PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. MoBiLe SuiT

    MoBiLe SuiT Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind fifa er beter uit zien dan pes(kwa animaties, tackels enz.)
    je ziet duidelijk dat ze echt een ander engine gebruiken.
    dat kan ik niet van pes zeggen het is gewoon een simpel poort.
    terwijl de makers/fan's zeggen dat ze een nieuw engine gebruiken
     
  2. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ze hebben de stadions met behulp van de nieuwe engine ontwikkeld. De spelersanimaties zijn uitgebreid en de code (AI, physics) is verbeterd.

    Dus geen compleet nieuwe engine. Het is zeker geen poort, maar dat zul je wel zien als je een filmpje ziet die opgenomen is op hoge kwaliteit. Ik vind het slecht van Konami dat ze niet wat meer van PES6 laten zien (onder meer op de Marketplace), want dan zouden dit soort dingen vermeden worden (één kort stukje is te zien in de X06 montage op Marketplace).

    Wat mij bij FIFA opvalt is het ontbreken van veel driehoekjes en de grootte van het veld. Bij PES is het positiespel (lees AI) goed. Mannetjes trekken naar binnen, mannetjes lopen terug om buitenspelval te voorkomen, de mannetjes zijn over het algemeen altijd aanspeelbaar, omdat er continu driehoekjes aanwezig zijn.

    Bij FIFA zie je dat soms niet. Dan kan een speler alleen een diepe bal naar voren geven, of een pass opzij. Dat is gewoon nep op zulk hoog niveau. Verder zijn de ruimtes erg groot, waardoor ik denk dat je heel makkelijk door kunt lopen en ook heel erg makkelijk kan scoren.

    Positiespel (driehoekjes maken) is de basis van het voetbalspelletje. Daaruit concludeer ik dat de ontwikkelaars bij EA nog steeds geen kaas hebben gegeten van het spelletje.
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    De animaties van PES zijn van een vele malen hoger niveau dan die in Fifa. Dit is al jarenlang een feit, fan of niet. Fifa heeft mij tot en met Fifa WC 2006 nooit het gevoel van absolute vrijheid gegeven. Fifa voelt nu nog steeds scripted aan, PES zeker niet (dat is ook scripted, maar zo voelt het zelden).

    PES6 op de 360 draait op een andere engine dan de andere versies, dat merk je bij het spelen direct op. Dat is iig mijn ervaring geweest en ik speel PES al jarenlang. De 360 versie voelt volledig anders aan en heeft een totaal andere AI dan de PS2 versie.

    Als we het hebben over realisme qua balsnelheid, snelheid van de spelers e.d. dingen dan kun je alleen maar concluderen dat PES een enorme voorsprong heeft. Als je PES goed beheerst (en dat kost wel ff tijd) dan besef je dat je werkelijkwaar bijna alles kan, passes waarbij je daadwerkelijk het gevoel hebt dat de bal gaat zoals jij dat wilt en gepland had. PES voelt voor mij gewoon veel beter aan.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2006
  4. Dead Rising

    Dead Rising viel tegen

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
    Het netje bolt ook weer heerlijk bij PES :)

    Bij FIFA is het een stalen kooi.
     
  5. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Had het zelf niet beter kunnen verwoorden. :thumbs:
     
  6. Boes

    Boes Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het apart dat in de laatste FIFA's (FIFA 06 RTFWC en FIFA 06 WC) het veld wel vierkant lijkt en veel groter dan die van PES. Het veld ziet er inderdaad chemisch uit en de spelers glimmen alsof ze van puistenhuid gemaakt zijn. Ook vind ik de bal zo raar door de lucht vliegen in de FIFA's, waardoor je haast niet kan inschatten waar ze terecht komen. (Trouwens, dat gele puntje dat je altijd ziet bij PES is wel een ideaal hulpmiddeltje)
     
  7. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    @ Boes

    Zo is het inderdaad wel jah.
    Voor mij is eigenlijk die bal het meest irritante bij Fifa. Op een of andere manier vind ik hem niet realistisch over het veld heen gaan!
    Net of hij zweeft...
     
  8. Quick-rik

    Quick-rik Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar dat is helemaal veranderd nu de bal is nu los van de animaties van de spelers en de bal heeft nu zijn eigen pysichs
     
  9. acab Chucky

    acab Chucky Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zeggen ze jah. Maarrr... Zal wel weer niet want dat soort lulverkooppraatjes houden ze al jaren.
     
  10. Real_Guru

    Real_Guru Guest

    wanneer komt fifa 2k7 uit..?
    Want ik wou eerst pes gaan kopen, maar ik hoor dat de mensen van gamekings toch wel laaiend enthousaist waren over fifa 07.
    En ik heb hem zelf op de pc, en aangezien fifa 07 er ook nog stukken beter uitziet als pes, is dat dus de reden dat ik fifa koop.
    Maar wanneer komt hij uit op de 360 of is hij al uit?
     
  11. Quick-rik

    Quick-rik Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    hij kom de 26e uit van oktober
     
  12. Real_Guru

    Real_Guru Guest

    tegelijk met pes :confused:? Precies..,!? ik heb het over fifa 07 hé. Niet over Pes
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Komen idd gelijk uit
     
  14. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    Fifa is wel veel mooier dan pes, maar waarom is de balsnelheid in Fifa zo verschrikkelijk hoog. Je schiet een bal de lucht in en 0.5 sec later ligt ie weer op de grond. En dat bij normaal baltempo. Ik ben vast niet de enige die hier moeite mee heeft. Bovendien staan iedereen die de bal niet heeft in Fifa stil. De sfeer en grafics zijn wel goed uitgewerkt, maar verder kies ik voor Pes.
     
  15. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ze zijn altijd laaiend enthousiast over FIFA, totdat ze PES goed spelen ;)
    Bovendien heb je nog niet gezien hoe PES6 er in HD uitziet, maargoed.

    Fifa 07 (pc vesie) ziet er nl ECHT niet beter uit dan PES6. Heb hem hier zelf ook op de pc staan. Fifa 07 is mij te donker, onrealistische graphics heeft het.

    Gelukkig kies ik voor gameplay :D
     
  16. Quick-rik

    Quick-rik Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar je kan de pc versie niet vergelijken met die van de 360 !
     
  17. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    fifa 2007 komt dacht ik eind oktober uit.

    De mensen van gamekings zijn zo enthousiast omdat het gewoon een goed spel blijkt te zijn. Fifa gaat de goede kant op, zo oordelen zij.. meer de kant van pro evo op in ieder geval.

    Hieruit kun je de conclusie trekken dat fifa de afgelopen jaren niet realistisch was en maar wat gepruts betekende (meteen een schop uitdelen aan degenen die fifa al zolang fanatiek aanhangen en beweren dat fifa beter is). Zelf heb ik fifa 2007 op de pc gespeeld en hij speelt niet soepel.. aan mijn systeem ligt het niet maar op een computer speelt het nooit helemaal lekker. Voetbalgames moet je gewoon op de consoles spelen, niet op de pc O-)

    Anyway, dan ga je dus fifa en pro evo vergelijken op de console. Beiden spelen soepel genoeg en met beiden heb je plezier. Wat is nou het verschil.. zoals hierboven al vaak genoeg is aangegeven loopt pro evo net wat soepeler, heb je echt alles onder controle en kun je vrijwel alles doen wat je wil; deze ultieme controle spreekt steeds meer mensen aan.

    Pro evo zul je vaak moeten spelen.. heel vaak. Toen ik pes5 voor het eerst speelde (ik heb pes 3 en 4 ook) dacht ik.. wat is dit..:confused: Dit had ik echter ook bij de vorige edities dus met dat in het achterhoofd, speelde ik door. Na aardig wat wedstrijden krijg je controle over de bal en maak je steeds gemakkelijker doelpunten. Vanaf hier begint de lol, hiervoor was het namelijk afzien O-) Door de onbenullige hoeveelheden aan tactische instellingen + het steeds beter worden/steeds beter begrijpen van de besturing, zul je een tegenstander onder zo'n druk kunnen zetten dat het gewoon een waar feest wordt. Ze maken geen kans.. denk je. Ook dat is het mooie aan pes. Al is de ander 200 keer beter, een kans heb je altijd, zij het een kleine kans. Wees effectief en creatief en je bent binnen.

    Aan te raden is overigens wel het spel een beetje bij te houden en niet zoals mij even lijp gaan lopen doen door na 2 maand geen pes potje meer gespeeld te hebben, met heracles tegen barcelona op 6 sterren te gaan (normaliter kun je 'slechts' uit 5 moeilijkheidsgraden kiesen, de 6e is unlock-baar) en met 3-0 kansloos onderuit te gaan \o/
     
  18. Real_Guru

    Real_Guru Guest


    Ja ik weet het, eerst bleef de bal bij fifa gewoon aan de voetjes plakken ook bij schoten op het doel het was allemaal niet met raggdolls dat is nu wel, en dat is al jaren zo bij pes, ze kijken idd ook met een schuin oog naar pes.
    Maar zolang ze het goed doen en daarbij ook nog eens mooie graphics weten te toveren kies ik toch voor fifa 07.
    En ik kan dus ook echt niet wachten tot het 26 oktober want dat ligt fifa 07 hier zeker in huis.
    Of beter gezegd dat zit hij in mijn xboxje =D

    PS. Begin niet te zeuren dat ik nog nooit pes heb gespeeld en dat ik daarom ook niet weet of hij beter is als fifa.
    Want dat is idd zo ik heb pes 5 zovaak gespeeld en het is idd een fantastisch spel, vele malen beter als fifa.
    Maar met de nieuwe engine van EA denk ik dat fifa 07 gewoon een echte topper gaat worden! (of trouwens dat weet ik gewoon :))
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2006
  19. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een gameplay video gezien van PES6, en als je rondloop blijft die persoon van de andere partij als maar achter je aan rennen, dat is niet realistisch. Alsof de personages nooit moe worden, dat geeft echt het gevoel alsof je gewoon een spel speelt, en daarom voor mensen ook een keuze om voor PES6 te gaan. Maar voor mensen die het realistischer willen gaan voor FIFA 07.
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2006
  20. Real_Guru

    Real_Guru Guest

    wat zwam jij nou weer.
    Ik snap niet echt wat je daar precies allemaal zegt.
     

Deel Deze Pagina