[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

1. darth malak

darth malak Day Dreamer

Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij nog helpen, zie bovenaan de pagina en de vorige bladzijde een van de laaste posts

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Vragen over Media Connect kan je het beste hier kwijt Vragen] Media Connect vermeld dan gelijk wat je allemaal al geprobeerd hebt

3. darth malak

darth malak Day Dreamer

Leuk Bevonden:
    0
    waar moet deze link naar toe wijzen., want kan er niet op klikken?

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  5. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    ik connect nu met een directe verbinding , zonder de router.
    Ik heb de router en de modem al gereset, maar dat heeft geen effect, de router zegt dat ie connected is, maar ik krijg geen internet.

Ik weet niet of dit er mee te maken heeft maar in dehandleiding staat dat : nadat je de insetllingen van je provider heb ingevoerd, er een knopje in beeld moet komen om de router te resetten, en daarna moet je een verbinding hebben, maar ik krijg die knop niet in beeld.
    Ik heb zelf al handmatig de modem gereset na het instelen , maar dat helpt ook niet.

Het viel me ook op dat er bij : connection geen gateway, dns en secundaire dns werden wergegeven, maar wel dat ie verbonden was.

dus dit is wat ik doe :

Eerst reset ik de router compleet, zodat de oude instellingen eruit zijn.
    Dan sluit ik de router en de modem op elkaar aan, en voer ik op mijn pc het ip adres en de hostname, en ik kloon het mac adres.
    Dan reset ik de modem en de router, en de computer.
    En dan zegt de router dat ie verbonden is, maar ik heb geen ineternet

als iemand nog tips heeft ..............

Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    helpdesk van je provider bellen of van de router

7. furypanter1

furypanter1 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    welke router mag je nou allemaal gebruiken ik bn al 3 uur aan het zoeken en weet nog nix want ik wil geen router die het nie doet.

8. Michael_T

Michael_T XLink KaI: Michael_T

Leuk Bevonden:
    0
    Ik raad je aan om een router te kopen die UPnP ondersteunt , want dan hoef je niet al die poorten en al die andere crap te openen .

9. gaizka

Leuk Bevonden:
    10
    hehe, hij doet het,
    ik heb net 20 minuten aan de lijn gezeten met een medewerker van de sitecom helpdesk, die me niet verder kon helpen omdat mijn router maar geen gateway e dns adressen doorkreeg.
    Dus heb ik op zijn advies de modem en router langere tijd uitgezet en nu doet ie het wel.
    Ik moet alleen nog kijken of er geen conflicten tussen beide xboxen komen , maar als dat gebeurt kom ik jullie er wel weer mee lastig vallen :D .

Alvast bedankt voor al het advies

10. gaizka

Leuk Bevonden:
    10
    oke, ik kan nu op live , maar ik word er met 2 minuten weer uitgegooid, maar las ik daarna een troubleshoot doe, dan is ie meteen weer verbonden.
    Ik denk dat ik de mac adressen van de pc en xbox moet toewijzen aan de speciefieke poorten ( ip adressen ) van de router.
    Kan iemand zeggen of ik dit juist heb.

mucho gracias alvastas

11. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    je zou dan ip adres van je xbox moeten zetten in je NAT tabel met de volgende poorten UDP 88, UDP 3074, and TCP 3074

12. Morpheus2006

Morpheus2006 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik zit met een NAT probleem op m’n Xbox 360. Ik zal de situatie proberen uit te leggen.

Het internet signaal komt op de (Versatel) router binnen en gaat naar boven waar het in een Switch komt. Vanaf die Switch gaat het naar een volgende Switch op mijn kamer en vanaf daar gaat er een UTP kabel in m’n Xbox 360.
    Het connecten met Xbox Live werkt perfect alleen het downloaden van demo’s etc. gaat heel erg traag. 500mb downloaden duurt zo’n 2 uur terwijl ik een 20/1 verbinding heb. Ik heb bij de NAT settings gekeken en die staan op Strict terwijl ik alle poorten die in de Openingspost staan heb ingevuld bij m’n Virtual Servers op mijn Router…

Iemand enig idee? Zover ik weet geeft een Switch alleen het signaal door dus zou die niks moeten kunnen blokkeren.

Alvast bedankt.

13. Morpheus2006

Morpheus2006 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was te gehaast! Inmiddels staat NAT op "open" en is alles snel :D Toch bedankt ;)

14. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een speedtouch 330 modem en ik wil een sweex router kopen.Nu de vraag mijn speedtouch modem is een usb modem dus kan die sweex router nu op mijn speedtouch ?

15. Murdock_NL

Murdock_NL XBOX360 User

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij niet zijn niet veel routers die het ondersteunen je kan beter een combie kopen router en modem in 1...

16. lol

lol Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ?

17. gaizka

Leuk Bevonden:
    10
    het is dat ik zon grote jongen ben want anders was ik nu aan het huilen....
    Ik heb bijna alles al geprobeerd maar ik rkijg het niet voor elkaar om de xboxen goed te laten werken met live.
    Ik heb met allbij hetzelfde probleem : ik connect iedere keer met live, alles werkt goed, ik kan met iedereen praten . Aleen valt na ongeveer 5 minuten de verbinding weg.
    Ik heb al de juiste porten voor beide xboxen opengezet, ( http://www.imagehost.nl/view.php?file=images/0Ui54260.jpg ) toen heb ik voor een xbox de poorten opengezet, en de andere in de dmz zone met en zonder automatische ip instellingen op de xbox.
    Ik ben nu een beetje ten einde raad

ik heb dus een quicknet family abonnement 1500/500
    met een sitecom dcd 202 v6 router, en hierop is een pc aangesloten en een xbox (via crosskabel) , en een xbox 360 (via een utp kabel)

Misschien is er hier iemand met dezelfde router die mij wat tips kan geven over de juiste instellingen

alvast bedankt

Laatst bewerkt: 29 sep 2006
  18. VonSun

VonSun Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    NAT

Heeyz mensen,

Ik heb weer een tijdje zonder internet gezeten omdat de router beneden kapot was. Sinds gister dus nieuwe router en nieuwe pc op me kamer. Ik in die router al die poorten weer goed gezet en ik kom weer op xbox live, nu blijft alleen de nat op strict staan.
    Kan iemand me mss hier mee helpen

Gr. Lars

19. BalconyZ

BalconyZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor het eerst.

Hej mensen/kenners.

ik heb sinds gister de xbox360 gekocht, fantastisch apparaat met veel opties.
    vele opties moeten van xbox live komen en uiteraard wil ik daar aan deel gaan nemen.

nu is het probleem dat ik totaal geen verstand heb van ip adresse en al en van dat soort dingen.

nu ben ik tot zo ver gekomen, ik heb de apparatuur op de volgende manier aangesloten:

mijn xbox gewoon zoals het moet volgens de handleiding.
    vervolgens heb ik mijn xbox360 met een ethernet kabeltje naar de router (linksys) aangesloten.

toen ben ik gaan connecte met ( tenminste proberen).
    waar hij in het begin het ip adres nog niet accepteerde ( failed gaf hij aan)
    accepteerde hij het IP nu wel (confirmed) gaf hij aan.

Vervolgens kwam hij bij, ik geloof MTU kan dat?? die hij op zijn beurt weer failed gaf,

eigenlijk, samenvattend is mijn vraag,

wie kan mij helpen, of waar ik kan ik een simpele uitleg krijgen ( in het voor een kleuter begrijpend Nederlands:)) over het instellen van xbox live, en hoe moeten de kabels liggen etc, en waarom confirmed hij niet de rest van de benodigd heden bij het testen van de verbinding

Gegeven is:
    Ik heb een xbox360 en een router van Linksys, heb ook een PC als dat nodig is. Maar ik wil de xbox gewoon via de router online laten komen.

Het ethernet kabeltje loopt momenteel van de Router, naar de xbox360, klopt dat?
    Moet ik nog iets installeren of iets dergelijks,

tja ik hoop dat jullie mij niet al te veel kwalijk nemen, maar ik heb er dus geen snars vestand van, maar...wat niet is kan nog komen he;)

Met vriendelijke groet, Laurens

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Als je een MTU probleem hebt moet je je provider bellen. Zij kunnen nagaan of dit verkeerd staat in de modem :)

Deel Deze Pagina