Een probleem wat ik toch wel ben tegen gekomen is het verband tussen de naam Halo en het verhaal wat al die Halo-games naar voren zal brengen. Het zou zo kunnen zijn dat tijdens de eerste confrontatie met de Covenant (wat in Halo Wars het geval zal zijn) het verhaal niet om de Halo's draait, wat dus wel hoort te zijn. Als dit het geval zal zijn begint het wel op uitmelkerij van de naam Halo te lijken, maarja op zich is dat wel begrijpelijk.
Klopt maar het gaat om het merk... :0... Maar dat is inderdaad een probleem, want Halo 1 (was de eerst waargenomen Halo)
Mij lijkt het wel vet allemaal. Halo 3-->Goede shooter, Halo Wars-->Goede strategie game, en deze-->unknow Ik vind het ook geen uitmelkerij, gewoon gebruik maken van een titel die veel mensen aanspreken en dat nog gaan vergroten door verschillende soort games ervan te maken. Lekker tog.
ja wel goed nieuws vind ik Maar misschien moeten ze nu nog niet gaan praten over de games die pas eind 2007/2008 zullen uitkomen. een beetje overdreven als je het mij vraagt maar toch goed nieuws!
Van mij mogen ze door gaan met het 'uitmelken' van deze serie zolang het kwaliteit blijft hebben \o/ :b: Word trouwens wel een baantje zoeken met al die games die op komst zijn...
Ik ben het met dioxic eens. Waarom gaan ze halo nu ook al uitmelken ik vind het maar dom.., Halo is nog wel zo goed. Als er dalijk om het half jaar een halo game uit komt is het al gauw niet meer leuk., maar ja mijn mening.
ik vind het gevaarlijk. Halo wars vind ik een leuk concept wat ver van het origineel afstaat. Maar om nu weer het Halo universum te gaan gebruiken vind ik tricky. Het bijzondere gaat er een beetje vanaf zo..
Ik vond het wel komisch dat zo'n groot regisseur zo zenuwachtig kan zijn op een podium. Voor de rest kreeg ik niet het idee dat hij wist hoe hij het aan moet pakken.
Goed punt, maar ik denk dat we alleen maar kunnen afwachten hoe dit uitpakt. Star Wars is ook uitgemolken, maar ik ben het niet beu.
Volgens mij ben ik een van de weinige die dit echt ziet als iets slechts zien.Ik vind dat Peter Jackson de ''gaat helpen'' bij het maken van de nieuwe halo serie (Halo wars?).Waarom Peter Jackson??Waarom niet de mensen die halo bedacht hebben en gemaakt hebben tot wat het is? Mensen gaan nog steeds uit van LOTR maar maar je hoort niemand ooit iets zeggen over King Kong (wat trouwens ook een slechte film was...). En over KK de game ben ik al helemaal niet te spreken... Het gene waar je echt bang voor moet zijn is dit: De games/films zullen er wel bizar goed uit gaan zien.Dit komt mededankzij WETA. Maar een goed uitziende game is niet direct een goede game.Wederom gebruik ik PJ ''geweldige'' game Kingkong als voorbeeld.Ik ben erg bang dat PJ, Halo ziet als een melkkoe die dankzij goede fanbase en orginele verhaallijn fink gemolken kan worden. Over de Halo film daarin tegen maak ik me niet druk, aangezien hij niets met verhaallijn te maken heefd
King kong was geen slechte film vriend.. maar ik ben wel met je eens dat die peter jackson eingelijk geen ene flikker met halo te maken heeft.. leuk dat hij die halo film gaat fixen maar laat games aan iemand anders over -.-
Gelukkig dat Jackson geen regisseur word. Vind hem écht slechte films maken... Heeft ook niks gepresteerd als je het mij vraagt. Hij maakt met een budget van 700 miljoen een film die al honderden miljoenen fans heeft nog voordat het uitkomt... Dan kan IK zelfs een kaskraker maken (zonder grapjes) Gelukkig dat hij alleen producer is, dat kan ie dan weer wel goed
Ok een RTS trek ik nog wel, want dat zou (blijkbaar) halo ook orgineel gweest zijn, alleen geen RPG's oF MMO, dadelijk krijge we SuperMCbros. moet je cortana uit de klauwen van Gravemind zien te redden, en als je een bloem oppakt kun je granaten gooien.... neej niet echt een goed onderbouwde mening, maar als iets uitgemolke word, is dat rede genoeg om het NIET te doen, ik snap niet dat mense een RPG van Halo wille zien, Ik hoop gwoon dat de volgende 3 haloprojecten echt iets nieuws zijn, want anders zou Halo een magische franchise geweest zijn, die zn ondergang vond door zn populairiteit ik snap ook echt wel waar Dioxic vandaant komt,
Ik denk dat je hier best gelijk in hebt..want in de gamespot xbox weekly stond het volgende: Nog wat info (xboxyde.com):
Dus eigenlijk wordt dit een soort Metal Gear Solid. Een combinatie van film en game, maar dan meer in elkaar gewoven dan in MGS. Ik ben benieuwd, maar ik wil eerst overtuigd worden.
Niks gepresteerd? Weet je hoe moeilijk het is om miljoenen fans tevreden te stellen? Échte fans van een boek dat verfilmd wordt hebben altijd wel wat te zeiken, maar bij Lord of the Rings hoor je bijna niemand.
Is dit topic niet een beetje voorbarig? Iedereen zit alleen maar af te geven op de Halo uitmelkerij of mensen vinden het nieuws geweldig. Maar goed, welk nut heeft het om hier er nu al over te discussieren? Of te gissen naar wat het gaat worden? Niemand weet het. Zelfs Peter Jackson weet volgens mij nog geen ene moer van wat het gaat worden. Alleen de toch wel gebrekkige uitspraak: "Het wordt niet echt een game en niet echt een film, maar film-achtige game ervaring." Ten eerste denk ik dat ze het zelf niet snappen. Ten tweede zegt dit volgens mij, dat ze uberhaupt het concept nog niet eens klaar hebben. Ten derde proberen Game Developers al 10 jaar een steeds meer filmachtige ervaring van hun games te maken. Maar dan wel onder het motto "Dat je er helemaal ingezogen wordt, dusdanig dat je het niet meer speelt, maar het ervaart." Volgens mij probeerde Peter Jackson eigenlijk dat uit te leggen... Of hij probeerde uit te leggen dat ze een Halo game in de stijl van Fahrenheit gingen maken... Anyway, as I was saying. Dit topic is een beetje nutteloos nog... Want waarschijnlijk komt die game pas in 2009 uit ongeveer... Edit Oh wacht, het is geen game natuurlijk. Naja, whatever ze gaan maken...
Het is Wel een spel (zie bungie.net) en de Halo reeks heeft een hele grote fanbase, dus dan vind ik dat het best kan om een topic te starten over een spel dat uitkomt, de tijdbasis maakt niet zoveel uit, Hoe langer het duurt hoe meer we kunnen discuseren en dat is het doel van een forum toch
Jackson maakte al goede films voordat hij een groot budget ter beschikking had. En zelfs al had jij 700 miljoen dan nog maak je niet zomaar een kaskraker. Geld is geen garantie voor een kaskraker. Ben zelf wel blij dat Jackson zich nu met videogames gaat bezighouden, lijkt mij een positieve ontwikkeling. Veel games kunnen wel een beter verhaallijntje gebruiken bv. , en zo iemand heeft natuurlijk veel verstand van camera standpunten, special effects en meer van dat soort dingen. En denk dat Bungie en MS zich er ook wel genoeg mee bemoeien. Kon wel eens iets heel moois uit gaan komen.
Peter Jackson heeft niets te maken met Halo Wars hoor. En King Kong een slechte film?? Daar moet ik toch wel even om lachen hoor, want die behoort tot mijn favoriete films. Werkelijk een fantastische film met goede actiemomenten en mooie rustmomenten. Maar waarom je het spel King Kong aanhaalt, vraag ik me af. Hij heeft gewoon een beetje geholpen met het artwork (zodat Ubisoft dat in het spel konden gebruiken) en de cast heeft de echte stemmen ingesproken. Maar Peter Jackson heeft niets te maken het de kwaliteit van het spel. Daarvoor moet je bij Michel Ancel van Ubisoft zijn. Dus alles bij elkaar genomen, sloeg je post natuurlijk nergens op Wacht maar gewoon rustig af voordat je mensen uit gaat maken voor uitmelkers. Geef iedereen gewoon een eerlijke kans. Zeker Peter Jackson, want hij heeft een mooie staat van dienst tot nu toe