PC gecrashed

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Zeroine 83, 19 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mista B

mista B Beerrrrrrrrrrrrrr...

Leuk Bevonden:
    0
    denk zekering, maar hoe was het vanmorgen bij de shop?

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nog niet geweest. Ben van mijn vader afhankelijk voor vervoer en die heeft deze week helaas geen tijd :'-(

Hoe groot achten jullie trouwens de kans dat ik straks mijn data kwijt ben ? En waar is dat van afhankelijk ? Als je HDD crasht oke, maar das bij mij niet het geval denk ik. Stel dat het alleen de voeding is die stuk is, dan heeft dat verder toch geen gevolgen voor de data op mijn PC ?

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nope

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En stel dat het het moederbord is wat stuk is, wat dan ?

5. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt niet helemaal want zijn 2 boot hd's staan in een non-fault tolerance performance raid (striped) setup. Maar de kans is heel heel klein dat er een probleem is opgetreden. En als data schijf heeft hij sowieso een derde HD die standaard is aangesloten.

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als het de voeding is zou je er op kunnen wachten. Weet niet of ze die krengen openmaken (denk het niet i.v.m veiligheid, maar opzich kan het geen kwaad). Dan zou je binnen 10 minuten je PC weer werkend hebben. Probleem is dan wel dat je niet zeker weet of alles werkt. Daarvoor zou ik 'em persoonlijk nog even laten staan op de intensive care ofzo :+.

*edit Als het moederbord defect is is er helemaal niks aan de hand. Is alleen ff een kut werk om die cpu over te zetten. Hoewel, het is een vrij nieuwe pc. Dan is het piece of cake... Had laatst een cpu koeler van de socket afgehaald bleek er geen cpu in te zitten.. althans.. die was vast geplakt aan de koeler... kut oude lijpe 478 pc's :+

Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah op die derde schijf staat al mijn data (films, muziek, foto's etc.), op die 2 schijven in RAID-0 staat Windows, mijn games en andere progjes.

Maar jij acht de kans dus niet heel groot dat ik echt dingen kwijt ben/opnieuw moet installeren ofzo ?

8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Er van uitgaande dat je hard disks niet defect zijn kan er niks mee aan de hand zijn. Het zou kunnen dat je bepaalde bestanden mist of iets dergelijks waardoor Windows niet meer opstart ofzo. Dan kan bijvoorbeeld een implace instal werken. Doet niks het meer heb je altijd nog "data back" programma's. Bij de shop waar je gekocht hebt kunnen ze je er vast mee helpen. Let er wel op dat ze op de software geen garantie kunnen geven dus mogelijkerwijs moet je hiervoor betalen.

ff vragen (uiteraard indien mogelijk/als er problemen mee zijn) om een image te maken van de gehele situatie. Maar waarschijnlijk doen ze dat gelijk.

9. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Die kans is klein. Als je moederbord stuk is, zou je met een nieuw moederbord je data volgens mij moeten kunnen behouden. Probleem kan dan zijn dat de drivers zijn verkloot.

Maar als het de voeding is, wat ik verwacht, zal het in ieder geval geen probleem zijn. En zelfs als het wel je moederbord is, kan je bijvoorbeeld al je data backuppen(bijvoorbeeld naar 1 schijf gooien), dan een schijf formatteren, hier al je data opgooien, dan je hele pc opnieuw formatteren etc.(behalve dus de data schijf). Hierna zal je dan een nieuwe install hebben met alleen films/muziek. Games/drivers raad ik niet aan de laten staan, kan je register verkloten. Net zoals ik eens windows opnieuw had geinstalled, toen waren alle links verkeerd, waardoor 90% niet meer werkte.

10. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    De kans dat je je OS opnieuw moet installeren is zeer klein.
    En met je data schijf zal hoogstwaarschijnlijk al helemaal niets aan de hand zijn.

Ik denk trouwens dat je voeding het niet getrokken heeft, en dat deze dus kapot is.

Succes ermee, zal wel goed komen!

Welterusten, ik ga slapen want ik mag morgen weer hard werken.

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke dank jullie :) Ik zal um volgende week maar gewoon wegbrengen en het hun laten uitzoeken wat er aan de hand is en wat er gefixed moet worden :+ Maar zoals ik mijn verhaal uitlegde dacht de man aan de telefoon ook dat het hoogstwaarschijnlijk alleen de voeding was die het begeven heeft. Maar zal voor de zekerheid het een en ander navragen, want als ik dingen kwijt ben die erop stonden baal ik wel ff drie keer zo hard....

Hopen ook, dat ik um diezelfde dag weer mee terug kan nemen want Informatique ligt hier zo'n 80 km vandaan, twee keer op en neer rijden zou wel minder zijn mja....details.

12. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Tip: Bel Informatique ruim van te voren op en vraag ze netjes of ze dat type voeding op voorraad hebben (en houden) laat vervolgens de reparatie afspraak inplannen. En wat je eventueel ook nog zou kunnen voorstellen aangezien je toch al redelijk snel problemen hebt gekregen met je erg dure pc: indien het inderdaad de voeding is aub kosteloos upgraden naar een zwaardere / kwalitatief (nog) betere voeding. Volgens mij doen ze dat wel (service). Zeker als je hun netjes toelicht dat het je toch wel een behoorlijk dwars zit dat je nu al een probleem hebt met een pc waar je echt heel veel geld aan hebt uitgegeven. En dat je er dus van uit was gegaan dat je de pc vervolgens over een hele lange periode probleemloos had moeten kunnen gebruiken. En dat je nu toch wel heel erg teleurgesteld bent, en enig compensatie zou je dan ook zeer op prijs stellen ;).

Maar nogmaals: komt wel goed!

PS nu moet ik echt gaan slapen..moe..welterusten.

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha weltrusten kerel, slaap lekker ;) Maar bedankt voor je laatste handige adviezen, ik zal ze zeker in acht nemen ! :) :b:

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor de dubbelpost, maar hier volgt de eerste update wat betreft de gang van zaken.

Heb zojuist dus weer met Informatique aan de telefoon gehangen, ook aan deze medewerker het probleem weer netjes uitgelegd. Hij wist mij over de telefoon met vrijwel absolute zekerheid te vertellen dat het idd de voeding is waar het probleem ligt....ik hoop natuurlijk dat de beste man gelijk heeft, maar ik kreeg wel een beetje de indruk alsof men niet bereid was eventueel verder te kijken naar een andere oorzaak. Zo zei hij dat ik enkel de voeding er maar uit hoefde te halen en die mee hoefde te nemen, en dan kon ik hem direct laten omruilen....het betreffende type voeding was gelukkig nog ruim voorradig.

Maar hier ben ik natuurlijk niet mee ingestemd, aangezien ik niet van plan was mijn PC open te gaan maken....bovendien wil ik gewoon dat het probleem, of het nu die voeding is of niet, verholpen wordt....dat zijn ze mij verplicht. Aan het einde van het gesprek is afgesproken dat ik gewoon langs kan komen met enkel de systeemkast, verder hoefde er niks mee, en dan zouden hun het probleem diezelfde dag nog kunnen fixen terwijl ik er op wacht. Ik zal dinsdag als ik er ben ook benadrukken dat ik not amused ben dat het ding op zeer korte termijn al is stuk gegaan, en of ze mij de garantie kunnen geven dat dit niet weer zo snel gebeurt....en of een nog sterkere voeding anders ook een optie is. Zoals Toyota Yaris hierboven al zei ; dat is het minste wat ze voor me kunnen doen aangezien ik duizenden euro's naar die winkel gebracht heb. Een reparatieafspraak inplannen was overigens niet mogelijk, want Informatique werkt blijkbaar niet op afspraak.

Als alles goed gaat hoop ik de volgende update wat betreft dit verhaal dus aankomende dinsdag gewoon weer vanaf mijn eigen PC te kunnen doen. To be continued....

Laatst bewerkt: 22 sep 2006
  15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wat een lamme service voor een dergelijk grote aankoop!
    Succes iig.

16. Toyota Yaris

Leuk Bevonden:
    0
    Fingers crossed.

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vind dat altijd zo'n afknapper als je met een helpdesk aan de telefoon hangt....dat een medewerker schijnbaar paranormaal begaafd is en via de telefoon kan "zien" waar het probleem ligt en dat ook met absolute zekerheid benadrukt. Maar goed....

18. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Tja, dat kunnen ze lastig doen. Ze kunnen ook niet even de harde schijf open maken en kijken of alles wel goed zit, daarna dichtmaken met ducktape en in je PC bouwen. Zo werkt dat gewoon niet met electronica.
    Komt geregeld voor dat er mensen langs komen en hun PC laten herinstalleren. Vervolgens downloaden ze allerlei wazig programma's en komen ze terug met de vraag of hij weer "gerepareerd" kan worden. Uiteindelijk word is de PC dan voor een 2de keer geinstalleerd en komt men hem weer ophalen. Ze zijn dan verbaast over het feit dat hiervoor betaald moet worden. Er wordt dan gedacht dat er 3 maanden garantie op is gekomen. Maar er kan gewoon geen garantie worden gegeven op software. Dit is dan met software en niet met hardware maar feit is wel dat electronische spullen kapot gaan. Ze zullen wel zeggen dat je nu gewoon weer een hele tijd (tijd is moeilijk te zeggen maar stel ff minimaal 1 jaar) vooruit kan. Maar ze kunnen je nooit garanderen dat hij 5 jaar blijft werken zonder uit te gaan. Nogmaals, Dat je PC 5000 euro heeft gekost wil niet automatisch zeggen dat je PC voor de komende 2553 jaar er tegen kan.
    Dat is gewoon naief om dat te denken. Tuurlijk, het blijft klote als iets kapot gaat. Maar electronica gaat nou eenmaal kapot.
    Dan had je een telraam moeten pakken :+:+

Daarnaast is ongeveer 5% van alles wat in een magazijn van een computer zaak ligt defect. Defect hoeft niet persee te betekenen dat het product het totaal niet meer doet. Het kan makkelijk dat een onderdeel nog jarenlang mee kan maar eigenlijk al lang vervangen had moeten zijn. Dat zorgt er wel weer voor dat degene die de machine getest heeft misschien dit probleem niet heeft kunnen zien/merken. Natuurlijk moet men je wel gewoon helpen en zorgen dat je machine gefixed wordt, dat is een feit en geregeld door de wet, uiteraard.

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke ik snap jouw verhaal wel, maar snap je mijn frustratie dan ook ? En een voeding is geen software, maar hardware lijkt me. Ik vind dat ze best even mogen verder kijken naar een oorzaak, dan simpelweg mij over de telefoon te zeggen dat het 100% zeker de voeding is (paranormaal begaafd ?)....en dat ik die er alleen maar ff uit hoef te halen en mee te nemen. Want dan zul je zien dat het straks de voeding niet blijkt te zijn geweest, en dan doettie het nog steeds niet.

Ik kan best leven met het feit dat dingen stuk gaan, is elektronica, is normaal....net wat je zegt. En jaren garantie/zekerheid heb ik nooit, is ook waar. Maar ik voel me over de telefoon niet helemaal serieus genomen, en dat voor zoveel geld....dat is het probleem. Alsof ze zoiets hebben van : "Wij hebben de poen binnen, we liggen er niet wakker van verder." Goed, nu is dat laatste wat overdreven....maar zo voelt het/komt het over tijdens zo'n telefoontje.

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ga er maar van uit dat veel winkels zo denken

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina