Nintendo DS (lite) - Deel 4

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door CaptnCook, 5 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ik heb even een vraagje over de Nintendo DS. Ik was een paar weken geleden van plan hem aan te schaffen, maar NAC Breda fan had nog geen geld, dus heb ik ook nog maar gewacht. We gaan er (misschien) allebei één kopen, zodat we kunnen multiplayeren.

Maar ik heb alleen niet zoveel vertrouwen in de manier van spelen. Het lijkt me namelijk ontzettend onhandig om op twee schermen tegelijk te moeten kijken en met zo'n stylus te spelen. Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat je bij de Zelda versie die uitkomt voor de DS dat je daar een cirkel moet tekenen om Link, zodat hij met zijn zwaard gaat zwaaien. Maar duurt dat niet allemaal veel te lang als je straks tegen een eindbaas vecht. Het lijkt me ook btw onhandig om het allemaal vast te houden (de DS en de stylus tegelijk).

Iemand die dit kan ontkrachten of moeten we dan toch maar overwegen om voor een PSP te gaan. Alleen heeft deze handheld minder topgames dan de DS en dus geen Zelda, Mario, Yoshi, Banjo, Donkey Kong en noem het zootje maar op...

Ik zit met een dilemma =(

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Het is gewoon een nieuwe manier van spelen waar je aan moet wennen. Zeker met games als Metroid kan het soms eens lastig zijn maar als je het eenmaal door hebt is het echt leuk.

Hetzelfde is eigenlijk het geval met de 2 schermen. Je moet er gewoon even aan wennen bovendien wordt het onderste scherm vaak alleen voor informatie/hud/etc gebruikt en moet je er dus niet constant op letten.

Ik zou trouwens Mario Kart DS erbij kopen, is echt vet voor de Multiplayer :)

3. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan ook zeker de DS aanraden, gelijk vanaf het begin voelde het goed aan. Het werkt heel gemakkelijk met de stylus en de twee schermen, meestal is er toch maar 1 echt intensief in gebruik.

En over de besturing van Zelda, dit zal ook wel met de knoppen te besturen zijn, zoals bijvoorbeeld ook Animal Crossing.

4. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    is ergens een lijst met aankomende ds games

5. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
  6. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0

7. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ok, thanks. Ik heb precies dezelfde vraag ook gesteld op een ander forum en ook daar werd het ontkracht. Het valt me op dat iedereen steeds de voorkeur geeft aan de DS in plaats van de PSP.

We hebben ons besluit genomen en we gaan toch voor de DS Lite met Mario Kart. Uiteraard komen Yoshi's Island 2 en Zelda (die helaas weer is uitgesteld en pas in 2007 uitkomt) ook gegarandeerd in mijn (toekomstige) gamecollectie voor :thumbs:

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.718
    Na Children of Mana komt er opnieuw een nieuwe mana game op de DS, Heroes OF Mana.

Het schijnt een soort strategy game te worden.
    En het coole is dat er echte old school mana beesten in zitten. _O_

Daarnaast dit:

Met scan:

Final Fantasy 12 uitbreiding voor de DS _O_

Square Enix houdt van de DS!

Nieuwe Naruto game:
    dat kan niet echt zijn :eek:

oh en dan nog dit: IMO is de DS het coolste op gamegebied van de laatste jaren. Ik heb met de games die voor dat ding komen weer echt dat ouderwetse goede gevoel uit de tijden van de SNES en N64. Dat gevoel heb ik niet bij de Wii of 360 etc.

Laatst bewerkt: 17 sep 2006
  9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk zelf ook dat mensen er een DS bij nemen (als ze al een PSP hebben). De orginele DS was toch een beetje een (face it) kinderachtig, blij ding.
    De DS Lite ziet er ontzettend gaaf uit en nja ik heb hem gekocht als "erbij".

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.718
    nog wat info over die Mana titel:

Echt behoorlijk grote namen die aan deze game werken! Ik kijk er heel erg naar uit

11. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer komt die game van Naruto 3D, voor de DS??? Daar staat ergens 2006 maar de datum staat in het japans.

12. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    hmm stratedy games zoals dat mana speel ik denk ik toch liever op pc dan op DS..ik heb meestal zoiets van als je het spel beter en mooier ergens anders kunt spelen dan hoef ik em ook niet voor ds. exclusieve games ownen \o/

13. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit allemaal sites aan het zoeken wanneer die Naruto 5 3D op de Nintendo DS komt, maar kan het echt niet vinden. Dus iemand als die het weet kan die het dan posten.

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.718
    Op die scan staat 2006, dus waarschijnlijk voor eind 2006 in japan.

15. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    vraagje. ik heb new super mario bros. bijna uitgespeeld, alleen heb wereld 4 en 7 dus nog niet. en die wil ik wel eerst even doen, maar hoe kom je daar?

heb wel even rondgekeken en gezocht hoe je daar kwam dan wordt er gezegd: ga naar wereld 2 of 5 en versla eindbaas met mini mario, maar..volgens mij klopt daar geen anus van, want ik wereld 2 krijg je zo'n rotsgeval. spring wel 20 keer op hem met mini, maar verslaan doe je hem echt niet daarmee. dus misschien dat iemand even kan uitleggen hoe je daar nou moet komen? of anders hoe je de eindbaas verslaat, want tis beetje onduidelijk. ( welke eindbaas, waar moet je precies heen, hoe versla je hem )

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.718
    met mini mario moet je de baas met een butt stomp verslaan

17. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    nja heb het al gevonden. alleen overal staat wat anders. had uiteindelijk gevonden dat als eindbaas laag genoeg was je idd butt stomp moest doen, stond 2 keer, maar jemoet het 3 keer doen, dan loopt ie zelf naar wereld 4.

edit: maar voor wereld 7?

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.718
    Voor wereld 7 moet je datzelfde doen bij de eindbaas van wereld 5, dacht ik. Is 5 die sneeuwwereld? Die moet je namelijk hebben

19. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop echt dat Naruto 3D hier snel komt! Maar en heel belangrijk vraag ik heb GEEN wireless router, en geen wifi stick voor de Nintendo DS. Maar kan ik die DS browser wel gebruiken dan. Als ik het koop

20. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, je moet wel een wifi hotspot in de buurt hebben.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina