Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kes

    kes kes

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet of het al een keer of meerdere malen voorbij is gekomen. Maar ik heb een nieuwe notebook gekocht en wil daar ook mijn Xbox360 op aansluiten.
    Ik heb een VGA ingang op de Notebook zitten waar ik de kabel dan ook heb ingeplugd alleen krijg ik geen beeld van de Xbox360.

    Ik heb gekeken of het lukt met de toetsen Fn en F3 waarmee je van beeld wisselt als je een Beamer ofzo aansluit echter heeft dit geen effect.

    Weet iemand hoe ik dit aan moet pakken, als het al lukt.

    Weet het al heb alleen VGA UITgang en geen INgang
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2006
  2. wireles

    wireles Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ik lijk maar niet te snappen hoe je nu exact via die xbox360 vga kabel geluid kan hebben... , ok , dus , stel , ik heb bij mij thuis 2 schermen , een crt 1024 x 768 en een tft 1280 x 1024 , dan zou ik dus met die vga kabel die ik zou bijkopen mijn xbox360 op het tft scherm aansluiten , en gewoon mijn oude crt als pc scherm gebruiken , want ookal kan mij tft scherm 1280 x 1024 aan , ik zet die toch op 1024 x 768 8) , nu is mijn vraag , ik heb geen in gebouwde boxen in mijn tft scherm , hoe exact kan ik dan geluid verkrijgen , kan iemand van jullie mij een link geven van al dan niet pc geluidsboxen , waarbij ik dus die audio kabels (wit en rood) kan aansluiten?
     
  3. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vroeg ik mee ook af, ik heb zelf een 20 inch monitor die ik ook met mn pc gebruik. Deze heeft ook geen ingebouwde speakers. Ik heb wel een 5.1 setje van creative. Als je de VGA kabel voor de xbox360 koopt heb je een vga stekker voor het beeld en een rode en witte tulp kabel voor het geluid. De tulp stekkertjes zijn waardeloos voor een monitor, maar als je een verlangkabel hebt dat tulp omzet naar een 3,5mm jack, kan je op die manier aansluiten op bijvoorbeeld een 5.1 setje.
    edit: Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zo'n kabeltje meegelevert wordt, als je de xbox360 vga kabel koopt.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2006
  4. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n kabel zit niet bij de vga-kabel, maar idd, wat jij zegt klopt.
     
  5. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0

    Dan heb je geen 5.1 geluid meer.
    Je moet gewoon een optical kabel kopen en die aansluiten op je 5.1 set als die natuurlijk wel een optische ingang heeft.
    En die twee tulpstekkertje kan je 1 van maken naar 3,5 mm door een verloopplug en die in je 3,5 mm ingang te stoppen van je monitor of wat dan ook.
    Maar het is natuurlijk logisch als je geen ingebouwde speakers hebt in je monitor er natuurlijk nooit geluid uit krijgt.
    http://www.elektronica-online.nl/
    en tik bij zoeken inn verloop en zie voor 1 euro heb je een verloopstekker
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2006
  6. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Een optische kable kan idd ook, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb geen optische ingang, dus die mogelijkheid is niet bij me opgekomen.
     
  7. ozcar

    ozcar Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    wat raaden jullie mij aan koop een aude tv voor niet al te veel geld of een kabel kopen en op mijn monitor aansluiten maar hoe zit dat dan met het geluid?????? want op mijn monitor zitten geen speekers aangesloten
     
  8. Dead Worm NL

    Dead Worm NL Casual Gamer

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou was zou ik een kabel kopen om hem op je monitor aan te sluiten,
    Want de kwaliteit daarvan overtreft al snel een standaard tv.
    En over het geluid, Je kan hem op een paar manieren aansluiten op boxen, Vraag gewoon even bij de winkel, in de meeste gevallen weten ze wel waar je over praat :)
     
  9. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    ik speel op een 19" breedbeeld monitor ( 200euro) van acer AL1916Ws met een HD VGA kabel ;) en aparte geluidsinstallatie gekocht ;) en die waren van Trust voor 60euro ;) super mooi geluid;)
     
  10. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    De keuze tussen een oude? tv en je tft zal je zelf moeten maken, waarschijnlijk de keuze tussen groter maar minder mooi beeld of kleiner en veel mooier beeld.

    Aan de vga kabel van de 360 zitten nog 2 audio aansluitingen, deze kan je gewoon aansluiten aan je speakers, waarschijnlijk met behulp van een verloopstekkertje, zoals 5 posts geleden ook beschreven staat.
     
  11. *NK*

    *NK* The American Dream

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds gisteren de Samsung 940mw alles ingesteld zo ook mijn satteliet via de RGB kabel (Monster Cable) , nu heb ik alleen een probleem het beeld is nog slechter dan op mijn normale televisie (100hz) aangezien ik gebruik maak van een kwaliteitsmerk kabel zou dit toch niet mogen of hebben hier meerdere mensen last van? :{
     
  12. steenbok

    steenbok NL THE FEAR NL

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan zo zijn dat de resolutie van je monitor te hoog is om een mooi tv-beeld te geven. Maar dit weet ik niet zeker.
     
  13. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    heb mijn 940mw ook via rgb kabel aangesloten tv dan he! Met een gewone rgb kabel geen dure met digitale tv heb ik perfect beeld!
     
  14. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens het beeld van een lcd tv is lang zo mooi niet als een ouderwetse tv.
    Dus met een koelkast erachter.
    Tuurlijk het staat wel kek zo'n mooi lcd monitor aan je muur maar ik vind het echt oerlelijk beeld.
    Als je dan mooi beeld wilt ga dan voor de nieuwste plasma tv's van philips.
    kwa geld vergelijkbaar met een lcd tv maar een mooi beeld je weet niet wat je ziet als je ze naast elkaar ziet.
    Het is me trouwens opgevallen dat als je de 940 mw met 360 spellen op de hoogste resolutie zet of tot de 786 resolutie je dan een heleboel tearing in je beeld krijgt.
    Je ziet dan van die strepen door je beeld rollen als je jezelf ronddraait met bv dead rising en saints row zie je dit goed.
    Maar als je hem nu op 12409x720 zet is dit ineens weg.
    Nog meer mensen hier ervaring mee
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    LCD's kunnen wel een veel hogere reso aan dan Plasma's/CRT's. Ik ben in ieder geval nog geen Plasma's/CRT's tegengekomen met een native reso van 1920x1200 =( :cool:
     
  16. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar ga ze zelf maar eens in een winkel bekijken.
    Nou plasma is echt heel mooi en lcd heel lelijk.
    Ja dan kan je wel over resoluties beginnen maar dat zegt in dit geval weinig.
    Een tv heeft zelfs nog mooier beeld dan een lcd scherm, en waar praat je dan over
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, smaken verschillen zullen we dan maar zeggen. Mijn LCD heeft prachtige kleuren, geen last van tearing etc. Met een beetje afstellen, eventueel een calibratie, kom je al een heel eind. Die van mij had uit de doos al prachtig beeld, niks aan hoeven doen. Niks te donker/te licht, alles ziet er gewoon heel natuurlijk uit. En dan ga ik mijn hoge reso niet inleveren omdat een Plasma/CRT wat mooiere kleuren zou hebben....
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2006
  18. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoalsik al eerder zei dat is mijn persoonlijke mening.
    Mijn ouders hebben een philips ambilight lcd van 83 cd nou en die kost aardig wat.
    Maar om nou te zeggen goh wat een prachtig beeld nou nee.
    Ik zou hetzelf echt niet accepteren wat een lelijk beeld.
    En je zegt het al zelf, met een beetje afstellen en een callibratie zou je wel eens een mooi beeld kunnen krijgen.
    Mooier kleuren, nou het is meer dan dat.
    Ga nou eerst eens kijken voordat je wat roept, je levert echt gelijk je lcdtje in voor een plasma
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry kerel, maar een vriend van mij heeft thuis een Plasma hangen dus ik weet echtwel waar ik het over heb. En nee ik zou mijn LCD nooit in willen ruilen voor een Plasma, aangezien ik eraan gewend ben geraakt films/games in native 1080i/p te kunnen kijken/spelen....en dat gaat nog niet op een Plasma. Ik hecht dus behoorlijk wat waarde aan die hoge reso's, maar das persoonlijk. En daar komen de veelal veel duurdere prijzen van Plasma's t.o.v. LCD's nog bij. Anders gezegd : Ik vind een Plasma op het moment zeker nog geen meerwaarde hebben boven een LCD.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2006
  20. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja en daar ga je dus.
    Heb je al tv uitzendingen in 1080i.
    En zowieso heb je ook nog niet zoveel films die deze resolutie hebben.
    En zoals jezelf zegt het blijft een persoonlijke mening
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina