routers en netwerken

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WiresOUTLAW, 29 sep 2006.

1. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    hoipiepeloi ik heb vandaag voor het eerst meerdere pcs op elkaar aangesloten doormiddel van een router. Ik kan nu op elk van de pcs gewoon internetten maar ik zou ook graag onderling bestanden uitwisselen met de verschilende pcs helaas heb ik echt geen flauw idee hoe, wie kan mij helpen

bvd

2. Je moet de bestanden die je wilt delen dan even delen, dit doe je door er met de rechtermuisknop op te klikken -> Delen en beveiliging.. -> Vink ''Van deze map een gedeelde netwerkmap maken" aan.

Ga daarna met een van je andere computers naar bijv. Mijn Documenten, typ i.p.v. van waar Mijn Documenten staat \\ip adres van de computer waar de bestanden op gedeeld staan, dus bijv. \\182.134.2.444. Dan moet je de gedeelde bestanden kunnen zien en kun je ze kopiƫren naar je eigen computer.

Good Luck.

Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2006
  3. mik3

mik3 Xbox 360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een router.
    kan het wel aansluiten en zo maar alleen wanneer ik hem aansluit op mijn pc gaat het internet egt meteen veel langzamer. Hoe kan dat?

4. Langzame router?

5. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    hmmm oke maar waar kan ik dan mijn eigen ip adres vinden?

edit volgens mij heb ik nu mn ip gevonden maar ik weet niet precies wat ik in mn browser moet invullen (http/frtp/of mischien nog iets anders) dus als iemand dat weet

Laatst bewerkt: 30 sep 2006
  6. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu ook mn c: schijf van de hoofd pc waar internet binnenkomt gedeeld met het netwerk maar ik kom er maar niet in met mn andere pcs... help!

7. Je IP-Adres?

Klik op Start -> Uitvoeren -> Typ cmd -> Typ ipconfig en je ziet je IP-Adres.

8. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt maar mn ip had ik inmiddels wel gevonden, het gaat me nu om de volgende stap, namelijk via mn 2e computer in mn 1st komen. Als ik mn ip gewoon invoer gaat mn browser naar google en komt vervolgens met allerlij paginas met mijn ip. Ik heb ook ftp://mijn ip geprobreerd maar dan krijg ik de boodschap: kan geen toegang tot deze map krijgen.

enig idee wat ik nog kan proberen

bvd :b:

9. Yo!-rdy

Yo!-rdy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet ook \\jouwip\sharenaam gebruiken om op je gesharede map te komen. (zoals hierboven staat)

10. WiresOUTLAW

Leuk Bevonden:
    0
    wat moet ik nouw precies in tikken in mijn browser om in die andere pc te komen?

11. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Lees eerst eens de adviezen die ze je hierboven hebben gegeven.

Op de andere pc:

In de explorer.

\\IPADRESANDEREPC\SHARENAAM

Bijvoorbeeld:

\\192.168.0.100\DATA

En denk je ook aan de security?, ps er zijn op internet massa's manuals te vinden hoe je zoiets doet. Misschien moet je eerst eens een googlen (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=windows xp sharing files&meta=) en zelf wat meer moeite doen en pas dan andere mensen het werk voor je laten doen. Vooral ook omdat je duidelijk niet leest wat andere mensen je aan oplossingen aandragen.

Laatst bewerkt: 30 sep 2006

Deel Deze Pagina