De HDTV Thread [Deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vertelde hem dus vanmiddag ook wat nu echt HD Ready was (1280x720 bij mijn weten) maar ik ben die tv op gaan zoeken en vind er verder niks raars over op kieskeurig....
    Ook niet als je zoekt op de 600 versie (zelfde paneel alleen beter geluid en meer aansluiting mogelijkheden).
    Om eerlijk te zijn klinkt die tv me ook wel leuk in de oren maar moet ik maar ff blij zijn met mn (HD Ready ;)) Mycom tv :)
     
  2. junneh

    junneh Beat me punk...

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand, eind deze week wil ik er een hebben dus :p


     
  3. Bosbeest

    Bosbeest Beast in the dark

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    nee hoor, 4 tv's en nix geen plasma onder 1000 e, maar iig bedankt voor de moeite
     
  4. dannynima

    dannynima Guest

    hej , ja op de site staat het niet...
    Maar ben er zelf afgelopen zondag geweest (koopzo
    ndag), en mijn ogen hebben het zelf gezien.
     
  5. shinobi

    shinobi ninja master flex

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Doen,

    Is 1 van de beste displays op de markt samen met de pioneer en de laatste LG. Staar je niet zo op resolutie ze werken allerbij anders(lcd<->plasma) responstime is geen issue en de kleuren en zwartwaarden zijn beter.:thumbs:
     
  6. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een aantal voor je opgezocht in je prijsklasse die goed zijn:

    Nieuw model samsung 19 inch:
    hier

    Dezelfde als hierboven, alleen 23 inch, aka 10 cm groter in de diameter.
    hier

    Dit is alleen samsung, aangezien je die al aangaf, en anders kijk je zelf even op: kieskeurig.nl

    hm, ik heb er even naar gekeken en dit is wat ik erover vind:

    Voordelen:

    Plasma, mooiere kleuren en hoger zwart/wit gehalte dan bij lcd
    Vormgeving, het is net een kunstobject in je kamer, en tvmeubel in 1
    Groot, groot is altijd goed :cool:
    Aansluitingen, veel aansluitingen, 2 maal hdmi en 3 maal scart en meer.

    Nadelen:

    Plasma, geen lcd, lcd is vele malen scherper, zie ook pixels
    Pixels, het aantal klopt niet, het beeld is 16: 9 terwijl de pixxels 4:3 zijn. Ga maar na:

    16 delen door 9 = 1,78
    4 delen door 3 = 1,34
    1024 delen door 768 = 1,34

    dat klopt dus niet, hierdoor krijg je vertekend beeld als je breedbeeld probeert te kijken.
    Geen HD(!): 1024x768 is geen hd, hd begint bij de reso 1280x720, de plasma kan wel hd bronnen aan, maar zal dit downscalen naar de native reso wat negatieve effecten heeft.

    dat was het zo'n beetje, maar het is absoluut geen slechte tv ..!
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2006
  7. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Bedankt voor je uitgebreide uitleg!
    Mijn vermoedens beginnen steeds meer bewaarheid te worden... Gheen echt HD Ready dus....:mad:
     
  8. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    geen probleem:b:
    Ik geloof dat HD ready meer betekend dat de tv HD aankan,
    voorbeeld bij deze plasma, hij kan het signaal aan, maar scaled het terug naar zijn native resolutie.
     
  9. junneh

    junneh Beat me punk...

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    0
    Ocissor, bedankt maar Kieskeurig geeft aan dattie geen component heeft, moet ik alsnog heel de tijd kabeltje switchen ;)

    het liefst heb ik en DVI en VGA/component ( omdat vga blijkbaar mooier is dan component ) en ook nog hdmi :p

    ik zag vndaag een sony Bravia in de mediamarkt folder ( was wel de 81 cm versie maar die is dr ook wel kleiner.. ) deze had VGA, hdmi, maar nergens component te bekennen, erg jammer anders was ik deze gaan halen...


    edit: ff gekeken, moet nog keuzes gaan maken ook, sony, samsung of acer..... ? ik neig naar samsung.... staat goed bekend + het is 66 cm en die sony voor duurdere prijs maar 51
    deze dus : http://www.kieskeurig.nl/product/9D1720DCAAABC29EC12571DF0042FAB7.htm
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2006
  10. matrixjunk

    matrixjunk Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsung LE40F71B

    Hallo,

    Ik zou eind volgende maand mijn tv willen vervangen door de LCD LE40F71B van samsung met en resolutie van 1920 x1080 pixels.
    Is er iemand die ervaring heeft met deze lcd.. Op kieskeurig kan ik nog geen reviews vinden van deze lcd en ook niet op de homepage van samsung.nl .Ik heb een budget van maximum 2000€ en zo graag willen weten als je voor die prijs misschien nog beter kan vinden .

    Alvast Bedankt
     
  11. The_Gamer

    The_Gamer Metal Gear Solid Fan

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    4
    He? Mijn Bravia heeft wel component (en HDMI, VGA weet ik niet). Is dat in die folder dan een andere versie (Ik heb de KLVS26A10E)?
     
  12. JDH

    JDH Born to Rock

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    0
    De ondertiteling is erg hoekig en kartelig als ik DVD's afspeel op mijn xbox360, die is aangesloten op mijn Samsung LE32R71. Heeft iedereen hetzelfde probleem die deze tv ook heeft en films afspeelt op zijn xbox360?
     
  13. shinobi

    shinobi ninja master flex

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    0
    Schitterende uitleg maar een paar dingen kloppen niet, plasma gebruik geen vierkantekante pixels!! maar driehoekig tja maak daar maar een berekening van (hint het komt dat wel in een 16 : 9 verhouding). Ook is downscalen altijd beter als upscalen(ligt vooral aan je deinterlacer/scaler-chip). De hd ready standaard verplicht dat je 720 horizontale beeldlijnen kan weergeven om de hd-ready predikaat te krijgen. Je heb gelijk het is geen slecht tv het is een beter tv dan alle lcd's op de markt vind ik en is persoonlijk.


    xwon: laat je vriend zelf kijken wat hij het mooiste vindt en vergelijk het met elkaar. Voor mij geld beeldkwaliteit over resolutie.
     
  14. AQuila

    AQuila Active Member

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0

    ik heb dezelfde als jou :9 en die heeft ook VGA ja :thumbs:
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1

    Whow, hij heeft m vanmiddag gehaald... Ik heb m ook gezien bij de BCC en Mediamarkt waar ze een goede bron erop hadden... _O_

    Hmm, ik zit er zelf ook aan te denken om hem te gaan halen en mn LCD naar de slaapkamer te verplaatsen...
    Vanavond mn girl maar eens diep in de ogen aankijken ;)
     
  16. junneh

    junneh Beat me punk...

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    0
    OK ik twijfel nu nog tussen 2

    samsung 66 cm LCD: http://www.kieskeurig.nl/product/9D1...DF0042FAB7.htm
    of de samsung syncmaster 940 mw : http://www.kieskeurig.nl/product/8424EA85CE0B38E5C1257171004B4724.htm

    die laatse, is dat nu een volwaardige hd televisie of een monitor die ook TV kan ontvangen ;) ? voordeel van dat ding is de vele aansluitingen, maar als dit ding later niet goed werkt met hd dvd omdatie geen hdmi ofzo laat ik em staan....

    was van plan om vrijdag naar de MM te gaan dus help me bitte :D
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Daarom kijk ik ook geen DVD's op mijn Xbox360.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Zeer goede TV hoor.
    Je moet niet naar de cijfertjes kijken. Dat 1024x768 net geen HD is en dat hij een HD-signaal downscaled naar zijn native resolutie maakt niks uit. LCD is misschien wel scherper, maar de kleuren van een plasma TV zijn zoveel mooier! Dat is echt een goed apparaat hoor. Wij hebben hier thuis een 43" Pioneer staan met ook dezelfde resolutie. Het is gewoon breedbeeld (dus wél 16:9) en met de Xbox 360 heb je perfect beeld! Die paar pixels minder maakt echt niks uit.
     
  19. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    alleen de stroom rekening he;) vooral ik ben een zeer actieve tv kijker dus dat vindt paps niet leuk
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2006
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Tja, de stroomrekening zal zeker niet lager worden nee :+ Maar dan heb je wel wat ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina