De HDTV Thread [Deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand waarom de Samsung LE32R71 bijna 150 euro duurder is dan de LE32S71? qua specs zijn ze bijna hetzelfde namelijk..
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dynamische Contrast.
    R71/72 = 5000:1
    S71 = 3000:1
     
  3. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat verschil heb ik ook kunnen vinden, maar ik vind het verschil wel erg groot in prijzen:confused:
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De reden is simpel.
    Samsung heeft de oorlog verklaard aan de overige LCD fabrikanten.

    De S serie is nu het instapmodel van Samsung.
    De LCD-kwaliteit is dan ook minder van van de R serie.
    De S serie heeft een Dynamische contrast van 3000:1

    Wil je meer Contrast hebben , dan zal je de N serie moeten kopen.
    De N serie heeft een Dynamische contrast van 6000:1
    Het prijskaartje ligt dan ook meteen > € 400 hoger.
     
  5. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen probleem *) , laat me via PM weten wat je wijzer bent geworden bij de MM, als het nog niet wil lukken heb ik misschien nog wel wat tips..
    Komt dit blokkerige over met drukke acties? dat je bijvoorbeeld in een grote gangfight zit, of als je tegen 4 auto's op knalt? Dit ligt niet aan je tv, ligt aan de Xbox die het soms niet altijd trekt. Als het de hele tijd voorkomt zit je misschien te dicht op je monitor en dat het dan opvalt. Er zijn dure kabels die wel degelijk het beeldkwaliteit verbeteren, maar ik denk niet dat dat je probleem is. ( ik neem trouwens wel aan dat je alles hebt aangesloten Via de HD kabels enzo he?)
     
  6. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dat Dynamisch contrast is helemaal niet belangrijk. Het ligt vooral aan de bronnen die je gebruikt. Als je een HTPC of een Xbox gebruikt dan heb je dat meestal uistaan en is er dus gewoon sprake van 800:1.

    Met die LCD TV's van dit moment zit je met het volgende. De meeste panelen zijn vrijwel gelijk. Een iets goedkopere Samsung heeft hetzlefde paneel als een Bravia, of een duurdere Samsung. De duurdere modellen hebben echter betere scalers, dus duurdere chips, die er voor zorgen dat slechte signalen er beter uit zien (gewone TV en dergelijke). Als je jouw TV goede bronnen voert (360, HTPC) heb je die scalers helemaal niet nodig.
     
  7. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een soort van probleem, ik een Samsung LE26R71 overal tevreden over, nu geen dode pixels meer na 2x inruilen maar nu heb ik weer een ander soort 'probleem' .

    Het beeldscherm zelf zit niet precies in het midden van de kast zeg maar. Links is een klein zwart streepje (het einde van het scherm), rechts zit een wat dikker streepje. Ik weet het, 't is mierenneuken maar ik vroeg me af of dit gewoon opgelost kan worden want ik vind het er een beetje onprofessioneel uitzien (alsof de kast eromheen te groot is aan de rechterkant). Het valt niet echt op, maar als je het weet is het toch een beetje jammer.

    Mocht het op de lossen zijn, stuurt Samsung dan gewoon een monteurtje langs ofzo? Heb geen zin in opsturen..
    En ook geen zin om bij de winkel te regelen aangezien die msschien wel omruilen, (hebbe ze al 2x gedaan), maar dan loop ik wéér kans op dode pixels heb ik geen zin in.
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2006
  8. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je er een plaatje van posten, foto zegt meer dan 1000 woorden namelijk en ik kan me niet echt precies indenken wat je bedoelt. Heb wel een beetje een idee erover.... maarja een foto is altijd fijner.
     
  9. konnan

    konnan Legend Killer

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    occisor, ja het kan ook zijn dat ik te dicht op zit. Zeg maar zo'n 1,5 a 2 meter maximaal. Dat is voor zo'n scherm denk ik te dichtop. Je hebt het vaak idd bij hevige explosies maar bijvoorbeeld ook (kwam ik vandaag achter) als ik op de plattegrond in Saints Row het pijltje snel van links naar rechts beweeg (over de map heen). Ik heb hem HD aangesloten, ook zit dat schakelaartje geswitched naar HD. Maar zijn er nog andere dingen waardoor het verbetert. Heeft iemand misschien een goede setting voor de tv (brightness etc.) ? Iig bedankt voor het antwoorden
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Denk niet dat de winkel dit keer de LCD gaat omruilen.
    Dit omdat de winkel een goede reden moet hebben om de LCD terug te sturen naar Samsung.
    Heb even naar mijn LE32R71B gekeken en bij mij is het steepje aan de linkerkant groter.
    Ik moet met mijn neus voor de LCD gaan zitten , anders zie ik het helemaal niet.

    Ik heb een ander veel groter probleem.
    De S-Video aansluiting zit niet in het midden van de behuizing.
    Het lijkt erop deze aansluiting tijdens het monteren van de LCD een opdonder heeft gehad want de vorige aansluitingen zitten namelijk wel recht.

    S-Video.
    [​IMG]

    Ik moest iets van de S-Video kabel afsnijden.
    [​IMG]
     
  11. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik zal wel een foto maken. Hopelijk kun je het zien want het is best miniem en er valt eigenlijk geeneens beeld weg ofzo. Alleen vind ik het gewoon jammer dat het niet helemaal recht is :p

    Maar ik zal er wel mee leren leven denk ik, maar ik zal wel een foto proberen te maken
     
  12. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    1,5 á 2 meter is voldoende afstand voor een 26 inch, vind ik niet echt dichtop ( diameter van je scherm x 3 is optimale afstand heb ik ooit geleerd: voor de 26 inch is dat dus ongeveer, 1 meter en 98 cm dus je houdt wel voldoende afstand.)

    Ik heb dit soort gevallen ook met mijn gewone breedbeeld ( hevige explosies enzo.) maar ben het nog niet tegengekomen met mn map. Ik heb even zitten zoeken op samsung.nl, maar daar staat de reactie-tijd niet bij vermeld, maar uit mijn hoofd is die van jou tv 8 ms, dat is eigenlijk voor games best traag, maar ik heb er ook op gespeeld en ik merk er geen fuck van.

    Al met al, volgendsmij ligt het gewoon aan het spel en niet aan je tv.
    wat slordig van samsung :eek:, heb je gevraagd om reparatie of bitch je niet om zo'n foutje?
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2006
  13. konnan

    konnan Legend Killer

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    0
    nou, dan ga ik idd maar is kijken wa tik nog meer vind. Pm je anders wel. bedankt
     
  14. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik krijg komende week mn Samsung LE-37R72B binnen.
    Aangezien ik n behoorlijk n00b ben als t gaat om electronica heb ik de volgende vraag (waarschijnlijk al tig keer gesteld maargoed) :

    Welke kabel kan ik het beste gebruiken voor t aansluiten van mn X360 aan deze tv? De meegeleverde kabels (6 plugjes) bij de premium pack?
    Of ik las iets over component of zo? Geen idee wat t inhoud...Wie helpt mij ff :)
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Component zijn die 6 plugjes, je gebruikt er echter maar 5. Staat allemaal uitgelegd in de handleiding van je X360. Een andere optie is de VGA kabel, maar die moet je los kopen.
     
  16. Nukeshell

    Nukeshell Active Member

    Berichten:
    526
    Leuk Bevonden:
    2
    @ZERO: MAar welke van de 2 is beter?
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar zijn de meningen over verdeeld. Component heeft iets rijkere kleuren waar VGA weer wat scherper schijnt te zijn. Ik persoonlijk heb alleen ervaring gehad met de Component kabel uit het Premium Pack, en die beviel mij prima.
     
  18. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Het varieert ook qua scherm, op de een blijkt vga mooier te zijn, de ander component (maar de primaire verschillen zijn toch die Zero op heeft genoemd).

    Ik zou zeggen, zoek een winkel waar je een VGA kabel kan terugbrengen als het je niet bevalt, heb je die gevonden dan die kabel kopen, vergelijken, vind je het niets breng je hem terug, vind je het helemaal te gek... dan kan je hem terugbrengen maar dat lijkt me niet logisch...dus dan houden natuurlijk..!
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, gewoon ff proberen en kijken welke je het beste bevalt. Er komt natuurlijk altijd een stukje persoonlijke smaak bij kijken :)
     
  20. Nukeshell

    Nukeshell Active Member

    Berichten:
    526
    Leuk Bevonden:
    2
    Als er bijna geen verschil te zien is, geef ik me 30 euro liever ergens anders aan uit:b:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina