Wie gamed met een beamer?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door sticky fingers, 11 feb 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ik heb mischien een beetje een stomme vraag.
    Maar ik heb niet zoveel verstand van beamers namelijk.
    Heb je op een beamer een functie om bijv je beeld groter of kleiner te maken.
    Dus stel in mijn kamer stel ik em in op 2 bij 3.
    En vervolgens zet ik em in de woonkamer en draai ik met een knop het beeld uit tot 5 bij 3 meter bijv??
     
  2. boatfreak

    boatfreak Guest

  3. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg mooie beamer, dat is zeker genieten!
     
  4. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij ownt iedereen met je 808:cool: . Ik heb nog nooit zo'n projector als die in werking gezien, en ik denk dat ik dat ook maar zo moet houden. Anders kijk ik nergens anders meer tevreden naar:D .
     
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    JKI, die beamer in je sig, levert die eigenlijk een fatsoenlijk plaatje op?
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie zijn foto´s he :9
     
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, het ziet er niet uit, daarom zet ik hem ook te koop:+ .

    Ik ben zeer tevreden over het beeld. Ik vind alles vooral erg mooi scherp (zelfs normale dvd's). Check een pagina terug, daar heb ik foto's gepost;).
     
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    En voor hoeveel hoop je die te verkopen?
     
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah ach ik kan ook prima genieten van me sony beamer hoor maar het is duidelijk geen crt. Zo lang je ze niet vlak na elkaar aan hebt merk je dat op zich niet zo.
     
  10. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik ben dus heel erg aan het twijfelen tussen 2 beamers, ik heb het geld misschien nog niet, maar een keuze vind ik al het halve werk:

    Epson TW600:

    Plaatje

    en de nieuwe TX-PJ300:

    Plaatje

    Als ik ze naastelkaar zet kom ik op de conlusie dat:

    Lichtopbrengst: Epson wint met 400 lumen(1600-1200), is dat zo'n verschil?

    Contrast: pj300 wint met 5000 meer ( 10.000-5.000).

    Geluid: boeit me niet, door dat gezoem knal ik wel heen.

    Vermogen (d.w.z. energierekening): pj300, die is zuiniger...

    Lens: ik geloof dat de pj300 een 1:1,6 heeft en de epson 1:1,5, maar dit vind ik te wienig schelen dus vind ik gelijk opgaan.

    Lamp: Moeilijk te bepalen, ik denk zelf de pj300, deze doet 2000 uur in normal mode, de epson 1700 in normal mode. Over de eco mode kan ik niets zeggen, de epson geeft 3000 uur aan, en de hitachi iis een mysterie

    Vormgeving: Duidelijk de pj300, vorm is erg mooi en dat pianozwart maakt het helemaal af.

    Prijs: pj300 IETS goedkoper, scheelt niet veel maar.


    Voor de rest gaan ze eigenlijk gelijk op. Maar ik zit us wel met een keuze probleem :p

    Wat zouden jullie doen? Ik hoor machtig goeie verhalen over de TW600 maar WAT? is daar zoveel beter aan? Die 400 lumen? Ik weet het niet, daarom vraag ik het hier :)

    Gr,

    Occisor.
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een betere optie...

    Jij geeft mij een nieuwe TX300 en jij krijgt mijn TX100 :) Met gratis Monster Gamelink 360 cable ;)

    Nej, ik zou voor de TX300 gaan dan. Mijn TX100 heeft al meer dan genoeg lumen met zijn 1200. Ik heb hem ook op Eco (2000 uur is dan de lamptijd volgens boekje) lopen, en de iris al wat dichtgeknepen en ik heb nog zat licht. Zie de pics ook. En al het extra contrast wat je dan kan meenemen is meegenomen. 10000:1 man, damnn..

    Maar natuurlijk gaat het beeld verder dan specs. Je zou ze eigenlijk naast elkaar moeten zien. Er worden gewoon verschillende beeldchips gebruik en andere hardware. Ik heb laatst dus nog een film gekeken op een TW600, en ik vond het prachtig, maar kon niet echt veel verschil zien met de mijne, dan zou je ze echt naast elkaar moeten zetten. En een doek maakt ook gewoon veel uit voor het contrast en lichtopbrengst. De jongen bij wie ik keek, had dus geen high contrast scherm en dat zag je gewoon duidelijk aan de zwartwaarden, terwijl die van hem wel ISF gecalibreerd was.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2006
  12. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Het doek waarop geprojecteerd wordt, speelt ook een belangrijke factor! zoals aangegeven High Contrast scherm zal je plaatje nog mooier maken
     
  13. EL RIFLE

    EL RIFLE paf!

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je niet teveel geld wilt uitgeven aan een scherm ,heb ik een goede tip voor jullie.Ga naar IKEA(kut tent weet ik )en koop zo'n groot wit (ondoorzichtig) rolgordijn voor 35,-.Ik heb er 2 en ze werken perfect + je kunt ze overal ophangen d.m.v spijkers ,schroeven etc.
     
  14. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke, Maar dan kom je dus met het aspect je wilt toch wel de kwaliteit uit je beamer halen.. dus dan ook een goed scherm!!
    Zelfbouw zie je veel en hoeft ook niet veel te kosten.
     
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    500 euro;).
    Hoe zit het eigenlijk met het afstellen van een CRT? Is het zo dat je die elke maand weer even bij moet stellen? Ik zie iig dat sommigen dat doen.
    Ik zou nooit projectors vergelijken dmv de specs. Je moet ze gewoon zien/reviews erover lezen. De TW600 heeft bijv. in de specs staan dat hij een contrast van 5000:1 heeft (dacht ik), maar uit metingen van iemand op het htforum blijkt dat de waarde bijna 8000:1 is...
    En als je toch nog moet kiezen: waarom zet je de pana900 er ook niet bij? Die is ongeveer te vergelijken met de TW600.
    Er komt trouwens binnenkort een opvolger van de TW600 uit, dus dan zullen de prijzen wel omlaag gaan:).
     
  16. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik weet dat je dat niet moet doen maar, ik kan niet anders. Er is niet echt een plek waar je beamers kunt vergelijken irl, en mensen die reviews schrijven hebben meestal maar 1 kant van de vergelijking gezien, gewoon 1 beamer.
     
  17. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de review sectie in de gaten houdt op het htforum.nl komt daar ongetwijfeld snel een review van de hitachi en dan door iemand die er echt verstand van heeft namelijk de oprichter van het htforum.

    @JKI: ik heb mijn crt al in 2 jaar niet bijgesteld en het plaatje is nog prima, mijn vorige moest ik wel vaak bijstellen dus het scheelt nogal.
     
  18. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een beamer gekocht (epson tw20 o.a aangeraden op htforum)
    Komt een dezer dagen binnen :D

    Ik heb voor deze beamer gekozen omdat ik niet al te veel geld uit wilde geven, en een nieuwe(dus geen 2ehands) beamer wilde.
    Als scherm ga ik gebruik maken van het vandaag opgehangen(:9) tupplur rolgordijn van de ikea. Deze werd o.a op tweakers aangeraden als goedkope maar kwalitatief toch uitstekende oplossing.
    Binnenkort misschien wat plaatjes posten(ook al heb ik momenteel geen xbox)
     
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk heb ik m'n beamer verkocht. Ik heb de vraagprijs flink omlaag moeten halen omdat de lichtopbrengst opeens ontzettend was teruggelopen. Het beeld was heel erg donker nu en niet mooi meer om naar te kijken tenzij je op een high-gain doek keek. Daarom heb ik 'm voor 350 verkocht. Opzich best netjes vind ik, want ik heb 'm een jaar geleden voor 275 euro gekocht.

    Nu ben ik dus aan het kijken welke beamer er moet komen:). Een eis is dat hij HD moet ondersteunen. Ik hoop dat nu veel mensen de nieuwe generatie projectoren gaan kopen zodat ik de oudere kan overnemen (tweedehands).

    Ik moet nog wel sparen, maar tegen de tijd dat ik het geld bij elkaar heb hoop ik dat bijv. de TW600 flink in prijs is gedaald:). Anders moet ik toch gaan kijken naar een TW200.
    Ook vind ik de panasonic's wel interessant (ae700, ae900). Iemand nog tips?

    Ik hoorde trouwens dat de TW600 niet meer leverbaar is, dus ik hoop dat winkels nu hun demo-modellen te koop zetten.
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2006
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hoe zit het trouwens met crt-beamers? Daar kan je toch beter niet op gamen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina