Ventilator Laptop

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Aphrodite, 28 sep 2006.

1. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb inmiddels 1,5 jaar een Acer Aspire 1360LMi laptop.
    Heb er al veel op gewerkt tot volle tevredenheid.

Echter vind ik de ventilator enorm veel herrie maken als ik ook maar iets doe. Het is best wel irritant, en nu ik er veel op werk ivm studie wordt ik er steeds minder blij van. Deze laptop heeft namelijk ook aan de bovenkant boven de toetsen een rooster zeg maar met de ventilator eronder. Best vaag...maar het is zo.

Wat specs: AMD Sempron Mobile 2800+, 15" scherm, 40 gb hd, 512 mb ram, nvidea geforce fx go met 64 mb geheugen.

Weet iemand of ik deze ventilator kan vervangen door een stiller exemplaar ofzo?
    Is er een andere manier om het stiller te krijgen?

Het is werkelijk irritant en maakt echt veel geluid!

Alvast bedankt :thumbs:

Laatst bewerkt: 28 sep 2006
  2. BLACE

BLACE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ga naar de dichtsbijzijnde computer zaak en vraag t daar;) zorg wel dat t een beetje een goeie zaak is want sommige douwen je pc/laptop helemaal vol met rotzooi..:confused:
    Die van mij is in ieder geval helemaal volgepropt met gelpack achtige dingen..... vreselijk want ze werken voor geen meter:mad:

3. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan even kijken of er veel stof tussen zit; Een hoop stof kan na verloop van tijd als een behoorlijke barrière gaan werken.

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Vervangen kan een duur geintje worden.
    1. Latop moet helemaal uit elkaar gehaald worden.
    2. Afmetingen ( Ventilator ) zijn geen standaard , zoals bij de PC.

Je kan proberen met met een bus (perslucht) de ventilator schoon te blazen.
    Een klein beetje contactspray in de ventilator spuiten wil ook wel eens werken.

Op mijn Dell Latitude gebruik ik altijd het programma Fan Controll (I8kfan ).
    Hier kan ik zien met welke temperatuur de ventilator wordt ingeschakeld en kan vervolgens de temperatuur handmatig veranderen.
    Bij mijn Dell met 2 Fan's is dit behoorlijk handig.

http://www.diefer.de/i8kfan/index.html

5. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    Dat programma kan bij mijn Acer Aspire 3633LMi geen temperatuurgegevens lezen

Deel Deze Pagina