De HDTV Thread [Deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nukeshell

    Nukeshell Active Member

    Berichten:
    526
    Leuk Bevonden:
    2
    Echt lijp... Op het moment dat ik de TV bestelde waren er nog op voorraad. Maar nou niet meer, dus kan ik volgens de site meer dan 2 weken wachten. :mad:
    Hopelijk had ik de laatste van de voorraad en krijg ik deze week alsnog een mailtje
     
  2. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    weet ik!
    ach daar heb ik me ouders toch voor :emo:
    maarja ,, ze hebben hem als het goed is nog niet :mad:
     
  3. dannynima

    dannynima Guest

    welke hebben ze nog niet?
     
  4. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    de Samsung LE32N71 , dat denk ik hoor :eek:
     
  5. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    andere versie van mijn verhaal inderdaad, zo bedoel ik het :+

    vast wel te bestellen toch?

    heb in het it's krantje gelezen dat het voor elk product gelde dat boven de 299 euro was ( of 250 weet ik niet meer :x )
     
  6. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe zit het nou eigenlijk met de contrast ratio. wat is nou beter... kan iemand mij een beetje uitleggen hoe dat werkt?
     
  7. Ajacied88

    Ajacied88 Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    @Occisor: We hebben hem hier bij de Media Markt ook liggen. Elke kwijlen als ik langs de TV afdeling loop XD. Analoge TV uitzendingen zagen best goed uit. LG heeft geen eigen studio bij ons dus geen HD signalen op LG TV's. Ik kan dus moeilijk zeggen hoe hij is op de 360. Bij Alternate.nl is ie trouwens in de aanbieding voor 799! Ik zou maar snel daar bestellen als je die TV nog wil ;). Die andere jongen op de vorige pagina betaalde er 200 piek meer voor.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Contrast Ratio

    Het verschil in helderheid tussen het hoogste niveau wit en het laagste niveau zwart bij de weergave van video. Contrast ratio’s worden door fabrikanten vaak schromelijk overdreven.

    Goed voorbeeld is Samsung.
    De Dynamisch Contrast 5000:1 is gelijk aan 1000:1 werkelijke contrast.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  9. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ok dus 8000:1 is beter dan 6000:1? en zo loopt het af? dus hoe hoger hoe beter en hoe lager hoe slechter
     
  10. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    In andere woorden, hoe meer contrast, hoe hoger het zwart/wit gehalte ligt bij in de tv. Als je naar een lcd kijkt van 2 jaar geleden, zie je dat zwart niet echt zwart is, daarom was plasma toen zo huge ( contrast ratio rond de 10.000:1 (wat ook overdreven wordt, maar je zag wel degelijk verschil)) maar tegenwoordig begint de lcd toch echt op te doemen en haalt plasma op alle fronten in.
    Dit ook omdat er bijna geen geld meer wordt gestoken in plasma tv's, en veel meer in lcd.

    juistem, maar je moet die ratio's wel met een korreltje zout nemen.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  11. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ok dus 8000:1 met 7 ms response tijd is wel goede lcd
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoeft niet.
    LE32R71B = 5000:1 ( Dynamische contrast ).
    LE32N71B = 6000:1 ( Dynamische contrast ).

    Maar beide LCD's hebben een werkelijke contrast van 1000:1

    Wanneer je een LCD/Plasma wilt hebben moet je altijd naar de Werkelijke contrast kijken , laat de Dynamische links liggen.

    Wil je van een Samsung LCD de werkelijke contrast weten , dan moet je op de Russische site kijken.
    www.samsung.ru

    Ook hier zit weer een adder onder het gras.
    Wat bedoelen ze met een Response time van 7ms.
    White to Black of Gray to Gray.

    De response time van Gray to Gray is altijd lager dan van White to Black.
    Met White to Black bedoelen ze het in- en uitschakelen van een pixel.
    Een pixel uitschakelen (Black) en volledig 100% laten branden (White).

    Terwijl bij Gray to Gray de pixel heeft iets blijft branden.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  13. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    in combinatie met het aantal pixxels en allemaal andere troep die je moet meerekenen. en melbuuln legt hierboven ook uit dat er een groot verschil is tussen verschillende soorten response tijd.

    andere troep:

    vormgeving: je moet er naar kijken, en als hij uitstaat moet hij ook mooi zijn.

    pixels: voor HD minimaal 1280x720

    aantal ingangen en wat voor: HDMI is altijd mooi meegenomen om te zijn voorbereid op de toekomst.

    kijkhoek: is niet echt heel belangrijk aangezien gamers er toch pal voor zitten.

    Helderheid: spreekt voor zich.

    Mogelijkheden: instellen van bepaalde fucnties als contrast, helderheid ( maar alle tv's hebben dit standaart, alleen bij de een uitgebreider dan bij de ander)

    denk dat een goeie lcd,wel aan die voorwaarden moet voldoen,
    dingen als 1920x1080 hoort toch echt tot de hogere klasse tv's en zijn een stuk duurder, en dingen als een motorische draaimotor in de voet van je tv is overdreven bullshit/overbodige luxe (hoewel het wel stoer is:cool:)
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  14. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe draaivoeten en andere rotzooi hoef ik niet, ik ga in januari me kamer verbouwen, heb een grote zolderkamer dus ook echt computer hoek slaap hoek en woonkamertje. bank fatboy tafeltje. mist alleen nog een lcd... ik zit dan ongeveer 250cm van me tv af
     
  15. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb altijd geleerd dat je de diameter van het toestel x 3 moet doen = optimale afstand, maar ik zie dat mensen hier een andere norm hebben. mjah een simpele berekening:

    250 : 3,0 = 83,3 cm
    250 : 3,5 = 71,5 cm
    250 : 4,0 = 62,5 cm
    250 : 4,5 = 55,5 cm


    kan je zelf je factor kiezen :b:
    heb toch wel geleerd dat de 3 factor iets overkill is maar dat 4,5 toch wel veeellls te klein wordt. Aangezien ik bijziend ben kies ikzelf voortaan voor de 3,5 norm.
     
  16. Nukeshell

    Nukeshell Active Member

    Berichten:
    526
    Leuk Bevonden:
    2
    @Occisor: In Redrum zijn geval is dus 32" geschikt.
     
  17. junneh

    junneh Beat me punk...

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil een HDTV in prijsklasse 500- 600 euro, speel nu op een 19 inch TFT monitor..... is ook al zeer mooi, maargoed, wat raden jullie me aan ? echt groot hoeft niet, komt op mn bureau dus dan weetje wel hoever ik dr vanaf zit..)

    eisen:
    - moet VGA/DVI hebben ( word ook computer monitor ) en ofc. component, hdmi hoeft niet perse van mij.

    dat wasset al :p

    help me uit de brand want van lcd tv's heb ik de ballen verstand, wel gehoort dat samsung goed is
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  18. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Okay mensen,

    ff een vraagje voor een vriend van me.
    Hij wil een Panasonic Plasma kopen, op kieskeurig erg goede reviews!
    et betreft de Panasonic th 42pv 60 (duurdere versie is de 600), deze is ook HD Ready maar heeft een resolutie van 1024 x 768....
    Lijkt mij net geen HD ready maar goed, in de reviews lees ik er niets over en is eigenlijk iedereen lovend over dit mooie apparaatje!

    Kent iemand deze tv? En zoja, wat zijn ervaringen/meningen?
    En istie HD Ready????

    Thanks!

    edit: oja, hier is ie te vinden! : http://www.kieskeurig.nl/product/A209A01232527C17C125712D004437F1.htm
     
  19. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom eigenlijk een plasma en geen lcd

    overigens een vraag in het algemeen. de kijkhoek... hoe moet die zijn als je een beetje van de zijkant gaat kijken
     
  20. The_Gamer

    The_Gamer Metal Gear Solid Fan

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    4

    Nee, dat is inderdaad geen HD Ready tv, dat is pas vanaf 1280x720 pixels. Verder lijken de stats me goed, ik zie niks staan over responstijd maar dat gold dacht ik alleen voor LCD's. Ik weet ook minder van wat een plasma moet hebben dan van een LCD.

    @ redrum: Nou, als een tv een kijkhoek heeft van 178 º (horizontaal en verticaal) dan is het erg goed. Dat heeft mijn tv namelijk en daarbij kun je het beeld gewoon vanuit alle hoeken bijna even goed zien.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina