Hier ben ik het niet mee eens. 720p en hoogstens 1080i zal door de media ondersteunt gaan worden, de schermen die een dergelijk signaal kunnen ontvangen zijn al een tijdje op de markt en worden alleen maar goedkoper. Bij 1080p ligt dit totaal anders, TV's die dit signaal kunnen ontvangen zijn zeer schaars en voor de gewone consument onbetaalbaar. PC monitoren is wat anders, maar het gaat hier over HDTV's.
Ook is het verschil tussen de gewone standaard zoals we die altijd gewend zijn geweest (480i/p) en een 720p resolutie voor ons oog nog altijd groter dan het verschil tussen 720p en 1080p....er zijn zelfs onderzoeken geweest waaruit bleek dat een 1080p resolutie alleen merkbare verschillen biedt wanneer men op zeer grote schermen kijkt en de juiste kijkafstand hanteert.
Daar komt bij, dat als we het hebben over games, een 720p signaal meer ruimte biedt voor grafische meuk zonder daarbij teveel op de framerate te moeten inleveren....vergis je er niet in wat het vergt om een game op 1080p te laten draaien, met veel detail, en met een beetje fatsoenlijke framerate. Dit is ook de rede waarom nog lang niet alle ontwikkelaars in staat zijn hun games op 1080p te laten draaien op de PS3, men heeft simpelweg de ervaring nog niet met het apparaat.
Om een lang verhaal kort te houden (want ik ben weer lekker bezig merk ik nu
) : ik vind het een beetje voorbarig om te zeggen dat 720p een beduidend slechtere standaard zou zijn in plaats van 1080p.
@ Xwon : Ik wil best geloven dat de X360 dit kan, maar praten we dan over de ge-upscalede variant van 1080p of over een echt bronformaat van 1080p ? Want uit de bekendmaking hier rondom heb ik alleen de conclusie kunnen trekken dat het om upscalen gaat. Aangezien de plannen om games/films met als bronformaat 1080p uit te gaan brengen nog niet bekend zijn gemaakt.Klik om te vergroten...