 720p/1080i/1080p discussie.......................................














    hoop ik........................
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, slaap lekker kerel ;)
     
  19. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar jongens..dan heb ik toch een vraag.
    Ff voor de duidelijkheid, het is dus mogelijk dat MS een HDMI kabel uitbrengt voor de 360, toch?

    Maarre, hoe moet dat dan? de 360 heeft geen HDMI output toch?
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft ie niet nee....vraag me idd af hoe ze dat willen gaan doen. Misschien een adapter, of verbindingsstuk ofzo. Mogelijkheden zijn er genoeg.
     

Deel Deze Pagina