Sommige startposts zijn echt heel mooi gemaakt, maar de meeste worden niet up-to-date gehouden. natuurlijk kost het veel tijd. Misschien is het een idee om een additie te geven bij het topic. bijvoorbeeld een link naar informatie over de game hier op XBW. Alleen de maker van het topic, of een moderator kan een link toevoegen hieraan. Achter het topictitel bijvoorbeeld. niet in het sub-forum maar in de thread zelf. Voorbeeld: --------------------------------------------- Xboxworld.nl Forums > Xbox Games > Xbox 360 Games Forum Pro Evolution Soccer 6 [deel 2] Algemene Info --------------------------------------------- Dit zou hele makkelijke vragen zoals, wat de releasedatum is, welke features gebruikt het spel of er al screens zijn ed voor een groot gedeelte opruimen.
Nee, het staat niet in een post. Het boven de thread, boven het balkje met: XBW Menu - gebruikersinstellingen - huisregels enz... Maar wel dezelfde links als je in je post hebt.
Ik snap wat je bedoelt, maar denk je niet dat het handiger is om de link gewoon in de thread te zetten? Dat valt denk ik toch meer op. Maar jij wil eigenlijk gewoon een optie dat je een thread aan een game kan koppelen waardoor je meteen zou kunnen doorschakelen naar de gamepage?
Nee denk het niet, mensen die geen research doen zullen al helemaal niet naar een startpost kijken. Daarom zou de link altijd boven de thread moeten staan. zodat het op elke pagina hetzelfde is. Als mensen het weten vragen ze het de volgende keer niet weer. Ja tot op een zekere hoogte. Algemene info kan je halen van de site, discussieren of nieuwste nieuwtjes staan vrijwel altijd op het discussieforum. Sommige mensen komen in een forum voor een reeasedatum, terwijl het gewoon op de mainpage staat. Dit en andere algemene informatie staat gewoon op de site. Zo valt de herhaling toch nog een beetje weg. Misschien wordt het zo een beetje duidelijk. [plaatje]http://img487.imageshack.us/img487/9789/forumxbw2yb8.jpg[/plaatje] Dan wordt dit het resultaat. [plaatje]http://img395.imageshack.us/img395/4200/forumxbwdz2.jpg[/plaatje]
Lijkt me wel een handige optie, alleen ik vraag me af of users het wel zullen gaan gebruiken als ze een nieuwe thread aanmaken. En zo veel moeite lijkt het me ook niet als mensen het zelf even opzoeken. En handiger nog zou het zijn als de topicstarter zelf uit een lijstje de games kiezen kan. Eigenlijk net zoals bij de XBW user page waar je kan kiezen welke games je hebt, dat je dus via zo'n principe een thread aan een game kan koppelen.
dan zou ik het eerder handiger vinden om in de algemene info van een game op de mainpage de link te zetten naar het algemene topic van dit game in dit forum. ik kijk altijd eerst op de mainpage via de gamessearch en dan moet ik nog een search doen op dit forum die meer onnuttige topics toont dan nuttige...
Lijkt me wel een goed idee maar dit kan toch ook gewoon in de startpost gepost worden? Even offtopic, waar kan je aanklikken welke games je hebt?
na 10 pagina's wordt de startpost niet meer geupdate, en bijna niemand kijkt er meer naar, als de startpost 1x is gezien zal iemand er niet snel weer naar kijken. Dus als een releasedate eerst bv 3e kwartaal 2006 is houdt de topicstarter het lang niet altijd bij als er wel een exacte release wordt uitgebracht. XBW doet dit wel. dus een linkje naar de mainpage is een referentie naar nieuwsposts en releasedates. Als iemand meer moeite steekt in het typen van een post dan even op het linkje klikken dan is die wel heel erg dom denk ik dan. Als iemand de moeite neemt om een zorgvuldige startpost te maken, dan zal die ook de moeite nemen om deze link in te voeren. Mod's kunnen dit uiterraard ook. de links zouden natuurlijk alleen bij de vroeger bekende [CENTRAAL]-topic's moeten. dus de algemene threads over een game. Is ook een idee, alleen staat het hier los van.
Ik ga dit even linken in het modhok. Om de aandacht te trekken van Jorrit. Als iedereen al zelf zijn topics up-to-date houdt, dan schieten we al een eind op trouwens.