fifa 2007 komt dacht ik eind oktober uit.
De mensen van gamekings zijn zo enthousiast omdat het gewoon een goed spel blijkt te zijn. Fifa gaat de goede kant op, zo oordelen zij.. meer de kant van pro evo op in ieder geval.
Hieruit kun je de conclusie trekken dat fifa de afgelopen jaren niet realistisch was en maar wat gepruts betekende (meteen een schop uitdelen aan degenen die fifa al zolang fanatiek aanhangen en beweren dat fifa beter is). Zelf heb ik fifa 2007 op de pc gespeeld en hij speelt niet soepel.. aan mijn systeem ligt het niet maar op een computer speelt het nooit helemaal lekker. Voetbalgames moet je gewoon op de consoles spelen, niet op de pc
Anyway, dan ga je dus fifa en pro evo vergelijken op de console. Beiden spelen soepel genoeg en met beiden heb je plezier. Wat is nou het verschil.. zoals hierboven al vaak genoeg is aangegeven loopt pro evo net wat soepeler, heb je echt alles onder controle en kun je vrijwel alles doen wat je wil; deze ultieme controle spreekt steeds meer mensen aan.
Pro evo zul je vaak moeten spelen.. heel vaak. Toen ik pes5 voor het eerst speelde (ik heb pes 3 en 4 ook) dacht ik.. wat is dit..
Dit had ik echter ook bij de vorige edities dus met dat in het achterhoofd, speelde ik door. Na aardig wat wedstrijden krijg je controle over de bal en maak je steeds gemakkelijker doelpunten. Vanaf hier begint de lol, hiervoor was het namelijk afzien
Door de onbenullige hoeveelheden aan tactische instellingen + het steeds beter worden/steeds beter begrijpen van de besturing, zul je een tegenstander onder zo'n druk kunnen zetten dat het gewoon een waar feest wordt. Ze maken geen kans.. denk je. Ook dat is het mooie aan pes. Al is de ander 200 keer beter, een kans heb je altijd, zij het een kleine kans. Wees effectief en creatief en je bent binnen.
Aan te raden is overigens wel het spel een beetje bij te houden en niet zoals mij even lijp gaan lopen doen door na 2 maand geen pes potje meer gespeeld te hebben, met heracles tegen barcelona op 6 sterren te gaan (normaliter kun je 'slechts' uit 5 moeilijkheidsgraden kiesen, de 6e is unlock-baar) en met 3-0 kansloos onderuit te gaan \o/
Klik om te vergroten...