[XOne] Xbox 360 Live [Vragen] - Deel 2

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 30 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 gamertags. "LaurensV" en "Black Bullet NL". Dit omdat mijn proefperiode voor Live Gold afgelopen was. Nu heb ik het enige probleem dat LaurensV nog aan mijn huidige e-mailadres is gekoppeld. (.NET Passport)
    Ik heb een ander e-mailadres aangemaakt waar "LaurensV" aan gekoppeld kan worden. Maar hoe kan ik mijn nieuwe gamertag dan aan mijn huidige e-mailadres koppelen?
     
  2. UberNoob

    UberNoob Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey iedereen.

    Ik zit met het volgende probleem. Ik heb vandaag een xbox 360 gekocht en wilde xbox live instellen. Dus ik had gewoon meteen mijn internet kabel uit mijn pc gehaald en in de xbox gedaan. Modem gereset en vervolgens gecheckt of het werkte. Maar dat was dus niet het geval. In dat lijstje met die netwerk checks kwam ie niet voorbij de eerste. Er stond alleen meer disconnected. Vervolgens heb ik de kabel gepakt die bij de xbox zat. Die was echter te kort. Ik moest dus met mijn xbox naar beneden en 'm naast de modemrouter zetten. Heb 'm daar aan een klein tv-tje aangesloten en gecheckt of xbox live werkte. En inderdaad, het werkte. Ik blij. Maar dat was nog niet helemaal wat ik wilde, die xbox moet gewoon boven op m'n kamer staan. In de tussentijd had ik de internetkabel weer in mijn pc gedaan en nu bleek dat dat ook niet meer werkte (ander pc's in het netwerk hadden wel internet). Toen heb ik de stekkertjes aan beide uiteinden vervangen en toen had ik weer internet (ik had regelmatig al heel kort meldingen gekregen dat de lan verbinding verbroken was, maar dan kon ik gewoon doorgaan). Toen heb ik
    m'n xbox weer naar boven gehaald en 'm opnieuw aangesloten. Maar helaas, toen kwam ie wel voorbij de eerst test, maar de tweede niet. Dan gaat ie namelijk IP adres checken, maar ik krijg alleen maar failed. Vervolgens heb ik dit forum een beetje bekeken: ik heb handmatig ip adres ingevuld, dhcp staat aan, meerdere malen kabels los gemaakt en routermodem uit/aan gezet...en uhm...eigenlijk snap ik er helemaal niks van dus ik heb wat hulp nodig:p

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Bij IP check krijg ik alleen maar 'failed'
    Welke provider?: Wanadoo (Orange)
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: Weer ik niet precies...download met 330kbps normaal gesproken, zegt je dat genoeg?:p

    Modem: n.v.t.

    (Modem)Router

    Welk merk router heb je?: Sweex
    Welk router type?: 4P Switch A – Sweex ModemRouter (stond op het stickertje aan de onderkant, weet niet of het zinnig is)
    Welke firmware?: Waar kan ik dat vinden?
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Wat heb je geprobeerd?: Handmatig ip-adres toewijzen (ik betwijfel of ik dat goed heb gedaan...), modemroutergereset(30 sec. wachten), gekeken of dhcp enabled is
    Waar stopt de test?: Bij de IP-check
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Uhm...heleboel standaard dingen. Beetje veel tekst.

    Wat staat er bij NAT?: Niks, want zo ver komt ie niet eens met die xbox live test.

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb niet zo enorm veel verstand van dit soort zaken, dus jullie kunnen me alles wijsmaken:p Als het kan, houd het eenvoudig.

    Alvast bedankt!

    Owja, misschien moet er nog meer info bij, maar dat hoor ik dan wel.
    edit 1: Op de modemrouter knippert trouwens een lampje wat volgens de handleiding op 'Rx or Tx acitivity' duidt..Geen idee wat dat is, kan het niet vinden.
    edit 2: Bij error status report krijg ik:
    W:0000-000B
    X:4000-1001
    Y:0000-0000
    Z:0000-0000
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2006
  3. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    lekkere lap info. voor je IP. eindigd je IPadres van de pc op .100? maak er dan eens 101 van.
     
  4. UberNoob

    UberNoob Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm...hoe check ik precies het IP-adres? En van welke pc. Er staan normaal gesproken 3 pc's aangesloten op de modemrouter. Ik heb nu zeg maar alleen de kabel van mijn pc in de xbox360 gestopt. Blijven er nog 2 pc's over.

    Ik heb overigens zojuist weer de kabel er tussen gestopt die bij de xbox zelf zat en toen deed ie het weer gewoon. Vervolgens nog een hele korte kabel van hetzelfde type als wat er nu naar alle pc's gaat erin gedaan, werkte ook. Toen heb ik de xbox op de kabel aangesloten van de derde pc, die staat helemaal beneden. En toen deed ie het niet meer... Kan het dan misschien aan de afstand liggen? Dat ene lichtje (Tx or Rx activity knipperde). Rx heb ik nog nooit van gehoord, Tx staat volgens mij bij netwerkinstellingen van je pc. Als je de snelheid gaat instellen van je netwerkkaart, staat er 100base Tx full duples en half duplex...Hmmm...ik zie zojuist dat ie bij mij op 10base full duplex staat...Even daar een beetje mee spelen (als ik 'm op auto-negotiate zet of op 100base, dan heb ik geen internet meer...snap er nu nog minder van:p).

    Sorry van de lap tekst trouwens:D Ik dacht, ik geef maar meteen alle info, misschien kan ik 'm dit weekend nog fixen. Ben de rest van de week weer in Delft (op kamers), dus dan ik niet xboxen:'-(
     
  5. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    probeer hem eens op één van die andere 5 manieren ana te sluiten zoals in de handleiding staat. als je hem direct op je pc aansluit moet je wel hetzelfde IPadres hebben.
     
  6. UberNoob

    UberNoob Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm...mijn xbox staat nu direct aangesloten op de modemrouter (2in1 geval). Kan dus weinig aan de setup veranderen lijkt mij. In de handleiding gaan ze steeds uit van een los modem en losse router.
    Maar het gekke is, het werkt gewoon met die kortere kabels. Ik hoef dan helemaal niks aan mijn instellingen te veranderen. Maar dan moet m'n xbox wel naast de modemrouter staan. Die langere kabels werken niet lijkt het wel.
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2006
  7. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    hm. dan weet ik het niet.
    we hebben allebei een kutleven nu eventjes 8)
     
  8. UberNoob

    UberNoob Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, toch bedankt. Heb er echt helemaal geen verstand van |:-
     
  9. Rubinio

    Rubinio Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me nu bij Xbox LIVE, aangemeld en alles is ok. Ik kreeg bij de aanmelding 1 maand gratis gold.
    Maar nu ik Halo 2 opstart, en inlog met mn account op LIVE, zegt de Xbox: You have an important message from Xbox LIVE, en dan verwijst deze naar Account management. Maar daar zie ik nix over 1 of ander bericht staan!
    En ik krijg elke x weer hetzelfde en kan niet online gaan :confused:
    Help mij!
     
  10. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hetzelfde probleem maar niemand weet er een antwoord op te vinden.
     
  11. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey een maat van mij heeft op live een probleem. Hij kan geen verbining meer maken met de ea server. HIj kan spellen zoals pdz wel online spelen. Maar lord of the rings en fifa lukt niet meer? Er komt telkens te staan dat verbinding met de ea server niet kan. Dit sinds ongeveer 3 dagen ofzo. En ik kan zelf wel gewoon verbinding maken.

    HOe kan dit ik vind het nogal vreemd.
     
  12. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil een draadloze adapter kopen, maar ik heb geen wireless router. Maar heb wifi op me laptop, kan ik online gaan?
     
  13. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    kan wel maar is erg moeilijk , je kan beter een access point erbij kopen en die op je router aansluiten.....
     
  14. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0

    das erg vaag , als de rest van Live wel gewoon werkt zit er maar 1 ding op denk ik :


    Helpdesk

    Via onderstaande gegevens kunt u contact opnemen met onze helpdesk. U kunt echter ook kijken of uw probleem reeds in de onderstaande lijst vermeld staat.

    Telefonisch
    Vanuit Nederland: 0900 - 1001666
    Vanuit België: 0900 - 10016
    Let op! dit nummer kost 0,45cent per minuut.

    Onze helpdesk is open op:
    ma t/m vr 9.00 - 22.00
    zaterdag 12.00 - 18.00

    U kunt onze helpdesk ook per e-mail bereiken. Stuur uw e-mail naar: nl-cs@ea.com.
     
  15. Rubinio

    Rubinio Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Plz, weet niemand hoe ik dit kan verheplen? Ik heb dit met elk spel dat ik tot nu toe geprobeerd heb, ik word hier xtreem pissig van, want mijn gratis maand gold verloppt nu wel! Help me aub
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De afgelopen week loopt m'n Xbox al vast wanneer ik iemand z'n profiel wil openen. De gamerpoints blijven dan op 0 staan, geen rep status en het balkje waar je gamertag in staat blijft zilver.

    Sinds dat Live down is geweest voor onderhoud heb ik hier last van. Een eenvoudig picture pack van 140kb duurde vanmiddag zo'n 6 minuten om te downloaden. Tenminste, als ik al op de marketplace kan komen zonder een foutmelding te krijgen dat de service tijdelijk niet bereikbaar is. Ik had dit ook tijdens de E3 btw.
     
  17. UberNoob

    UberNoob Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand nog iets voor dit probleem? Zou komend weekend erg graag xbox live kunnen gebruiken. Ik weet zelfs niks meer, dus of ik moet een nieuwe kabel kopen voor naar boven, of ik gooi alles om en ik zet de router maar op mijn kamer zodat ik die korte kabel wel kan gebruiken. Hopen dat dat wel werkt...:{
     
  18. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    heb je draadloos i-net? ik wel en heb dat probleem ook als hij al iets van internet moet downloaden of iets dergelijks. dan wil ik ondertussen iemand zijn tag bekijken en moet ie dat er nog eens extra bij doen. dat haalt die verrekte 360 gewoon niet en dan blijft hij hangen. ik kan op geen enkele mogelijkheid terug dus moet ik de xbox uit zetten.
    nu bekijk ik die dingen alleen als ik in een lobby of iets dergelijks zit.
     
  19. FcWinningEleven

    FcWinningEleven Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    **al opgelost**
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  20. Raptiod

    Raptiod ..

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Sinds een week heb ik een nieuw hotmail account (e-mail adres) aangemaakt. Nu wil ik mijn bestaande gamertag hieraan koppelen, omdat deze nog op een oud hotmail account staat.
    Weet iemand hoe dit moet?

    bvb
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina