Project Gotham Racing 4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 27 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Het gaat hier meer over wat niet in PGR4 moet komen.
    Bizarre moet de grootste minpunten van deel 3 eruit halen, om deel 4 een succes te laten worden. Dat gaat dus nog wel even duren.
     
  2. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    JeePee ik vind je al veel minder 'negatief' (over de Xbox en zijn spellen in het algemeen) dan een tijd geleden. Maar je bent totaal niet realistisch in je gevoelens tov PGR3. PGR3 hééft tenminste een uitgebreide online mode. Met Gotham TV, met online career.

    Volgens mij zou het één groot drama zijn geweest als GT4 in zijn huidige vorm online zou gaan. Wallriden/bashen, op CPU's (of in dat geval online tegenstanders) inknallen om hard af te remmen, naast de baan rijden omdat je er toch geen penalty voor krijgt, geen schademodel, etc etc. Doe nou niet ofdat PGR3 een groot shitspel, want het is alles behalve dat. Er zit gigantisch veel bloed, zweet en tranen in het ontwikkelen van een goede online mode voor een racespel. Bizarre (en Turn 10, Codemasters, Climax en anderen) kunnen daar over meepraten. Je kunt nog zo goed testen met een team van 30 man ofzo, als het spel eenmaal wordt losgelaten op de grote massa en honderdduizenden gamers gaan alles uitproberen waar een spel niet voor bedoeld is, ja dan komen er problemen naar voren.

    Wat lastig is voor developers, dat al die problemen die je aankaart niet altijd even makkelijk te verhelpen zijn. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat in het geval van de shift-glitch, dat daar allerlei berekeningen aan vast hangen. Die voor alle auto's gelden, die weer afhankelijk zijn van tientallen parameters. Wil je daar 'even' wat in veranderen, dan kun je ergens anders weer een hoop problemen door krijgen. Soms zijn ogenschijnlijk simpel op te lossen problemen helemaal niet zo makkelijk te verhelpen als wij, de eindgebruiker, denken. Vertrouw hier maar een beetje op, heb zelf jaren ervaring als programmeur (ookal was dat niet voor computerspellen).

    Lang verhaal kort; PGR3 heeft zat probleempjes. Het doet alleen ook een stuk meer dan bijna alle directe concurrentie. Ga je dan vooral focussen op alle negatieve dingen? Moet jij weten. Jij bent een van de hardcore spelers, dus kan me voorstellen dat ze voor jou irritant kunnen zijn. Maar geloof me, 90% van de PGR3 spelers heeft totaal geen problemen met een shiftglitch, puur omdat de toptijden toch al nooit haalbaar of interessant voor ze zijn.

    /rant. Ik wacht gewoon af wat PGR4 me brengt en hoop vooral op een zelfde vooruitgang als destijds van PGR1 naar 2 het geval was.
     
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    En zo is het maar net :thumbs:
     
  4. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    En als je denkt dat ik niet objectief kan zijn vanwege mijn avatar en sig? Dan heb je gelijk. :D

    Geintje. Ik ben gewoon een luie hond en heb al 9 maanden niet naar mijn avatar omgekeken ofzo. Het wordt tijd voor een nieuwe..
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Laatst bewerkt: 28 sep 2006
  6. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Kan me goed vinden in jou woorden. Maar als je kijkt naar JP, ikzelf en nog een paar die hards van XBW die veel PGR3 spelen word het best irritant als je een perfect tijd wil neerzetten.Kijk als voorbeeld naar Tokyo -- Speedway met de A klasse, daar word als het goed is wel 5x in gewallbashed/wallride :{ En daar pakken ze wel zoveel seconden mee dat het bijna onmogelijk is om dat te verbeteren.

    En Marius, ze steken er zeker veel tijd in. Maar op fora's (xbox.com/bizarre online) hebben vaak mensen gevraagd voor een Manual Tournament en die is er tot nu toe nog maar 1x geweest. Ik heb dan zoiets van, doe ook een keer wat voor de echte die hards...Wallbashen en Shift Glitchen zijn gewoon dingen die er helemaal ingebakken zijn, en die kan je eigenlijk niet meer voorkomen met een patch. Maar is het nou zoveel werk om de sectie tijden perfect te krijgen? Stel je hebt een 1.03 staan en je rijdt in je eerste rondje een 1.06 dan krijg je heletijd die sectie tijden van de 1.06 en ook al rijdt je harder dan 1.06 dan krijg je nog steeds die sectie tijden. Pas als je je PR hebt verbroken krijg je je sectie tijden bij je snelste rondje.

    Maargoed over naar PGR4.
    Heb de trailer gedownload en was er zeer over te spreken. Wel een wat foute auto (vind hem niet mooi :+) maar de grafics zagen er gelikt uit :9.

    Op naar meer informatie/screens en beelden. Ik sta weer altijd, net zoals bij PGR3, op de uitkijk voor alle nieuwtjes. Het kudos systeem zit er iig nog wel in, zie rechtsboven in beeld.
     
  7. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik ben schizofreen, wij ook, DUH! Nee, ik bedoelde dat zijn betoog wel erg lang was. Klaagzang over alerlei kleine dingen ipv algemeen geklaag. :thumbs:

    @SVS Wil je mod worden of wil je mot? ;) Ik had de Bijbel, de Koran en Dik Trom wel kunnen citeren maar of je mijn post dan inhoudelijker zou vinden betwijfel ik.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2006
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Als ik het goed heb, zie je New York in die trailer hè? Of is dit een fictieve stad?
     
  9. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    imo moeten ze met PGR 4 doen wat F1 06 (en ook 05 b.v.) hebben op de PS2. Bocht afsnijden, auto vertraagd en je verliest een seconde of 4. Dit moet ook toepasbaar zijn op PGR. In ieder geval als het gaat om time-trails. Als je tegen AI of Live tegenstanders raced kan het weer een te groot nadeel opleveren als iemand ander je moedwillig in de muur douwt.

    Wat ik in PGR4 in ieder geval wil zien zijn meer normale races in SP. Driften, etc zijn altijd een deel geweest van PGR. Dat is niet het probleem, wat ik irritant vond aan deel 3 was dat het "echte" racen een beetje het onderspit delfde.
    Ook wil ik eigenlijk wel de ouderwetse opbouw terug. Ik vind het niet echt leuk om na 2/3 races al een Enzo te kunnen kopen. Het doel wordt dan een beetje voorbij gestreven. De enige drijf die je dan nog heb om verder te spelen is het halen van medailes en niet zozeer meer de auto's die je unlocked (tenminste zo ervaarde ik het)
     
  10. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Gamerpoints leverden voor mij ook de motivatie om door te spelen (SP)
    Maar afsnijden enzo moet afgelopen zijn. Zo moet er in de chicane op de N-Ring een muur komen. Als je dat afremmen ook in MP gaat doen, dan kan dat ook nadelig uitpakken. In het heetst van de strijd wordt er namelijk gewoon wel eens naast de baan gereden. Beetje spijtig als je daardoor het duel zou verliezen/op een paar sec. achterstand wordt gereden.
     
  11. Cube

    Cube Speed Junky...

    Berichten:
    520
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond PGR 3 echt wel te makkelijk, had eerst alles goud gehaald en een halve dag later had ik als op platinum en ik ben echt niet zo goed hoor want met PGR 2 had ik vet veel moeite om platinum te halen en daar voelden het als iets specials en dat mag van mijn wel weer terug.
    En er is nog niks bekent over steden maar lijkt mijn wel leuk als Amsterdam er in komt over de dam scheuren :D
     
  12. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    De opbouw van PGR2 was echt gigantisch goed. Heb met zoveel plezier al die platinums gehaald, nu in retroperspectief. Natuurlijk heb ik het spel af en toe vervloekt. Maar de SP opbouw was echt fenomenaal. Wat je zegt over opbouw van de career mode ben ik dan ook met je eens. Heb liever weer de 'traditionele' opbouw van PGR2.

    Dat systeem met vertragen/penalty bij afsnijden kunnen ze wat mij betreft zo overnemen uit de MotoGP serie. En dat ook implementeren voor wallriden. Het bashen was in PGR2 al irritant, dat de achterligger altijd voordeel heeft bij een botsing. Dan maar onrealistisch, moet wat aan gedaan kunnen worden.
     
  13. Heilproeme

    Heilproeme Active Member

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    PGR3 te makkelijk???

    Nou ik haal dus never nooit platinum:-S
     
  14. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Dan heb jij nog nooit PGR2 gespeeld ;) Platina in PGR3 is in PGR2 Normal...Zonet ook met SVS een street race gedaan met 6 Hardcore tegenstanders, nou ik weet niet wat ze deden maar naar de eerste ronde lig je al meer dan 3 seconden voor.

    Af en toe? 8) Nou bij het behalen van die onmogelijke cone challange heb ik wellis een controller of 2 vernielt. Had uiteindelijk wel alles op Platina :cool:
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2006
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Maar GT4 is niet online, dus maakt dat geen reet uit. Maar in een online game moet je extra op deze fouten letten. En in GT4 kan je btw niet met 4 wielen naast de baan of hard de muur raken bij de licence tests, omdat dan je tijd ongeldig is. Zo had het moeten zijn in de RATC mode van PGR3.


    Sorry hoor, maar is het zo moeilijk om een vierkante muur rondom een hairpin te zetten. Je voelt het gewoon aankomen dat een ronde muur niet werkt. Daar hoef je geen gamedeveloper voor te zijn.

    En ook het afsnijden op de Nurburgring. MY GOD!!! Dan ben je ook niet helemaal honderd hoor. Dat is echt een duidelijk geval niet testen. En over testers gesproken, ze hebben echt slechte gamers daar bij Bizarre. Dat is te merken aan de fouten in de game en door de makkelijkheidsgraad.

    En over die SG... hij zat in PGR2... Bizarre kreeg kitiek.... het zit in PGR3... |:-

    Ze moeten niet alléén aan de mainstream denken. Daar maken ze sowieso al een fout.

    Dan moet je die problemen maar weer verhelpen. Kan je dat niet, dan verdien je het niet om een topdeveloper te zijn. Ik heb zat racegames online gespeeld, zelfs op het 'oh zo slechte' PS2 netwerk, maar zoveel fouten als PGR3 ben ik nog nooit tegengekomen.

    En je hoeft me niet te vertellen dat het onmogelijk is om tijden ongeldig te laten worden bij het raken van de muur of gras en dat de muren vierkant kunnen worden, want dat is het niet. Zeker niet als je Bizarre Creations heet.



    Ik was trouwens nog een aantal dingen vergeten. Denk aan de tijdmetingen en de vastlopers...
     
  16. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe moeilijker hoe beter vind ik, maar het moet niet onmogelijk zijn. zo lijkt PGR2 bij veel mensen onmogelijk, maar heb ik het 6 keer uitgespeelt en dan zie je eigenlijk dat de computer het nog een stuk beter zou kunnen.
     
  17. Dominick

    Dominick Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie hebben het nu over een spel dat voor jullie categorie leuk moet zijn. Daarmee bedoel ik dat met name JP en andere echte racers zijn. Maar zoveel mensen zijn niet zo goed. Tenminste, ik ga er van uit dat ik een gemiddelde gamer ben. Ik heb met moeite de meeste gouden medals gehaald, maar ik vond dat al een crime, ik ga dan ook zeker niet op platinum proberen als ik geen hartverzakking wil krijgen.

    En ik vind een dat het doel van een spel moet zijn zoveel mogelijk mensen te vermaken zonder dat je daarbij al te veel concessies moet doen bij de echte fanbase. Want mijn tijden worden er alleen maar slechter van als ik tegen een muur op beuk. OK het spel is niet perfect, maar al dat gemierenneuk in die quote is echt teveel van het slechte.
     
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ben een casual gamer, ik hou normaal nooit van racegames. Toch was PGR3 te makkelijk voor mij (ok, ik heb dan wel niet zulke prestaties als jullie, maar ik mis de uitdaging;)). Het is de basis van PGR die me trekt, arcade, maar toch niet zo erg als NFS of Ridge Racer. De basis blijft hetzelfde, JP wil gewoon details veranderen. Perfectioneren.

    Klopt niet helemaal wat ik daar zeg over mezelf. PGR spreekt me niet alleen daarom aan, maar vooral omdat het racen in echte steden zo goed werkt en uitziet. Ik vond het aanbod in deel 2 vele malen beter, Florence, Stockholm en Edinburgh. Ik hoop op meer Europese steden in PGR4. Praag of Helsinki misschien?
     
  19. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Lang verhaal kort; je vind PGR3 online kut. En GT4 kan niet online, dus dan maakt het geen reet uit (en het blijft een topspel). Lekker krom. Niks is beter dan niet perfect?

    Dan zou ik zeggen; speel PGR3 alleen offline of verkoop hem door. Sjies zeg, wat een zonde van je energie als je je er zó druk om maakt. Als iedereen zulke 'opbouwende' kritiek heeft naar een developer als in die lange klaagpost die je eerder hier hebt gequote, kan ik me goed voorstellen dat developers staan te dansen op tafel van vreugde dat er weer zoveel constructieve, opbouwende kritiek is gegeven. Not.

    Die mensen doen ook hun best. En in mijn ogen hebben ze heel wat meer lef dan bv Polyphony. Ze durven tenminste wél hun nek uit te steken en gelijk bij de launch van een nieuwe console met zo'n spel op de proppen te komen in de plaats van jaren lang de hardware en online infrastructuur van hun platform de schuld te geven...... dan maar niet 100% perfect.

    Ben jij zo iemand die een glas altijd half leeg vind ipv half vol?

    /edit: ik ben het er trouwens 100% mee eens dat het beter is de details tot in de perfectie te verbeteren. Niks is toffer dan een spel dat tot in de puntjes is afgewerkt. Maar liever onder het motto "samen iets opbouwen" dan "alle huizen achter je af branden".
     
  20. SVS

    SVS Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is idd leuk dat bizarre gelijk met pgr3 uit kwam. Maar het is wel jammer dat ze nu hun rug naar pgr3 keren (hebben ze zelf gezegd!) om aan pgr4 te gaan werken. In plaats van nou proberen de voornaamste problemen te repareren met een update/patch en daarmee meer kredietwaardigheid te krijgen zetten ze jammer genoeg hun troeven bij een nieuw spel dat pas eind volgend jaar/ begin 2008 uitkomt.

    Ik weet van mezelf dat ik een stuk sneller pgr4 koop als ze nu bijvoorbeeld al de tournament lobby problemen oplossen en die glitch op de test track onmogelijk maken/ leaderboards reset. Shift Glitch en Wallbash en het verminderen van die enorme seal-laag(vooral bij sommige wagens), mogen ze wel mee wachten tot pgr4 om het uit het spel te halen :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina