Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Laat hem z'n mening hebben.
    Als hij de voordelen van een Plasma niet vind opwegen tegen de nadelen... so be it.
    Een plasma is qua kleur inderdaad mooier, meer zwart, meer wit, maar wil je er een, dan ben je voor een goede plasma al snel 3000 euro kwijt en daarbij komt je ook nog eens je energie rekening. En dan heb je vaak maar een resolutie van 1024x768... Ook is ruimte een nadeel. Een goede plasma is op z'n kleinst een metertje en nog een beetje.

    Maarja, mijn voorkeur gaat uit naar plasma, maar ik kan goed begrijpen dat andere dat niet hebben. Als ik op mezelf zou wonen zou ik ook voor LCD gaan. Gewoon stukken voordeliger.

    Nu heb ik het geluk dat ik nog bij m'n ouders woon :cool:
     
  2. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon eens kijken in de winkel naar de nieuwe lijn plasma's van philips.
    Niet elke winkel heeft ze al.
    Die zijn kwa ruimte en energieverbruik meer dan de helft verminderd.
    En een plasma tv van 83 cm is 1500 euro ook die van philips.
    Dus ja die nadelen zie ik niet echt meer
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het niet over TV uitzendingen, maar over films in HD. En die zijn er al genoeg, als je een beetje "creatief" bent (in de zin waar hier op het forum niet over gesproken mag worden) is er makkelijk aan te komen.

    Dus misschien dat jij voortaan eerst moet nadenken voor je wat roept ? Sorry hoor maar je toon staat me niet zo aan. Jij kiest voor Plasma, ik voor LCD. Iedereen blij toch ? :)
     
  4. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn toon? Sinds wanneer heb je een toon op een forum, iedereen mag toch zijn/haar mening geven? Als de ander het dan niet mee eens is dan is dat toch zijn probleem?

    En Z3R0-P4R4DOX probeert te zeggen, dat je HD films gewoon op het net kan downloaden als je een beetje goed zoekt..
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed, zijn manier van zinsopbouw dan :

    "Ga nou eerst eens kijken voordat je wat roept, je levert echt gelijk je lcdtje in voor een plasma."

    "Ja en daar ga je dus."

    Dat bedoelde ik dus met "toon". Niet dingen gaan roepen voordat je van de feiten op de hoogte bent. En je mening geven is natuurlijk prima, maar ga hem niet proberen op te dringen bij mij want dat haalt toch niks uit. Maar het lijkt me niet de bedoeling dat dit op een Plasma VS. LCD discussie uit gaat lopen, dus zullen we weer ontopic gaan ?
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2006
  6. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er ook aan te denken een monitor aan te schaffen, nou kwam ik deze tegen, de Acer AL2016Ws.

    http://tweakers.net/productsurvey/survey/1914

    Nou vroeg ik me af of jullie misschien nog een stukje advies hebben?
    Ik heb dit hele topic afgelezen maar zoveel wijzer ben ik niet geworden, van alles door elkaar heen...
     
  7. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    Neen ga dan voor de AL1916Ws die is gwn 1 " je kleineer , bijna niets dus en die is maar 200euro :p

    Want ik heb die namelijk en is echt Superding voor 200euro
     
  8. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dit had ik al gelezen maar is degeen die ik net verwees niet 1080p?
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, 1080p is minimaal 1920x1080 pixels progressive.

    Dergelijke monitoren beginnen bij 23 of 24 inch, zie o.a. de Samsung SyncMaster 244T uit mijn sig. Maar die heb je niet voor 200 euro.
     
  10. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    AL1916Ws, is dus een aanrader volgens jou, 19inch tft, op hoeveel hertz draait die dan?
    Ik kan het niet ondervinden op internet, ik heb nu een schermpje dat draaid op 85hertz en als ik die terugzet naar 60 bijv om te testen is dat zéér irritant voor 't oog.

    Ik zoek gewoon een leuk schermpje voor 2 tot 350 euro...
    Het liefst breedbeeld, omdat dit volgens mij gewoon een stuk fijner speelt.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2006
  11. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    jah anders heb je van die klote balken ;) njah maar ik weet niet veel van monitoren dus aan mij moet je niet al te veel vragen :d
     
  12. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij heb dus de AL1916Ws en op welke resolutie speel je dan met je xbox?
    1280x720?
     
  13. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    1024 x 768 ;) maar op 1366 x 768 krijg ik zo'n balkje van 1mm dik van onder daarmee speel ik op 1024 x 768 is toch geen verschil
     
  14. Barcode

    Barcode je moet toch wat...

    Berichten:
    1.421
    Leuk Bevonden:
    0
  15. tasso

    tasso de gamer

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0

    Ja het is maar hoe je het opvat.
    Maar wat ik nog wel zeggen wil is, dat je doet of in elke winkel er al hd films te krijgen zijn.
    Nou vertel maar waar je ze vandaan haalt ik heb er in ieder geval nog niet veel gezien.
    En het is nog helemaal niet zeker welke er standaard wordt hd of bleu ray.
    Dus koop je straks je eigen scheel aan hd films kan je ze alleen afspelen op je 360.
    Maar ik dacht dat de 360 niet echt 1080 aankon.
    Ze hebben van gamespot.com eens een test gedaan en daar werd het beeld uitgerekent tot de resolutie van 1080.
    Dus simpel gezegd er werd gewoon geupscaled.
    Maar dat kan ik ook mis hebben
     
  16. Dark Carrot

    Dark Carrot Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een tijdje zitte te twijfelen of ik me monitor zal upgraden naar een betere of dat ik beter een HDtv kan kopen. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.

    Ik heb nu deze in bezit:
    Iiyama ProLite E434S

    Ik zat te denken om een van deze te halen:
    Samsung Syncmaster 225BW
    Samsung Syncmaster 205BW
    Samsung Syncmaster 215TW
    Samsung 931-C Black
    LG L204WT-SF

    Hoop dat iemand mij kan helpen met kiezen :). Is het het waard om te upgrade naar een van de monitoren hierboven of kan ik veel beter een kleine HDTV kopen?
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt mijn onderstaande post zeker niet gelezen ?

    Ik heb het even vetgedrukt voor je, misschien dat je er deze keer dan niet overheen leest. En waar zeg ik dat ik een X360 heb ? :confused: Anyways, ff lezen voordat je weer dingen gaat roepen. Het lijkt me nu wel duidelijk. Jij kijkt liever op een Plasma, ik liever op een LCD. Nu weer ontopic graag ?
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2006
  18. Corolla Friend

    Corolla Friend Bhuddymahn

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb m'n Dell 2007WFP besteld (20 inch wide)... Komt volgende week ergens, zal dan snel foto's maken _O_
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    SHIT! Ik kreeg net een mail van Informatique dat de Iiyama E1900WS-B1 moeilijk te leveren is (20 oktober pas) omdat Iiyama failliet is gegaan. Ik wacht nu al 3 weken op m'n scherm, maar die pret gaat dus niet door. Nu biedt Informatique mij een Samsung 940WB aan. Hij is 40,- duurder en hij is zilver dus daar baal ik wel van. Maar echt een andere keus heb ik niet. Of zijn er nog wel zwarte 19" breedbeeld schermen met een resonsetijd onder de 6?
     
  20. Corolla Friend

    Corolla Friend Bhuddymahn

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou niet zo veel naar responsetijd kijken. Ik heb voor de Dell 2007WFP gekozen met een responsetijd van 16ms, maar deze schijnt ook totaal geen last te hebben van ghosting...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina