Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0

    Zoals ik al zei, de oude maxtors hadden fouten. Deze zijn tegenwoordig allemaal verholpen. Daarom komt de harde schijf bij veel tests als een van de beste bij de uitslag. Dus ik vind het jammer dat vroegere fouten zo lang worden aangehaald. De DiamonxMax10 serie is gewoon erg degelijk. En ik heb ook een maxtor 40GB die ik al 8 jaar heb.
     
  2. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    hey maar met welke amd is die intel celeron 531, 3,2 ghz te vergelijken
     
  3. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee. Een AMD XP 2600+ ofzo?
     
  4. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Zo heb ik ook nog steeds een Maxtor schijf van 120 GB, uit mijn oude pc. Deze werkt ook al minsens 4, misschien wel 5 jaar naar behoren. Maar als ik een nieuwe koop, wordt dit 100 % zeker een WD :9
     
  5. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Gek, aangezien Maxtor nu gewoon top schijven heeft, neem de DiamondMax10 serie.
     
  6. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Weet ik, weet ik ... :)

    Maar mijn eigen ervaringen zijn met die WD's gewoon toppie. Dus vandaar.
     
  7. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Tjek mijn scherm na een tijdje:

    [​IMG]

    Ik denk dat de 9700pro die ik heb gekregen een beetje aan de kapotte kant is. Hij is goed gekoeld, heb de nieuwste drivers gedownload enz. Maar toch geeft hij na een tijdje dit soort beeld, knipperend nog wel. :mad:
     
  8. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Heb je hem overclock't ?

    Want als ik mijn oude te hard overclockte, kreeg ik ook van die foute artifacs opmijn scherm.
     
  9. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    precies zelfde gehad, monitor was kapot (packard bell.).. in het begin goedbeeld maar na tijdje spelen ook dit en zwart voor de helft, maar precies hetzelfde..
    Ik me oude graka probere geen goede resultaten, andere beeldscherm en deed het perfect. dus mss is ook jou beeldscherm kapot, heb je geen andere om te testen? :)
     
  10. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    @ McSparkle: Nee heb de kaart niet overclock't. Gewoon zo derin gezet. Kheb de kaart gekregen, koelertje was half kapot dus heb ik er deze op gezet: [​IMG] Hij word wel goed gekoelt heb ik het idee, maar na een tijdje krijg ik dus zo'n scherm

    @ Ryan23: Nee aan mijn scherm ligt het niet, ik heb nu mijn 'oude' GeForce 6200 er weer in zitten en nou werkt het scherm weer perfect.

    Kheb vanalles geprobeerd. Maar ik bedenk me net, dat ik de drivers van de GeForce er niet af had gegooid terwijl mn Ati Radeon 9700pro erin zat met nieuwe drivers en al. Zou dit enigzins nog iets uit kunnen maken? Anders kan ik dat nog een keer proberen. Kheb de hoop namelijk al bijna opgegeven :).
     
  11. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat kan het dan mss wel zijn, niet slim om de drivers van nvidia er op te hebben terwijl er een ati kaart is aangesloten. hoop dat dat de probleem verhelpt. :)

    ps. grappig, ik had/heb ook een oude 6200, die gebruikte ik toen ook :+ :D
     
  12. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat jij had ken ik ook wel. Dat kun je niet op een print screen zetten, dan is je monitor hardwarematig namelijk kapot. Tenminste dat denk ik als ik het zo hoor.

    Dus als ik het goed begrijp kan hij het wel doen als ik eerst alle drivers van de videokaart van mijn systeem verwijder, dan de ati kaart erin te zetten en die met goede drivers installeren? Denken jullie dat dit enige zin heeft of zal de kaart gewoon niet meer goed lopen? Alvast bedankt. :)
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Uninstall de Nvidia drivers, laat het programma Drivercleaner lopen (check google en goed de readme lezen), dan de ATi drivers installeren. Natuurlijk kun je ook een gewoon formateren :+.
     
  14. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik denk dat het komt omdat je je koeler niet goed hebt aangesloten. Je zei tenslotte dat het pas na een tijdje gebeurde... dus als hij te warm begint te worden.

    Kijk goed of de hele heatsink recht op je gpu ligt.

    En volgens mij maakt het niet uit of je de drivers van NVidea verwijderd (natuurlijk wel doen voor optimaal gebruik) Maar het moet zeker niet zoveel van die artifact veroorzaken. Meestal als de drivers niet goed zijn geinstaleerd, dan hapert het beeld enorm. Maar dit is al meteen, en niet na een tijdje.
     
  15. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Het zou ook wel aan de voeding kunnen liggen of gebruikt de 9700 pro geen voeding :D
     
  16. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    @ McSparkle: De Cooler zit er recht op, kan namelijk niet op een andere manier erop zitten. Toen ik de kaart er toenstraks uit haalde merkte ik wel dat hij goed warm was, ook al deed de cooler het.

    @ Janter: Dat zou misschien wel kunnen. Ik heb namelijk in mijn pc een 300wat voeding zitten, op de site van ati staat dat een 300wat voeding of hoger is aangeraden. Het vreemde is wel dat de cooler gewoon draait en alles op het eerste gezicht goed lijkt te werken.

    Ik denk idd niet dat het aan de drivers zal liggen, maar of aan de koeling of dat de kaart zelf gewoon niet goed functioneert. Pff baal hier wel van, kom er niet echt uit.
     
  17. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Nou ik had eens een voeding van 300 watt erin voor de 9800 pro en ik kreeg steeds zwarte strepen en flikkende beelden op het scherm te zien van het merk coolermaster en toen moest ik zo'n 450 watt van collermaster erin doen. Denk tog dat ik een keertje mijn pc eens gaat upgraden voor school. 450 watt is genoeg.
     
  18. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Gezocht: Iemand die met wat laatste vraagjes kan helpen. Ik ga vanavond naar de winkel om een nieuwe pc te bestellen. :)

    Add @ MSN: Furiesjuh@gmail.com

    Wees niet bang om me toe te voegen, ik ben reuze gezellig :+
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2006
  19. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm...bestel online?:lol:
     
  20. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Nah, me broer had dat laatst gedaan bij Gistron.. 3 kapotte onderdelen, dvddrive was niet aangesloten, moest in totaal 5 keer heen- en weer worden gestuurd voordat alles werkte.

    Heb liever service hier om de hoek. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina