Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music_maniac196

    music_maniac196 Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    hier dan mijn meningen over de 3 consoles.

    wii: erg appart, dat gezwaai, maar ik zie mij als 41 jaarige niet zo voor de tv staan. ook erg jammer dat de graphics niet zoveel zijn verbeterd tegenover de nintendo gamecube. voor mij is de wii dus de 3e keuze. let wel, ik heb hier nog niet mee/op gespeeld, dus meningen kunnen nog veranderen.

    playstation 3: op papier de krachtigste console. ook heeft sony een erg grote fanbase, en heeft al 2x casual gamers voor zijn karretje kunnen spannen. dus wie weet wat er nu gaat gebeuren. de prijs vind ik minder, zo ook de controller die niks is veranderd op de triggers (L2 en R2) na dan. erg jammer ook dat de rumble functie weg is, en we daar in de plaats een motion detector krijgen. dit hadden mijn neefjes ook op de pc, maar ik vind het te traag reageren, en (bijvoorbeeld) het stuuren van een auto gaat hier ook te sponzig mee. geef mij maar een dergelijke analoge stick. toch weet ik zeker dat ik de ps3 met 60 gig hd wel ga kopen, maar niet tijdens de launch. ik wacht wel op een prijsverlaging. de playstation 3 is dus de 2e keuze geworden. let wel, ook hier heb ik nog niet mee/op gespeeld.

    xbox 360: deze heb ik al meteen gekocht toen hij beschikbaar was in de winkel. ik werd overgehaald door mijn neef, die zijn 360 bij mij aansloot op het internet. dat instellen deed hij helemaal zelf, en we konden al meteen online spelen en chatten. hoe simpel het is om vrienden toe te voegen (zowel via de xbox site, als via je 360) en ik vind het fijn dat als ik wil racen, maar mijn neef wil schieten, dat we dan toch een prive chat kunnen openen om toch gezellie te kletsen. ook worden de graphics steeds mooier nu de ontwikkelaars de console beter leren kennen. deze was de eerste keuze, maar dat is logies, want de andere zijn nog niet beschikbaar.

    let wel, wie weet gaat de nintendo toch nog met de 2e plaats lopen, want ik heb er nog niet op gespeeld, en nintendo heeft al meerdere malen bewezen dat vernieuwing verkoopt. zie de nintendo 64, de nintendo DS (lite), en nu misschien de nieuwe wii.
     
  2. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    "Under-pressure Sony must react to 360" - Ubi boss

    http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=20001

     
  3. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    kan nou niet echt zeggen dat de ps3 er vele malen beter uitziet..
    assasins creed lijkt me echt de beste launchtitel voor de ps3, fantastische graphics met een geheel eigen stijltje. kan niet wachten.
     
  4. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Sony is back! _O_ Wat ze op de TGS hebben laten zien was impressive. Nu is het extra zuur om te wachten tot maart. Hopelijk wordt hij dan niet weer uitgesteld lol!
     
  5. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gehoord dat bij de volgende mega updat van MS: een browser en MSN beschikbaar zullen zijn, is dat waar?
     
  6. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    een browser lijkt me sterk..
     
  7. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    wrm dan een ps3 kopen als die ook op de Xbox360 komt \o/
     
  8. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    zeg ik dat ik een PS3 koop dan, schat?;)
     
  9. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker ff te lang met je ogen geknipperd? Als je dat te lang doet noemen ze het ook wel slapen.

    Ik ga de komende dagen mijn weblog weer updaten en dan denk je er wellicht anders over. Kun je meteen lezen hoe we getracht hebben om Mirik te ditchen op de heenreis, wat jammerlijk mislukte. Hij was toch aanwezig in Barcelona.

    *) }:]
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Goed nieuws voor Nintendo
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, ik snap best dat jij uber-enthousiast bent over de X360 maar mag hij de PS3 games niet indrukwekkend vinden dan ? Beetje lomp om dat zo te zeggen vind ik....
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2006
  12. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk, daarom mijn excuses. Ik ben soms te lomp.

    Ik snap het alleen niet. Ik heb met de journo's gesproken die naar TGS zijn geweest en die waren redelijk unaniem: TGS is weer een gemiste kans geweest voor Sony. Hoe kan dan iemand die er niet is geweest zo enthousiast zijn over Sony's performance bij de TGS?
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Door de uitgegeven screens en vid's misschien?
     
  14. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Die geven inderdaad vaak een vertekend beeld van de kwaliteit van de games. Een game zien of het filmpje dat ze ervan publiceren is een wereld van verschil.
     
  15. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Idd heb ik ook!

    Oblivion, Just Cause, Test Drive Unlimited, UT2K7? ( Komt iig op de PC weet niet of ie op de X360 komt ), Assassin's Creed Enzovoorts.
     
  16. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
  17. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij hoopt ryan23, dat het een opmerking was van een meisje/vrouw....
     
  18. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    De PS3 krijgt ook mooie games dat is duidelijk maar nou niet het wereld verschil dat ze je graag willen laten geloven..Ik heb nog niks echt gezien waarvan ik denk dat kan de Xbox 360 niet. De PS3 en Xbox 360 zijn op meerdere gebieden iets beter of minder beter (cpu, gpu etc.) dan elkaar.

    De sweetspot voor games voor deze nextgen consoles is 720p en dat kunnen ze allebei met gemak aan en ik denk toch echt dat 1080p / 60fps meer de standaard gaat worden voor de consoles daarna..dus daar maak ik me niet zo druk over. Er zullen zoals gewoonlijk op beide consoles wel spellen uitkomen die er uit springen en die dan niet op de andere console verschijnen maar het gros van de nextgen spellen zullen spellen zijn die ze op beide consoles uitbrengen en daar zou bijna tot geen verschil tussen zitten omdat de kloof hardwarematig tussen PS3 en Xbox 360 te klein is althans niet zo extreem als tussen de PS2 / Xbox..maar de tijd zal het leren :cool:
     
  19. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar op die external HD-DVD add-on, komen daar echt geen games op? En met de Xbox 360 HDMI kabel, kunnen Xbox 360 games ook 1080p ondersteunen.
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Microsoft heeft nu meerdere malen nadrukkelijk gezegd dat er geen games zullen worden uitgebracht op HD-DVD. De Xbox 360 kan via component voor zowel games als films native 1080p doorgeven. :) HDMI is dus niet noodzakelijk, niet voor games en niet voor films. Tenzij de filmstudios het ICT gaan activeren op de films, want dan heb je wel een HDMI kabel nodig. Maar MS heeft dit ook al te kennen gegeven. :) Als deze films op de markt komen, zal MS een HDMI kabel uitbrengen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina